راهنمای دعوتنامه بلژیک و انواع آن

دعوتنامه بلژیک

داشتن دعوتنامه بلژیک کمک شایانی به متقاضی در روند صدور ویزای شینگن این کشور خواهد کرد. با توجه به شرایط سختی که ایرانیان در مواجه با اخذ ویزای بلژیک و کشورهای دیگر اروپایی مواجه هستند، دعوتنامه می‌تواند شانس‌تان را برای موفقیت دراین امر افزایش دهد.

دعوتنامه برگه‌ای است که از سوی خویشاوند، دوست، دانشگاه، کارفرما یا نمایشگاه برای شما صادر می‌گردد و متعهد می‌شود تا در چهارچوب تعیین شده در دعوتنامه عمل شود. چنانچه دعوت‌کننده قصد تامین هزینه‌هایتان را داشته باشد حتما باید در دعوتنامه ذکر کند.

شرایط دعوتنامه بلژیک

پیش از هرچیز باید هدف سفر خود را مشخص کرده و دعوتنامه مربوطه را دریافت کنید. مثلا مدارکی که باید به سفارت بلژیک برای ویزا با دعوتنامه توریستی ارائه کنید تا حدودی با دیدار از خویشاوند متفاوت است.

 

دعوتنامه بلژیک

دعوتنامه بلژیک چند نوع است؟

دعوتنامه‌ها به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود و هرکس با توجه به نیاز خود باید آن را درخواست دهد. مجدد متذکر می‌شوم که درج تامین هزینه‌های مسافر در دعوتنامه می‌تواند تاثیر بسزایی در روند صدور ویزا داشته باشد.

دعوتنامه توریستی

این نوع دعوتنامه می‌تواند از سوی خویشاوند و یا یک آژانس گردشگری ارسال گردد. معمولا دعوتنامه‌ای که از سوی خویشاوند ارسال می‌گردد شانس بیشتری برای تایید خواهد داشت. اگر تامین هزینه‌ها سفرتان نیز توسط شخص دعوت‌کننده برعهده گرفته شود، نیازی به ارائه مدارک مالی خودتان نیست.

در صورتی که دعوت‌کننده تامین هزینه‌های سفر و اقامت شما را متقبل شود حتما باید در دعوتنامه ذکر شود و مدارک مالی دعوت‌کننده مانند موجودی کارت‌های اعتباری و.. نیز باید برای سفارت ارسال گردد.

دعوتنامه کاری

کسانی که قصد کار در بلژیک را دارند و توانسته‌اند نظر کارفرما را به خود جلب کنند به این نوع دعوتنامه نیاز خواهند داشت. در واقع دعوتنامه کاری بهترین و قوی‌ترین مدرکی است که متقاضی می‌تواند برای ویزای کاری ارائه دهد و به احتمال زیاد موفق به دریافت آن خواهد شد.

این نوع دعوتنامه می‌تواند در نهایت به اقامت دائم بلژیک تبدیل شود و البته گرفتن آن کار ساده‌ای هم نیست. چراکه دعوت‌کننده ضمانت شما را برعهده می‌گیرد و کارهای اداری و استخدامی شما را نیز انجام خواهد داد.

دعوتنامه نمایشگاهی

چنانچه قصد دارید در نمایشگاهی در بلژیک شرکت داشته باشید یا از آن بازدید کنید، می‌توانید از برگزار کننده درخواست دعوتنامه نمایشگاهی بلژیک کنید تا در صورت صلاحدید آن را برایتان ارسال نماید.

یک پاسخ

  1. سلام، امید که خوب باشید.
    ما دعوتنامه از طرف دختر خاله‌ام از کشور بلژیک دریافت کردیم و فعلا در ایران هستیم لطفا کمی معلومات دهید که چی کار باید انجام دهیم و یا به کجا مراجعه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search