کار در کویت؛ زندگی ایرانیان در کویت

کار در کویت

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

همواره کار در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مورد توجه ایرانیان بسیاری بوده. دلیل آن نیز به حقوق‌های بالا و زندگی نسبتا مرفهی است که در این کشورها وجود دارد. کار در کویت نیز یکی از گزینه‌ها نسبتا سخت موجود است که بسیاری به دنبال آن هستند.

رویای کار در کویت آنجایی زیباست که یک کارگر ساده در این کشور با توجه به وضعیت نابسمان دلار این روزها در ایران می‌تواند حقوقی معادل چند برابر یک مدیر بلندپایه در ایران را دریافت کند و حتی در کویت نیز زندگی خوبی داشته باشد. اما ایرانیان می‌توانند به این موهن دست پیدا کنند؟ در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

قبلا در مورد کار در قطر یا سایر کشورهای عربی صحبت کرده‌ایم اما قصد داریم تا در این مقاله ببینیم ایرانیان می‌توانند ویزای کاری کویت را دریافت کنند یا خیر؟ در واقع کویت یکی از سخت‌ترین ویزاهای موجود برای ایرانیان است به طوریکه برخی بر این باورند که اخذ ویزای شینگن راحت‌تر از کویت می‌باشد.

کار در کویت

حقوق یک کارمند یا کارگر در کویت بدون در نظر گرفتن ملیت فرد و تنها با توجه به میزان توانایی و تخصص تعیین می‌گردد که از این منظر با کشورهایی چون امارات و قطر تفاوت می‌کند. شما با داشتن یک شغل اقامت یک یا چندساله دریافت می‌کنید که اگر در پایان اعتبار همچنان مشغول به کار باشید، اقامت‌تان تمدید خواهد شد.

کار در کویت

اجازه کار در کویت برای ایرانیان بسیار مشکل است و دولت کویت به سادگی اقامت یا حتی ویزای توریستی نیز برای ایرانیان صادر نمی‌کند. مگر در شرایط خاص یا برای کسانی که می‌خواهند در مشاغلی منحصربفرد فعالیت داشته باشند.

البته ویزای کار کویت نشدنی نیست اما در کل صدور ویزا برای ایرانیان کمی دشوار می‌باشد، البته داشتن دعوتنامه کاری می‌تواند کمک بسزایی در روند کاری شما داشته باشد و تا حدودی حتی تضمین کننده صدور ویزای کاری کویت شما خواهد بود.

کاریابی در کویت

اولین قدمی که باید برای کار در کشور کویت بردارید، پیدا کردن یک کارفرمای کویتی است. در اصل بدون داشتن دعوتنامه از طرف کارفرمای کویتی هیچ شانسی برای اخذ ویزا یا اقامت نخواهید داشت.

حقوق کارگر در دبی

برای پیدا کردن کار در کویت می‌توانید به سایت‌های خارجی که در زمینه کاریابی کشورهای خلیج فارس فعالیت می‌کنند سری بزنید و مشاغل مرتبط با فیلد کاری خود را پیدا کنید و در نهایت با کارفرما ارتباط برقرار کنید.

این‌ها مواردی چند از این دست سایت‌ها می‌باشند:

می‌توانید با جستجوی عباراتی چون find job in kuwait در گوگل به نتایج بیشتری دست پیدا کنید.

حقوق در کویت

میانگین حقوق در کویت نسبتا بالا می‌باشد و شما می‌توانید با پیدا کردن کار در این کشور زندگی خوبی را تشکیل دهید. جالب است بدانید که هر یک دینار کویت با ۳.۳۰ دلار آمریکا برابری می‌کند که این نشان از اقتصاد قوی و پویای این کشور می‌باشد. همین ارزش بالای دینار باعث شده تا برخی خارجی‌ها ویزای این کشور را دریافت کنند و مشغول گدایی در کویت شوند که پلیس به شدت با این افراد برخورد می‌کند.

سعی کرده‌ایم تا در مطلبی با عنوان بررسی درآمد و حقوق کار در کویت، میزان حقوق دریافتی ماهانه مشاغل مختلف را زیر ذره‌بین ببریم که البته تمامی اطلاعات آن از سراسر وب گردآوری شده است که می‌توانید آن را مطالعه نمایید.

اگر پیشتر مطالب سایت را مطالعه کرده باشید متوجه خواهید شد که کار در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همواره درآمد بالایی داشته که از این میان کویت شاید از همه برتر باشد اما نباید از کشورهایی چون قطر و عمان که روابط خوبی با ایران دارند نیز چشم‌پوشی کرد. پیشنهاد می‌کنم تا مطالب مربوط به این دو کشور را که به آسانی ویزای کار به ایرانیان اعطا می‌کند را نیز مطالعه کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

150 پاسخ

  1. سلام شب‌تون بخیر
    سرآشپز غذاهای ایرانی و فرنگی
    سابقه کار ۱۵ سال
    ۳۶ سال سن
    متاهل هستم
    برای پیشنهاد کار درکویت جویا هستم.
    اگر پیشنهادی برای کار هست درخواست اطلاع بدین.
    ممنون میشم. تشکر

  2. سلام وقت بخیر. همسرم مهندسی عمران دارن و به صورت حرفه‌ای کار نقشه‌برداری انجام میدن. دوربین و.. هم دارن، به زبان عربی مسلط هستن. آیا درکویت برای ایشان کار هست؟

  3. سلام من ۳۴ سالمه و لیسانس مدیریت هتلداری از تهران دارم و شاغل در یکی ازهتلهای تهران. مجرد هستم زبان انگلیسی درحد نرمال میباشد و برای کار و ازدواج شانسی درکویت دارم؟

  4. آیا من میتونم یه کارگاه دکوراسیون چوبی و ام دی اف راه‌اندازی کنم یا حداقل به عنوان یه استاد کار در زمینه ذکر شده استخدام یه شرکتی در کویت بشم؟
    سپاس فراوان

    1. واقعیت این است که کمتر کارفرمایی درخواست کار برای اتباع ایرانی میفرستد. با فرض اینکه موفق به این کار هم شود باز باید ببینید اداره مهاجرت کویت رغبتی به صدور ویزای کاری دارد یا خیر که این کار را مشکل می‌کند.

  5. سلام با پاسپورت مهاجر افغانی چطور؟ قاچاق چی راهی هست؟ لطفا همه راه ها را بگین ممنون.
    و یک کارگر ساده چن دینار در ماه کار میکند؟ میشود یک ادم چنتا کار داشته باشد؟

    1. سلام. ببینید دوست عزیز، من به هیچ عنوان راهی غیر از راه‌های متعارف قانونی پیشنهاد نمی‌کنم. مطمئن باشید قوانین کویت آنچنان سفت و محکم هستند که شانسی برای اشتغال مهاجران غیرقانونی نیست.

    2. سلام عرض ادب و احترام خدمت شما بزرگواران. من یک سرآشپز فوق حرفه‌ای ۱۴ سال سابقه در دوبی و قطر و دارای رزومه از هتل شرایتون ابوظبی، شبستان پالاس قطر و شرکت‌های خارجی مسلط به زبان انگلیسی و عربی و جویای کار در خارج از کشور هستم.

  6. سلام، چگونه کسی را پیدا کنم تا برایم دعوتنامه بفرستد؟ کسی را نمی‌شناسم، اما اگر از یک هتل دعوتنامه بفرستد یک هفته رایگان برایش کار کنم. توی هتل و مهدکودک خوب کار میکنم.

    1. سلام. به نظر نمیرسد که شانسی برای دریافت ویزای کاری کویت داشته باشید. در حال حاضر ویزای دیدار با خویشاوند درجه ۱ به سختی صادر میشود چه برسد به ویزای کاری! تنها راه این است که از قبل اقامت موقت داشته باشید.

    1. برای پیدا کردن کارفرما دو راه پیش رو دارید:

      • در اینترنت جستجو کنید:
      • این روش سختی‌ها و بعضا مشکلات خاص به خود را دارد که اگر قبلا تجربه نداشته باشید مسیر چندان آسانی را پیش رو نخواهید داشت. باید جستجو کنید، کارفرمایان مرتبط را پیدا کنید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

      • از مشاوره کمک بگیرید:
      • با توجه به گسترش موسسات کاریابی و مشاوره مهاجرت، شاید بد نباشد تا مشاوری را پیدا کنید و از آن کمک بگیرید تا شاید به نتیجه برسید.

  7. سلام‌. ببخشید من ۵ ساله کار ناخن انجام‌ میدم، میخوام بدونم برای کار خدمات آرایشگری چطور میتونم کارفرما پیدا کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search