راهنمای سفر به سن پترزبورگ روسیه

کلیسای سنت ایزاک

سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه بعد از مسکو محسوب میشود که در منتهی الیه شمال غربی کشور روسیه قرار گرفته است. راهنمای سفر به سن پترزبورگ قراره به کسانی که قصد دارند به این شهر زیبا با جاذبه‌های دیدنی‌اش سفر کنند کمک کند تا سفر بدون دغدغه‌ای داشته باشند. همانطور که میدونید سن پترزبورگ شهری است که سالانه گردشگران بسیار زیادی را از اقسا نقاط دنیا به خصوص در فصل تیرماه به خود جذب میکنند. با آسان بگرد همراه باشید تا به معرفی تک به تک جاذبه‌های معروفی که باید در این شهر ببینید بپردازیم.

راهنمای سفر به سن پترزبورگ

پتر کبیر در سال ۱۷۰۳ دستور ساخت این شهر را داد و خود کار نظارت ساخت آن را عهده دار بود. جالب است بدانید سن پترزبورگ پیش از مسکو به عنوان پایتخت روسیه شناخته میشد و نام آن نیز مدتی پتروگراد بود. اهمیت این شهر زمانی برای روس‌ها بیشتر شد که در صحنه وقوع انقلاب ۱۹۱۷ روسیه و دفاع سرسختانه در برابر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم جانانه از خود دفاع کرد، به همین دلیل هم اکنون به مرکز فرهنگی روسیه نیز شهرت پیدا کرده است. سن پترزبورگ تنها یکبار به عنوان پایتخت روسیه نبوده بلکه بین سال‌های ۱۹۱۴ تا ۱۹۲۴ که پتروگراد نام داشته و یکبار دیگر از سال ۱۹۲۴ تا ۱۹۹۱ که لنینگراد خوانده میشده فرصت پایتخت شدن را داشته است. از این‌ها که بگذریم وقت آن است که راهنمای سفر به سن پترزبورگ را شروع کنیم.

۱- موزه هرمیتاژ – Hermitage Museum

خب از موزه هرمیتاژ شروع میکنیم که آن را به عنوا بزرگترین و قدیمی‌ترین موزه فرهنگ و هنر جهان میشناسند که در شهر سن پترزبورگ قرار گرفته است. این موزه در سال ۱۷۶۴ به دستور کاترین کبیر احداث شده و هم اکنون با دارا بودن بیش از ۳ میلیون اثر هنری از بزرگترین کلکسیون‌های نقاشی در جهان به حساب میآید. خوب است بدانید که این موزه در روزهای دوشنبه به کلی تعطیل میباشد و اولین پنجشنبه هر ماه برای ورود به آن هزینه‌ای از شما اخذ نمیشود. ضمنا آثاری بسیاری نیز از ایران باستان در این موزه قرار دارد.

موزه هرمیتاژ

موزه هرمیتاژ

موزه هرمیتاژ

موزه هرمیتاژ

موزه هرمیتاژ

۲- کلیسای سنت ایزاک – St. Isaac’s Cathedral

یکی دیگر از جاذبه‌های بسیار جالب و توریستی که در مقاله راهنمای سفر به سن پترزبورگ روسیه قرار گرفته است، کلیسای سنت ایزاک میباشد که با نام ایزاکیوفسکی نیز شناخته میشود و بزرگترین کلیسای ارتودوکس کشور روسیه در این شهر و چهارمین کلیسای ارتودوکس بزرگ جهان به حساب میآید.

کلیسای سنت ایزاک

کلیسای سنت ایزاک

کلیسای سنت ایزاک

کلیسای سنت ایزاک

۳- قلعه پیتر و پاول – Peter and Paul Fortress

در واقع قلعه پیتر و پاول دژ اصلی شهر سن پترزبورگ به حساب میآیند که توسط پتر کبیر در سال ۱۷۰۳ کار ساخت آن آغاز گردید. این قلعه یک سال بعد ساخته شد اما از لحاظ نظامی و قدرت مقاوتی نتوانست رضایت پتر کبیر را جلب کند، به همین خاطر این قلعه بار دیگر از سال ۱۷۰۶ با بدنه‌ای سنگی و مقاوم بازسازی شد. کاربرد این قلعه از سال ۱۷۲۰ تغییر پیدا کرد و تنها به عنوان پادگان شهر و برای زندانی کردن زندانیان درجه بالا یا سیاسی به کار گرفته شد.

قلعه پیتر و پاول

قلعه پیتر و پاول

قلعه پیتر و پاول

قلعه پیتر و پاول

۴- کلبه پتر کبیر – Cabin of Peter The Great

اولین کاخی که پتر کبیر در آن اقامت داشت Cabin of Peter The Great است که کاملا از چوب ساخته شده و کلا ۶۰ متر مربع است که شامل ۳ اتاق، یک اتاق نشیمن و اتاق مطالعه است. اگر به سن پترزبورگ سفر داشتید پیشنهاد میکنیم که حتما به این خانه نیز سر بزنید.

کلبه پتر کبیر

کلبه پتر کبیر

کلبه پتر کبیر

کلبه پتر کبیر

۵- کلیسای منجی بر خون ریخته شده – Church of the Savior on Blood

در ادامه مقاله راهنمای سفر به سن پترزبورگ روسیه به معرفی کلیسای Church of the Savior on Blood میرسیم که جزو اصلی‌ترین و مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر سنت پترزبورگ روسیه میباشد که بازدید از آن را باید در ابتدای لیست خود قرار دهید. این کلیسا در جایی که امپراطور الکساندر دوم کشته شده است بنا شده. جدا که این کلیسا بسیار زیبا ساخته شده است. اگر سفرنامه سن پترزبورگ کسانی را بخوانید که به این شهر سفر کرده‌اند میبینید که این کلیسا به واسطه زیبایی خود با آب و تاب بیشتری معرفی شده است.

Church of the Savior on Blood

Church of the Savior on Blood

جاذبه های روسیه

Church of the Savior on Blood

۶- موزه روس – Russian Museum

خب انتظار نداشته باشید که موزه روس همانند ترتیاکوف در مسکو یا هرمیتاژ در سنت پترزبورگ باشد اما دیدن آن خالی از لطف نیست. این موزه یکی از بزرگترین موزه‌های هنر و نقاشی ملی است که قدمت آن به قرن ۱۹ میلادی باز میگردد.

راهنمای سفر به سن پترزبورگ

راهنمای سفر به سن پترزبورگ

راهنمای سفر به سنت پترزبورگ

دیدنی های روسیه

۷- کاخ کنستانتینوفکسی (کنستانتین) در استرلنا – Konstantinovsky Palace

کاری با اسمش نداشته باشید فعلا ? میدونم همچنان در تلاش هستید که نام این کاخ را تلفظ کنید اما تنها شما نیستید که با آن مشکل دارید بلکه بسیاری از مردم دنیا با نام آن مشکل دارند. مثل اینکه گوگل هم با اسمش زیاد اخت پیدا نکرده و در قسمت مپ آن را کاخ کنستانتین نامیده است و بیخیال مابقی آن شده. قصر کنستانتین جایی بوده که دوک‌های بزرگ از کاخ رومانف در آن اقامت داشته‌اند و معماری آن به نوعی شاهکار قرن ۱۸ به شمار میرود. اگر میخواهید از این موزه دیدن کنید باید بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر به آنجا بروید.

۸- کاخ کاترین – Catherine Palace

تزارهای روس برای اقامت تابستانی خود نیز برنامه‌های ویژه‌ای ترتیب داده بودند، اگر اینطور نبود کاخ کاترین الان وجود نداشت. این محل که به دلیل زیبایی و قدمت بالای خود در مقاله راهنمای سفر به سن پترزبورگ ما جا گرفته است محلی برای اقامت تابستانی تزارها بوده است. بیش از ۱۰۰ کیلوگرم طلا در ساخت گچبری‌ها، مجسمه‌ها و سقف این کاج به کار برده شده است و زینت و جلوه بسیار خاصی به آن داده است.

دیدنی های سن پترزبورگ

دیدنی های سن پترزبورگ

جاذبه های سنت پترزبورگ

جاذبه های سنت پترزبورگ

۹- کاخ پترهف – Peterhof Palace

در کاخ پترهف میتوانید مجموعه‌ای از قصرها و باغ‌های بسیار زیبایی را مشاهده کنید که در زمانی استراحتگاه پترکبیر بوده است. نام این کاخ را میتوان در کنار کاخ ورسای قرار داد که هر دو بسیار معروف هستند.

کاخ پترهف

۱۰- اسب سوار برنزی – Bronze Horseman

خب به انتهای مقاله راهنمای سفر به سن پترزبورگ رسیدیم و باید دهمین جاذبه گردشگری سن پترزبورگ را معرفی کنیم. اما این بدین معنی نیست که این شهر تنها ۱۰ جاذبه توریستی دارد بلکه ما سعی کردیم تا معروف‌ترین‌ها را اینجا معرفی کنیم. اگر به میدان سناتسکایا بروید با مجسمه بزرگ برنزی بزرگی مواجه خواهید شد که یادبود پترکبیر است و به دستور کاترین کبیر ساخته و در این محل قرار گرفته است.

اسب سوار برنزی سن پترزبورگ

دیدنی های سن پترزبورگ

جاذبه های روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search