مهاجرت به کویت؛ راهنمای اقامت کویت برای ایرانیان

مهاجرت به کویت

ایرانیان زیادی از دریرباز مهاجرت کرده‌اند و این روند همچنان به دلایل مختلف مانند شرایط اقتصادی، مسائل اجتماعی و.. ادامه دارد. معمولا ایرانیان سعی می‌کنند کشورهای نزدیک به وطن را برای مهاجرت انتخاب کنند. به نظر میرسد یکی از گزینه‌های موجود مهاجرت به کویت باشد اما آیا ایرانیان می‌توانند اقامت کویت را دریافت کنند؟

موقعیت کشور کویت باعث شده تا فضای اقتصادی بسیار خوب و بازی در این کشور پدیدار شود که همین موضوع باعث پذیرش نیروی کار بسیار زیاد کویت از سایر کشورها به خصوص ایران شود. از سالیان دور نیز ایرانیان بسیاری برای کار به کویت مهاجرت کرده‌اند اما آیا این فرآیند همچنان ادامه دارد؟

مهاجرت به کویت

اقامت کاری کویت

 سالیانه کارگران بسیاری به خصوص از هند و پاکستان برای کار به کویت میروند، این در حالی است که ارزش بالای هر دینار کویت (حدود ۳.۳ دلار آمریکا) درآمد بسیاری را برای کارگرانی که در این کشور کار می‌کنند به همراه خواهد داشت. علاوه بر کارگران ساده، افراد تحصیل کرده بسیاری سالانه به این کشور برای کار مهاجرت می‌کنند.

کویت امتیازات ویژه‌ای را به پرستاران و دکترانی که قصد کار در کویت را دارند می‌دهد. علاوه بر امتیازات ویژه باید حقوق بالای آن را نیز مدنظر داشت. البته کار در این رشته‌ها نیاز به گذرندان مراحلی است.

البته منظور از مهاجرت به کویت، اخذ اقامت موقت یا کاری است. در نظر داشته باشید که دولت کویت به این راحتی‌ها هیچ خارجی را به عنوان شهروند قبول نمی‌کند مگر در شرایط خاص! این سختگیری به دلیل امتیازات ویژه و بسیاری است که این کشور به شهروندان اعطا می‌کند.

متاسفانه با توجه به خبری که سفارت کویت در تهران منتشر کرده است، در حال حاضر هیچ ویزای کاری برای ایرانیان صادر نمی‌گردد و با این شرایط مهاجرت ایرانیان به کویت امکان‌پذیر نخواهد بود.

مهاجرت به کویت از طریق ازدواج

چندی پیش خبری مبنی بر اخذ اقامت کویت از طریق ازدواج منتشر شد که برای بررسی و اطلاعات بیشتر از این موضوع مقاله اخذ اقامت کویت با ازدواج را بخوانید.

32 پاسخ

  1. سلام، متولد کویت هستم و شناسنامه کویت دارم اما از سن پنج سالگی در ایران زندگی کردم و الان که ۳۵ سال سن دارم. امکانش هست به کشور کویت برگردم و اونجا زندگی کنم؟

    1. سلام. اگر شهروند آذربایجان هستید و پاسپورت این کشور را در اختیار دارید، در صورت پیدا کردن کارفرمای کویتی می‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید.

        1. حتی شرایط ویزای گردشگری کویت هم خیلی خیلی برای ایرانیان سخت و عملا ناممکن است. در این شرایط به نظر نمیرسد که شانسی برای دریافت ویزای کاری داشته باشید.

  2. من دوستم اردنی هستش میخاد واسم درخواست ویزای کار بفرسته و از اونجا منو ببره کویت میشه همچین چیزی؟ راهنماییم کنید.

    1. فارق از دعوتنامه، کلا صدور کار با پاسپورت ایرانی کمی مشکل به نظر میرسد اما شاید با طی این مسیری که گفتید موفق به دریافت آن بشوید. اگرچه چنین موردی را تابحال ندیده‌ام.

  3. درود، ما یه زن و شوهر هستیم که پزشک هستیم چند مدت هست که تصمیم گرفتیم در کشور کویت کار کنیم. برای مهاجرت نمی‌خواهیم بریم هیچ کاری نمیشه کرد اگه میشه درباره شرایط و چیزهای دیگه توضیح بیش‌تری بدهید با سپاس.

    1. درود، با توجه به اینکه صدور ویزای کاری کویت برای اتباع ایرانی تقریبا غیرممکن به نظر میرسد و از طرفی با توجه به شرایطی که دارید، بهتر است تا برای یک کشور اروپایی یا حتی کانادا اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search