ویزای غنا و سفری به غرب آفریقا

ویزای غنا

آن کسی که اهل سفر و گردشگری است برایش مقصد مهم نیست، فقط می‌خواهد دنیا بیشتر و جور دیگری ببیند، دنیا فقط در محدوده شینگن یا کانادا و آمریکا قرار نگرفته بلکه شاید بکرترین طبیعت و حیات وحش را بتوانیم در کشورهای آفریقا پیدا کنیم. کسانی که قصد سفر غنا را دارند نیاز است که پیش از سفر ویزای غنا را از سفارت این کشور در تهران دریافت نمایند.

ویزای غنا

شاید از خودتان بپرسید که اصلا چرا باید به غنا سفر کینم؟ جالب است بدانید که غنا جزو کشورهایی است که جدا از مساحت کوچکی که دارد، جاذبه‌های گردشگری و طبیعی بسیاری را در خود جای داده است. حساب غنا را از سایر کشورهای آفریقایی جدا کنید، چراکه این کشور در اجرای دموکراسی یکی از موفق‌ترین‌ها در قاره آفریقا به شما میرود و البته نباید از رشد چشمگیر صنعت گردشگری در این کشور نیز چشم‌پوشی کرد.

ویزای غنا

خوشبختانه با توجه به روابط خوبی که میان ایران و غنا وجود دارد اخذ ویزای این کشور بسیار ساده بوده و حداکثر ظرف مدذت ۴۸ ساعت صادر می‌گردد که می‌تواند از نوع یک‌بار یا چندبار ورود باشد. خوشبختانه سفارت غنا در تهران فعالیت دارد و برای مراجعه به سفارت نیازی به اخذ وقت قبلی ندارید.

انواع ویزای غنا

متقاضیان ویزای غنا به سه دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • یکبار ورود
  • چندبار ورود
  • ترانزیت

سفارت غنا

سفارت غنا در تهران

همانطور که گفته سفارت غنا در تهران فعالیت دارد و در محله زعفرانیه قرار گرفته است که اطلاعات آن به شرح زیر است.

آدرس: زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، خیابان ب، کوچه نهم، پلاک۴

آدرس جدید از تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷: زعفرانیه، کوچه امیر ثوری، پلاک۵

تلفن: ۲۶۲۳۰۶۹۶ / ۲۶۲۳۰۷۷۳-۰۲۱

روز و ساعات کاری: یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه از ساعت ۹ الی ۱۵:۳۰

سایت سفارت غنا

مدارک موردنیاز برای ویزای غنا

خوشبختانه ایرانیان برای اخذ ویزای غنا نیازی به مدارک زیادی ندارند و سختگیری خاصی از طرف سرکنسول این کشور صورت نمی‌گیرد مگر آنکه یکی از مدارک زیر را ارائه ندهید.

  • ارائه و تکمیل فرم‌های درخواست ویزا در چهار نسخه که به امضاء متقاضی رسیده باشد و البته به زبان انگلیسی کامل شده باشد.
  • چهار قطعه عکس ۴×۶ که به تازگی گرفته شده باشد و با گذرنامه یکی نباشد.
  • گواهینامه بین‌المللی واکسیناسیون تب زرد.
  • داشتن دعوتنامه یا معرفی‌نامه

معرف شرط ویزا

هر متقاضی که برای اخذ ویزای غنا اقدام می‌کند نیاز به داشتن دو معرف دارد که یکی از آن‌ها می‌تواند هتلی که در این کشور رزرو کرده است باشد و دیگری باید دوست یا شرکت باشد که باید مشخصات آن‌ها از قبیل محل زندگی و شماره تلفن در فرم مربوطه ذکر گردد.

مدت زمان اقامت در غنا

جالب است بدانید که مدت زمانی که می‌توانید در کشور غنا به صورت توریستی اقامت داشته باشید توسط سفارت این کشور تعیین نمی‌شود بلکه پس از رسیدن به این کشور توسط ماموران مرزی بررسی و تعیین می‌گردد. البته معمولا مشکلی نبوده و مدت زمان اجازه اقامت شما با توجه به رزرو هتل صادر می‌گردد.

به طور مثال مدت زمان اعتبار ویزای توریستی غنا ۹۰ روز است اما این بدان معنا نیست که می‌توانید دقیقا ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشید بلکه این مدت ۳ ماه برای ورودتان به غنا است و نظر نهایی توسط ماموران مرزی صادر می‌گردد که ممکن است مطابق با رزرو هتل‌تان یا همان ۹۰ روز باشد.

مدارک ویزای غنا

هزینه و مدت زمان صدور ویزا

همانطور که در بالاتر نیز به آن اشاره شده زمانی که سفارت برای بررسی و صدور ویزای غنا اعلام کرده است ۲ روز کاری است که ممکن است در شرایطی این زمان بیشتر هم شود.

نوع ویزا تعداد ورود قیمت (یورو)
توریستی یکبار ۷۰
توریستی چندبار ۱۰۰
ترانزیت یکبار ۷۰

نکاتی که باید به آن‌ها توجه کنید:

  • پرداخت هزینه مربوط به ویزا باید نقدا در محل سفارت غنا انجام گردد.
  • ویزای مولتی غنا یه صورت ۶ ماه یا یک سال صادر می‌گردد اما باز هم توجه داشته باشید که کل این مدت زمان را نمی‌توانید در این کشور بمانید و باید مطابق زمانی که در مرز ورودی تعیین شده اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search