رشد ورود گردشگران خارجی به ایران

رشد ورود گردشگران خارجی به ایران

تعداد گردشگران خارجی در ایران طی چهار ماه اول سال ۳۸ درصد افزایش یافته است.

علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:

پنج میلیون و یکصد هزار گردشگر خارجی در سال قبل به ایران سفر کردند که بیشترین آن‌ها از کشورهای ترکیه، عراق، آذربایجان و عربستان بودند.

ایشان در ادامه بیان کرد که در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در کشور با اعتبار ۴۳۰ هزار میلیارد ریال بیش از یک هزار و ۹۰۰ طرح در دست اجرا است که یک هزار و ۲۵۰ طرح تا پایان دولت تدبیر و امید به اتمام می‌رسد.

به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش گردشگری سرعت ایجاد اشتغال ۲ و نیم برابر سریع‌تر از سایر بخش‌ها است و توزیع عادلانه ثروت در صنعت گردشگری باعث جلوگیری از مهاجرت به شهرها و تحرک روستاها می‌شود.

معاون رئیس جمهوری افزود:

سال گذشته ۲۵۰ میلیون دلار صادرات چمدانی صنایع‌دستی و ۲۸۱ میلیون دلار صادرات غیر از فرش و زیورآلات به خارج از کشور داشته‌ایم و نیز در داخل کشور بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان صنایع‌دستی فروخته شده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت که صنعت گردشگری می‌تواند جایگاه خوبی در اقتصاد کشور در شرایط تحریم داشته باشد و این صنعت در بودجه امسال نیز از اولویت برخوردار است.

مونسان در خصوص معادن فیروزه در خراسان رضوی گفت:

با وجود معدن فیروزه در شهرستان فیروزه در استان خراسان رضوی ژئوتوریسم در این استان آغاز می‌شود و در این شهرستان به هر میزان که اعتبارات استانی اختصاص یابد به همان میزان از اعتبارات ملی برخوردار می‌شود.

به گفته ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، شهرستان فیروزه در حاشیه شاهراه اصلی ابریشم قرار دارد و زیستگاه‌هایی مربوط به دوران پیش از تاریخ در آن وجود دارد.

ابوالفضل مکرمی‌فر افزود:

از معدن این شهرستان سالانه ۴۰ تن سنگ فیروزه استخراج می‌شود که ۱۲ تن از این میزان فرآوری می‌گردد و ثبت شهر فیروزه به‌عنوان شهر ملی صنایع دستی در حوزه فیروزه در دستور کار قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search