کاپادوکیا، شهر بالن‌ها

بالن سواری کاپادوکیا

شاید اولین چیزی بعد از شنیدن اسم کاپادوکیا به ذهنتون برسه تصاویری از بالن‌سواری در کنار تپه‌های جالب و خانه‌های زنبوری شکل بشه. این شهر شهرت زیادی در میان باستان‌شناسان و زمین‌شناسان دارد، دلیلش هم تولد این شهر به دست مواد مذاب آتشفانی است که بعدها با فرسایش خاک شکل خیره‌کننده‌ای به خودش گرفت و شد یکی از شهرهای گردشگرپسند ترکیه!

با شهر کاپادوکیا را بیشتر آشنا بشیم

تخمین زده شده که قدمت شهر کاپادوکیا به ۴۰۰۰ سال پیش برمیگرده و زمانی هم جزو امپراطوری روم باستان بوده. فوران‌های آتشفشانی باعث پوشانده شدن زمین این منطقه با خاکسترها شد که ضخامتی تا ۱۰ متر ایجاد کرد. اشکال قارچی و دودکشی سنگ‌های این شهر نیز ماحصل باران و فرسایش همان خاکسترهاست.

بالن سواری کاپادوکیا

جاذبه های گردشگری کاپادوکیا به قدری است که توصیه میشود تا حداقل ۳ روز را در این شهر اقامت داشته باشید ولی اگه بتونید یک هفته‌ای تو شهر پرسه بزنید که عالی میشه!

بالن سواری کاپادوکیا

خیلی از مسافرانی که این شهر را برای گذراندن تعطیلات انتخاب می‌کنند اذعان داشتند که هدف اولشون بالن‌سواری و تماشای منظره خیره‌کننده اطراف شهر از ارتفاع بوده. البته ناگفته نَمونه کسایی هم که اون پایین دارن به بالن‌ها نگاه می‌کنند مطمئنا با تصویری مواجه‌اند که نظیرش رو ندیدن؛ حتما توی اینستاگرام نظیرش را دیدید و میدونید که چی میگم.

از اونجایی که احتمال تغییرات ناگهانی آب و هوا و وزش باد وجود داره توصیه میشه که چند روزی توی شهر بمونید و در بهترین زمان ممکن اقدام به پرواز کنید. البته توصیه میشه که پیش از سفر نسبت به رزرو بلیط بالن سواری کاپادوکیا اقدان کنید که از طریق سایت‌های محلی قابل انجامه؛ قیمت‌های متفاوتی هم با توجه به امکانات داره ولی شما روی حداقل حدود ۱۰۰ دلار حساب کنید.

برای پرواز از نوع استاندارد، مسئول مربوطه صبح زود شما را از هتل تا محل پرواز هدایت می‌کنه و البته در حین آماده شدن برای بالن برای پرواز صبحانه میل می‌کنید و کارشناس ایمنی مسائل مربوطه را به دقت بهتون توضیح میده. البته که تعداد افراد حاضر در این نوع پرواز بیشتر از دو حالت قبلی خواهد بود و ممکنه تا ۲۴ نفر هم برسه.

در پرواز لوکس بالن خلوت‌تر میشه و البته زمان پرواز هم به یک ساعت و نیم افزایش پیدا میکنه که امکان عکسبرداری راحت و خلاقانه‌تری را بهتون میده.

پرواز ویژه هم برای جشن‌های خصوصی پیشنهاد میشه که در اون زمان پرواز بیشتر از دو حالت قبلی شده و از طرف خود سایت پروازی هم نوشیدنی رایگان در اختیارتون قرار میگیره.

هتل‌های حفر شده در دل سنگ

مطمئنا تجربه اقامت در هتل های کاپادوکیا همانند سایر تجربیاتی که داشتید نخواهد بود. اون‌ها به جای ساخته شدن، کنده شدن! خیلی از هتل‌های این شهر در اثر حفر صخره‌ها به وجود اومدن و بسیار متفاوتند. احساس می‌کنید که به چند هزار سال پیش برگشتید و دارید تو یه کاخ قدیمی زندگی می‌کنید؛ البته از نظر امکانات مثل یه هتل ۵ ستاره عمل می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search