بررسی درآمد و حقوق کار در کویت

حقوق در کویت

همانطور که می‌دانید ارزش هر دینار کویت چیزی در حدود ۳.۳ دلار آمریکا می‌باشد که این نشان از اقتصاد قوی و پایدار این کشور می‌باشد. جالب‌تر آنکه ارزش دینار در مقابل دلار از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۸ تغییر آنچنانی نداشته است و تنها ۰.۱ سقوط داشته. به طبع حقوق در کویت به نسبت بسیاری از کشورها بالاست. اگر بتوانید کار خوبی در کویت برای خود دست و پا کنید از درآمد خوبی نیز برخوردار خواهید بود.

حقوق در کویت

همانطور که در مقاله کار در کویت اشاره شد، حقوق یک کارمند در این کشور بدون در نظر گرفتن ملیت تعیین می‌شود و عامل تاثیرگذار تنها میزان توانایی و تخصص آن فرد می‌باشد. کویت از این منظر با کشورهایی مانند امارات یا قطر متفاوت است، البته این موضوع را در نظر داشته باشید که اخذ ویزای قطر آسان‌تر می‌باشد.

در ادامه به بررسی حقوق برخی مشاغل خواهیم پرداخت که همانطور که مشاهده می‌کنید کار در صنعت هوایی بالاترین حقوق را در میان سایر مشاغل را دارد.

عنوان شغلی میانگین درآمد ماهیانه (دینار کویت) ساعت کاری در هفته
خلبان هواپیما ۱۸۴۰ ۳۹
پزشکان عمومی ۸۴۵ ۴۹
حسابدار ۷۷۰ ۴۹
مهندسان فنی ۷۵۰ ۴۲
دندانپزشک ۷۰۵ ۴۲
فیزیوتراپیست ۶۴۰ ۳۹
آتش‌نشان ۴۴۰ ۴۴
برنامه نویس کامپیوتر ۴۱۵ ۴۸
پرستار حرفه‌ای ۳۵۰ ۴۴
  • توجه داشته باشید که تمامی حقوق‌های ذکر شده به صورت میانگین و جمع‌آوری شده از اینترنت بوده و آسان بگرد هیچ مسئولیتی در قبال راستی و درستی آن‌ها بر عهده ندارد.
  • چنانچه حقوق کار مدنظرتان در لیست بالا نبود می‌توانید در قسمت دیدگاه‌ها، آن را بپرسید تا اگر اطلاعی از آن داشتیم پاسخگویتان باشید.

114 پاسخ

  1. سلام. شغل من آزاد هست و نسبتا هر شغلی باشد موردی نیست از کارگری بگیر تا رانندگی و یا تجارت تجربه دارم. اگر بیشتر راهنمایی کنید ممنون میشم.

  2. سلام، خسته نباشی،آیا میشه در کویت شغل آزاد انجام بدیم مثلا یه مغازه اجاره کنیم و فست فود یا به فروشندگی و کار دیگه مشغول بشیم؟

    1. درود. متاسفانه در حال حاضر حتی با داشتن دعوتنامه کاری از شرکت معتبر کویتی نیز مشکل در صدور ویزای کاری کویت وحود دارد و نقریبا شانسی برای ویزای کار آزاد وجود نخواهد داشت.

    2. سلام و خسته نباشید.
      ببخشید شما اطلاع دارید که شرایط کویت برای داروساز مناسب هست یا نه؟ و اینکه میانگین اونجا یه داروساز ماهیانه چقد درآمد داره؟ ممنون

    1. با سلام. میخواستم بدون آیا میشود بدون گذرنامه در کویت کار کرد؟ مثلا ۲ ماه کار کرد و بعد دو ماه که پول خوب دستمان آمد به دنبال اخذ ویزا برویم و حقوق یک کارگرساده ساختمانی چقدر است؟

    1. سلام. متاسفانه از درآمد شغلی که فرمودید اطلاعی ندارم اما برای کار بهتر است از طریق سایت‌های کاریابی خارجی رزومه خود را برای کارفرمایان ارسال نمایید تا شاید موفق به دریافت ویزای کاری شوید.

  3. سلام وخسته نباشید. بنده یک ماسا‌ژور خبره هستم و به تمام سبک‌های ماساژ اشنایی دارم و همچنین داری مدرک هستم. آیا میتونم دراین خصوص درکشور کویت و یا قطر مشغول به کار بشم واگر موفق بشم تقریبا چقدر درامد دارم؟؟؟
    .ممنون ازسایت خوبتون

    1. سلام. همه‌چیز بستگی کارفرما دارد. در ابتدا شما باید بتوانید نظر کارفرما را به خود جلب کرده تا بتوانید ویزای کاری این کشور را دریافت نمایید.

  4. باسلام. درسته اگه کسی ار کویت دعوتنامه بفرسته قیمت ویزا دست خود دعوت کننده میتونه بدون هیچ مبلغی ویزا دربیاری؟ اگه نه قیمت ویزا چند درمیاد؟ و بعد ویزا کاری چند ماهی و چند سالی داریم برای کویت؟ باتشکر

  5. با سلام و درود خدمت شما. من پرستار هستم. که طرحم تمام شده و شش ماه میشه در دیالیز کار میکنم.کار کردن با چهار نوع دستگاه را یاد گرفته‌ام. کلاس زبان هم میرم. دختر مجرد ۲۷ ساله‌ام. مایلم در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس یا آلمان کار کنم به عنوان پرستار. مدرک لیسانس‌ام رو گرفتم. ازتون خواهش دارم واسه مهاجرت به کویت راهنماییم کنید.

    1. درود. پرستاری شغلی است که در حال حاضر یکی از نیازهای اول هر کشوری می‌باشد. چندی پیش در خبری خواندم که انگلستان به دنبال جذب نیروی پرستار از ایران است. به نظر نمیرسد که شرایط دشواری را برای یافتن شغل مدنظرتان در کشورهای عربی و یا حتی اروپایی به مشکل جدی مواجه شوید. اکیدا پیشنهاد می‌کنم تا با یک وکیل مهاجرت شرایط خود را در میان بگذارید.

  6. سلام من پرستارم ۳۲ سال سن دارم و متاهلم و یک بچه یک ساله دارم تقریبا ۱۰ سال سابقه کار و زبان عربی و انگلیسی‌ام خوبه و دوست دارم به کشورهای عربی برم که درامد خوبی داشته باشم لطفا منو راهنمایی کنید.

    1. درود. از آنجایی که شغل پرستاری در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس جزو مشاغل موردنیاز است می‌توانید از طریق سایت‌های کاریابی خارجی که در این کشورها نیز فعالیت دارند رزرومه خود را ارسال نمایید، اگرچه پیشنهاد می‌شود تا حتما از یک وکیل مهاجرت نیز کمک بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search