بررسی مسیر ایران در جام ملتهای آسیا

بررسی مسیر ایران در جام ملتهای آسیا

حدود ۴۳ سال است که آرزو داریم تا مجددا کاپ قهرمانی آسیا را به ایران بیآوریم اما حیف که تمام این سال‌ها هرچه تلاش کردیم نشد که نشد! اما این بار قضیه فرق دارد و این تیم حریص و فرصت طلب هدفی جز فهرمانی دوباره در جام ملتهای آسیا ندارد، پس پیش به سوی چهارمین قهرمانی.

قرعه‌ای که خداوند به ما هدیه کرد باعث شده تا مسیر ایران در جام ملتهای ۲۰۱۹ تا مرحله نیمه‌نهایی هموارترین حالت ممکن باشد مگر آنکه اتفاقات عجیب و غریبی رخ دهد که بعید به نظر میرسد. این اولین بار است که ۲۴ تیم در این رقابت بایکدیگر رقابت می‌کنند که در ۶ تیم تقسیم بندی شده‌اند.

مسیر ایران تا فینال در جام ملت ها

و اما ایران در مسیر قهرمانی باید چه تیم‌هایی را پشت سر بگذارید؟ ما در گروه D این رقابت‌ها و در کنار تیم‌های ویتنام، عراق و یمن قرار گرفته‌ایم. در صورتی که بتوانیم به عنوان تیم سرگروه از این گروه صعود کنیم بدون استرس تا نیمه‌نهایی پیش خواهیم رفت.

بررسی مسیر ایران در جام ملتهای آسیا

پس از صعود به عنوان تیم اول از گروه در مرحله یک شانزدهم باید با یکی از تیم سوم گروه B، E یا F بازی کنیم که از این میان شانس سوریه یا عمان بیشتر به نظر میرسد. البته ممکن شانس قرارگیری مقابل اردن، کره‌شمالی و ترکمنستان نیز وجود دارد. در هر صورت این‌ها تیم‌هایی نیستند که بتوانند مقابل ایران مقاومت کنند. آن پرتغال با آن همه ستاره مقابل ما در آستانه باخت بود دیگه…

بعد از آنکه از این مرحله هم به سلامت عبور کردیم احتمال زیاد با یکی از تیم‌های تایلند، بحرین یا چین مصاف خواهیم کرد که همانطور که انتظار دارید، این‌ها هم نمی‌توانند حریف قدرتمندی برای ما حساب شوند و از الان جشن صعود به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها را برگزار می‌کنیم.

و اما نیمه‌نهایی دقیقا همان جایی است که پسرها از مردها جدا شده‌اند و حالا بزرگان فوتبال آسیا می‌خواهند یک فوتبال زیبا و پرتنش را به نمایش بگذارند. اگر ایران بتواند به سلامت به این مرحله برسد تازه کار اصلی شروع می‌شود. یعنی جایی که باید مقابل یکی از دو تیم استرالیا یا ژاپن بازی کنیم.

ژاپن با آن نمایش خیره کننده خود در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و استرالیا هم با آن صلابت همیشگی و البته قهرمان دور قبلی این رقابت‌ها بدون شک ایران را به دردسر خواهند انداخت. نیمه‌نهایی حکم فینال را برایمان خواهد داشت چراکه در فینال حریف به مراتب راحت‌تری (حداقل روی کاغذ) نسبت به نیمه نهایی خواهیم داشت.

ایران در جام ملت های آسیا

اگر بتوانیم از مسیر پر پیچ و خم نیمه‌نهایی هم عبور کنیم در فینال مقابل احتما یکی از دو تیم عربستان سعودی و یا کره جنوبی قرار خواهیم گرفت. عربستان نمایش اصلا خوبی در جام جهانی ۲۰۱۸ نداشته و بردن کره جنوبی هم که عادت کیروش در این سال‌ها شده است.

در واقع همه چیز به نیمه‌نهایی وابسته است. اگر بتوانیم نمایش خوبی از خود نشان دهیم و نتیجه را به سود خود به پایان ببریم به نظر نمیرسد که در فینال کار سختی در پیش داشته باشیم.

قصد حضور در جام ملت‌ها را دارید؟

پس از آن هیجان جام جهانی دوباره یک ضیافت فوتبالی ما را دعوت کرده تا از تیم خود حمایت کنیم. با توجه به اینکه هموطنان عزیز ایرانی مسترکارت یا حساب بانکی بین‌المللی ندارند برای خرید بلیط بازی‌های جام ملت‌ها می‌توانند به سایت بلیط۹۸ مراجعه کرده و با پرداخت ریالی بلیط بازی‌ها را تهیه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search