کار در کویت؛ زندگی ایرانیان در کویت

کار در کویت

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

همواره کار در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مورد توجه ایرانیان بسیاری بوده. دلیل آن نیز به حقوق‌های بالا و زندگی نسبتا مرفهی است که در این کشورها وجود دارد. کار در کویت نیز یکی از گزینه‌ها نسبتا سخت موجود است که بسیاری به دنبال آن هستند.

رویای کار در کویت آنجایی زیباست که یک کارگر ساده در این کشور با توجه به وضعیت نابسمان دلار این روزها در ایران می‌تواند حقوقی معادل چند برابر یک مدیر بلندپایه در ایران را دریافت کند و حتی در کویت نیز زندگی خوبی داشته باشد. اما ایرانیان می‌توانند به این موهن دست پیدا کنند؟ در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

قبلا در مورد کار در قطر یا سایر کشورهای عربی صحبت کرده‌ایم اما قصد داریم تا در این مقاله ببینیم ایرانیان می‌توانند ویزای کاری کویت را دریافت کنند یا خیر؟ در واقع کویت یکی از سخت‌ترین ویزاهای موجود برای ایرانیان است به طوریکه برخی بر این باورند که اخذ ویزای شینگن راحت‌تر از کویت می‌باشد.

کار در کویت

حقوق یک کارمند یا کارگر در کویت بدون در نظر گرفتن ملیت فرد و تنها با توجه به میزان توانایی و تخصص تعیین می‌گردد که از این منظر با کشورهایی چون امارات و قطر تفاوت می‌کند. شما با داشتن یک شغل اقامت یک یا چندساله دریافت می‌کنید که اگر در پایان اعتبار همچنان مشغول به کار باشید، اقامت‌تان تمدید خواهد شد.

کار در کویت

اجازه کار در کویت برای ایرانیان بسیار مشکل است و دولت کویت به سادگی اقامت یا حتی ویزای توریستی نیز برای ایرانیان صادر نمی‌کند. مگر در شرایط خاص یا برای کسانی که می‌خواهند در مشاغلی منحصربفرد فعالیت داشته باشند.

البته ویزای کار کویت نشدنی نیست اما در کل صدور ویزا برای ایرانیان کمی دشوار می‌باشد، البته داشتن دعوتنامه کاری می‌تواند کمک بسزایی در روند کاری شما داشته باشد و تا حدودی حتی تضمین کننده صدور ویزای کاری کویت شما خواهد بود.

کاریابی در کویت

اولین قدمی که باید برای کار در کشور کویت بردارید، پیدا کردن یک کارفرمای کویتی است. در اصل بدون داشتن دعوتنامه از طرف کارفرمای کویتی هیچ شانسی برای اخذ ویزا یا اقامت نخواهید داشت.

حقوق کارگر در دبی

برای پیدا کردن کار در کویت می‌توانید به سایت‌های خارجی که در زمینه کاریابی کشورهای خلیج فارس فعالیت می‌کنند سری بزنید و مشاغل مرتبط با فیلد کاری خود را پیدا کنید و در نهایت با کارفرما ارتباط برقرار کنید.

این‌ها مواردی چند از این دست سایت‌ها می‌باشند:

می‌توانید با جستجوی عباراتی چون find job in kuwait در گوگل به نتایج بیشتری دست پیدا کنید.

حقوق در کویت

میانگین حقوق در کویت نسبتا بالا می‌باشد و شما می‌توانید با پیدا کردن کار در این کشور زندگی خوبی را تشکیل دهید. جالب است بدانید که هر یک دینار کویت با ۳.۳۰ دلار آمریکا برابری می‌کند که این نشان از اقتصاد قوی و پویای این کشور می‌باشد. همین ارزش بالای دینار باعث شده تا برخی خارجی‌ها ویزای این کشور را دریافت کنند و مشغول گدایی در کویت شوند که پلیس به شدت با این افراد برخورد می‌کند.

سعی کرده‌ایم تا در مطلبی با عنوان بررسی درآمد و حقوق کار در کویت، میزان حقوق دریافتی ماهانه مشاغل مختلف را زیر ذره‌بین ببریم که البته تمامی اطلاعات آن از سراسر وب گردآوری شده است که می‌توانید آن را مطالعه نمایید.

اگر پیشتر مطالب سایت را مطالعه کرده باشید متوجه خواهید شد که کار در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همواره درآمد بالایی داشته که از این میان کویت شاید از همه برتر باشد اما نباید از کشورهایی چون قطر و عمان که روابط خوبی با ایران دارند نیز چشم‌پوشی کرد. پیشنهاد می‌کنم تا مطالب مربوط به این دو کشور را که به آسانی ویزای کار به ایرانیان اعطا می‌کند را نیز مطالعه کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

150 پاسخ

  1. من لیسانس مکانیک هستم و در رشته تاسیسات حرارتی و برودتی فعالیت میکنم و به علت نبود کار میخوام به کویت مهاجرت کنم ممنون میشم کمک کنید و به زبان عربی میتونم حرف بزنم.

  2. سلام ۲۸ سالمه جویای کار در کشورهای قطر عمان کویت شغل اصلی تخصص در نجاری وام دی اف و تولید یخچال صنعتی و تمام کارهای فنی از دستم بر میاد لطفا اگه کسی توانایی داره لطف کنه و دست مارو هم بگیره.

  3. سلام. من آشپز ایرانی و ایتالیایی هستم. آیا با این شغل میشه رفت؟ ۳۱ سالمه کارمم خوبه و تجربه خوبی هم دارم و اقدامم کردم که مدرک بگیرم. آیا برا کار در کویت و عمان میشه معرفی بشم یا کسی هست دعوتنامه بده البته اگه کسی نیازه داره. با تشکر

  4. با سلام من ۲۶ سالمه و کار جوشکاری و انبارداری و سه سال سابقه کاری در کارخانه کاشی را انجام دادم و قصد کار در کشورهای عربی دارم اگر کسی کارگر خواست ممنون میشم.

  5. با سلام. من ۳۷ سال سن دارم و تقریبا همه فن حریف هستم توی کار از جوشکاری و درب و پنجره دوجداره گرفته تا کار انبارداری و کامپیوتری و اداری و اگر هم نبود کارگری. خواهش می کنم اگر کسی میتونه برای کار در کشور کویت کمکم کنه. الان هم ساکن تهران هستم.

  6. باسلام. بنده ۱۵ سال جوشکار درجه یک در شرکتهای دولتی و خصوصی کار کرده‌ام. مدرک بازرسی جوش رو هم دارم. در حال حاضر سیستم‌های امنیتی هم کار میکنم. امکان رفتن به کویت یا قطر یا عمان هست برای کار. ساکن اهوازم. اگه هست چطوری باید اقدام کنم؟ ممنونم از پاسختون

    1. سلام. مشخصا همانطور که در متن نوشته شده باید یگ پیشنهاد کاری از کافرمای قطری داشته باشید تا بتوانید ویزای کاری دریافت کنید. البته کویت در حال حاضر ویزا برای ایرانیان صادر نمی‌کند.

  7. سلام اگه کسی میتونه در زمینه قالب بندی یا جوشکاری در کویت کار پیدا کنه؟ دعوت‌نامه بده در خدمتیم با مدرک تحصیلی معتبر.

  8. با عرض سلام ببخشید میخواستم بدونم اگر از کویت یه کسی که اقامت اونجا رو داره دعوت‌نامه بفرسته میتونیم برای کار مثلا در فروشگاه ویزا بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search