حقایقی راجع به برج های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

به جرات میتوان گفت برج های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور نماد این کشور شناخته میشود که همانند تاجی بر سر این شهر واقع شده است. بین ‏سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ ، این برج ها با ۴۵۲ متر ارتفاع ، بلندترین ساختمان جهان بودند هرچند امروزه در لیست بلندترین برج ‏های جهان رتبه یازدهم را دارند اما همچنان از اهمیت خاصی برخوردارند. با لست سکند همراه باشید تا کمی بیشتر درباره این ‏برج ها بدانید.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را نیز مشاهده کنید : ۶ نکته جالب درباره بوداپست

‏۱.‏ ساخت این برج ها در سال ۱۹۹۲ آغاز شد ، یک معمار آرژانتینی آمریکایی به نام ساز پلی این پروژه را در دست داشت.

‏۲.‏ هزینه ساخت این برج ها ۲ میلیارد دلار ارزیابی شده است. ‏‏

‏۳.‏ این برج ها ۳۲۰۰۰ پنجره ، ۱۸۰۰ در، ۷۶۵ پله و ۸۸ طبقه دارند. ‏

‏۴.‏ پلی که بین دو ساختمان قرار دارد به پل ‏Sky bridge ‎‏ مشهور است که در طبقه ۴۱ قرار دارد. این پل در دو طبقه ‏ساخته شده است و بلندترین پل در میان آسمان است.

‏۵.‏ در سالهای اول تردد بین دو ساختمان و عبور از روی این پل رایگان بود اما بعد از چند سال هزینه ۱۰ رینگت برای آن ‏در نظر گرفته شد. پس از افتتاح سکوی تماشا در طبقه ۸۳ بلیط هر دو به صورت یکجا به فروش می رفت که هزینه آن ‏‏۵۰ رینگت بود. هر چند امروزه این هزینه با توجه به بالا رفتن تعداد گردشگران بیشتر نیز شده است.

‏۶.‏ هر یک از برج ها توسط یک تیم جداگانه ساخته شدند. برج شماره یک را یک تیم ژاپنی و برج شماره دو را یک تیم ‏کره جنوبی ساختند که گفته می شود در ساخت این برج ها کره ای ها موفق تر بودند و توانستند زودتر از ژاپنی ها کار ‏را به اتمام برسانند.

‏۷.‏ وزن هر یک از این برج ها ۳۰۰۰۰ تن است که این میزان را به تعداد ۱۶۵۰۰۰ ماشین تشبیه کرده اند.

‏۸.‏ ساخت این برج ها ۸ سال به طو انجامید. گفته می شود هر یک از طبقات می بایست در چهار روز ساخته می شد تا با ‏بودجه و زمانی که در نظر داشتند تطابق داشته باشد. هر چند هر دو برج در سال ۱۹۹۸ تکمیل شدند اما این برج های ‏دو قلو در ۲۸ آگوست ۱۹۹۹ به طور رسمی افتتاح شدند.

‏۹.‏ هر یک از این ساختمان ها فضایی ۲۱۳۷۵۰ مترمربعی دارند. این فضا را با زمین فوتبال مقایسه کرده اند و تخمین زده ‏شده ۳۰ زمین فوتبال در هر یک از این برج ها جا می شود.

‏۱۰.‏ هر یک از این دو برج از ۳۳۰۰۰ فولاد ضد زنگ و ۵۵۰۰۰ پنل شیشه ای ساخته شده اند. تمیز کردن کل شیشه های هر ‏یک از این دو ساختمان ۲ ماه به طول می انجامد.

بازدید از برج های دوقلوی پتروناس کار آسانی است چرا که در قلب کوالالامپور قرار گرفته اند و به طرق مختلف قابل دسترسی ‏هستند. اگر هتل شما در مرکز شهر باشد فقط کافیست تا پیاده روی کنید و به آسانی می توانید این دو برج را در مرکز شهر بیابید. ‏از شهر چینی ها و یا بوکیت بینتانگ می توانید اتوبوس های ‏GOKL‏ را سوار شوید و تا دم درب این برج ها بیایید. در پایین این برج ها یک مرکز خرید بزرگ و معروف قرار دارد ، ‏Suria KLCC‏ یکی از مشهورترین مراکز خرید در مالزی است ‏که در آن انواع کالاهای برند را می توانید با قیمتی مناسب تهیه کنید بخصوص اگر در فصل حراج به کوالالامپور بروید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

آدرس بر روی نقشه

[/vc_column_text][vc_gmaps link=”#E-8_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”][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search