پیست اسکی توچال

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

اسکی بازان و کوهنوردان تهران که در فصل زمستان از دیدن قله پر برف توچال لذت می بردند همیشه این آرزو را داشتند که بتوانند در نزدیکترین محل به تهران ورزش کنند . این آرزو توسط چندین کوهنورد و اسکی باز علاقمند در سال ۱۳۵۵ به حقیقت پیوست.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را نیز مشاهده کنید : مرکز خرید هایپرمارکت کیش

دراین سال با تاسیس تله کابین و راه اندازی آن تا قله ۳۹۴۴ متری توچال این امکان فراهم شد تا در هر زمان به فاصله تنها ۵ کیلومتر از میدان تجریش در کوههای شمال تهران به اسکی کردن پرداخت . پیست اسکی توچال که قرار بود یکی از بزرگترین پیستهای اسکی جهان شود به دلیل مشکلات و متوقف شدن پروژه ها در زمان جنگ تحمیلی تنها ۲ پیست آن که یکی در ارتفاع ۲۹۳۵ متری و دیگری در قله توچال قرار دارد به بهره برداری رسید ، که در حال حاضر تنها پیست اسکی قله قابل استفاده می باشد . اما پروژه تله کابین توچال که در آن زمان منحصر به فرد بود ، منطقه پشت قله را نیز شامل می شد که در حدود نصب ۱۲ دستگاه بالابر در آن طراحی شده بود و تا قله دیزین پیش میرفت و امکان ۷ ماه اسکی کردن را برای علاقمندان فراهم میکرد . در حال حاضر ایستگاه ۷ تله کابین توچال با وجود دو تله سیژ و یک تله اسکی در فصل زمستان از اواسط آبان تا اواسط خرداد ماه پذیرای ورزشکاران میباشد . امکانات رفاهی این پیست شامل ۱ هتل و ۲ رستوران است . این پیست نیز از سوی فدراسیون جهانی عنوان بین المللی به خود گرفت و تا به حال چندین دوره مسابقه بین المللی اسنوبرد با حضور قهرمانان جهان و المپیک در آن برگزار گردیده است .

۱- پیست اسکی ایستگاه هفتم

این پیست از پائین قله توچال ( ۳۸۵۰ متر ) شروع شده و به هتل ( ۳۵۵۰ متر) ختم می شود. طول پیست ۱۲۰۰ متر می باشد و با توجه به حضور مربیان مجرب و شیب بسیار مناسب پیست ، مکانی فرح بخش جهت استفاده دوستداران اسکی می باشد.
در این پیست برای سهـولت در رفت و آمد اسـکی بازان عـزیز یک تله سـی یژ ( دوپل مایر) و یک تله اسکی تعبیه گردیده است.
با توجه به ارتفاع پیست اسکی ایستگاه هفتم (بیش از ۳۵۰۰ متر از سطح دریا) ، همزمان با پیست اسکی سبلان در استان آذربایجان ، اولین پیست های اسکی برفگیر کشور می باشند و بیش از هشت ماه در سال قابل بهره برداری است.

مزایای پیست اسکی توچال:

نزدیکی به مرکز شهر / مطمئن بودن مسیر حرکت تا پیست / استفاده از هتل زیبا و مجهز توچال / تهیه بهترین لوازم اسکی از مدرسه اسکی / دارای سه خط تله سی یژ و یک خط تله اسکی / بهترین و مجرب ترین مربیان اسکی / سامانه تلفنی اطلاع رسانی و نظارت همگانی بر خدمات توچال:۲۴۸۷۵۰۰۰

پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

آدرس بر روی نقشه

[/vc_column_text][vc_gmaps link=”#E-8_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”][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search