شرایط کار در اسلوونی برای ایرانیان چه شرایطی دارد؟

کار در اسلوونی

مهاجرت به انواع مختلفی تقسیم میشود که یکی از آن‌ها از طریق کار در کشور مدنظر است. اما پروسه چندان آسانی ندارد و فرد متقاضی باید رزومه کاری خوبی داشته باشد. کار در اسلوونی یکی از گزینه‌های است که شما را به زندگی در اروپا میرساند و می‌توانید بدون نیاز به ویزای شینگن در آن رفت و آمد کنید.

کار در کشور اسلوونی تنهای درصورتی امکان‌پذیر است که اجازه کار مطابق با قوانین ملی این کشور صادر گردد. بنابراین یک فردی که خارج از اتحادیه اروپا قصد کار در این کشور را دارد باید مجوز کار داشته باشد.

کار در اسلوونی

برای اخذ این مجوز، کافرمای اسلوونی می‌تواند با مراجعه به اداره استخدام این کشور مراحل اداری را برایتان انجام دهد. گرچه راه بهتر سپردن آن به آژانس‌های اشتغال خصوصی است که امتیازاتی در این زمینه دارند.

اولین قدم برای کار در اسلوونی

پیش از هرچیز باید بدانید که شرایط ویزای کار اسلوونی برای افراد خارج از اتحادیه اروپا شرایط متفاوت و بعضا سختی را دارند. مهمترین و اولین قدم برای اخذ ویزای اسلوونی از نوع کاری پیدا کردن کارفرما است تا برای شما دعوتنامه ارسال کند.

کارفرما باید ثابت کند که شخصی که وی به دنبال آن است، کاندیدای مناسبی در دفتر خدمات استخدامی این کشور وجود ندارد و باید اقدام به استخدام فردی خارج از اسلوونی نماید.

شرکتی که قصد استخدام شما را دارد باید فعال باشد و باید حداقل یک نفر را به مدت ۶ ماه به صورت تمام وقت استخدام نماید. شرکت باید ثابت کند که روند استخدام واقعی و بر اساس توانایی‌های فرد متقاضی است. ضمنا شرکت باید در ۶ ماه گذشته حساب بانکی با حداقل ۱۰ هزار یورو باز کرده باشد و همچنان نیز به فعالیتش ادامه دهد.

اگر قصد کار به صورت حرفه‌ای یعنی مشاغلی مانند دکتر، پرستار، داروساز و.. را دارید، باید درخواست استاندارد سازی و به رسمیت شناختن مدارک علمی خود را به وزارت کار، خانواده و امور اجتماعی صادر کنید.

چه مدارکی نیاز است؟

این‌ها مدارکی است که برای کار در این کشور نیاز خواهید داشت. البته در برخی شرایط ممکن است مدارک بیشتری نیز از شما درخواست شود.

  • دعوتنامه اسلوونی از نوع کاری که باید جزئیات آدرس و روز دیدارتان درج شده باشد.
  • ارائه صورت حساب مالی تجاری در ۶ ماه گذشته
  • تفاهم‌نامه و اساسنامه شرکت
  • با توجه به هزینه‌های متقاضی در اسلوونی، دعوت‌کننده باید هزینه‌های اقامت فرد را پوشش دهد.

چطور کارفرما پیدا کنم؟

سایت‌های زیادی در زمینه کاریابی هستند که در کشور اسلوونی هم فعالیت دارند که در ادامه به معرفی برخی آن‌ها پرداخته‌ایم. شغل مطابق با توانایی خود را پیدا کنید و برای کارفرما رزومه ارسال کنید.

به سایت‌هایی که در این قسمت معرفی شده بسنده نکنید. می‌توانید با جستجو بیشتر در اینترنت به منابع بیشتری دست پیدا کنید.

اقامت برای خانواده با ویزای کار اسلوونی

این امکان وجود دارد تا کسی که برای کار در اسلوونی اقدام می‌کند برای خانواده خود (همسر و فرزندان) نیز اقامت این کشور را دریافت کنند. البته این مورد برای کسانی که اجازه کار موقت فصلی دارند صدق نم‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search