موزه پرادو ویژه نابینایان ساخته شده است

شاید متعجب شوید اگر بدانید موزه پرادو چه احترام خاصی برای قشر نابینای جامعه قائل شده و برای آنان که از طریق لمس کردن می‌توانند محیط اطراف را ببینند و درک کنند کاری کرده، کارستان !!

خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی راهی پیدا شده تا افراد نابینا هم بتوانند این آثار هنری و نقاشی‌ها را ببینند. اما چگونه؟

از قدیم قانون موزه‌ها این بود که بینندگان به اندازه طول بازو از آثار هنری فاصله داشته باشند. اما اخیرا در موزه پرادو در مادرید نمایشگاهی مخصوص نابینایان برپا شد. در این نمایشگاه از نقاشی‌های معروف دنیا پرینت ۳ بعدی گرفته شد و به نابینایان اجازه دادند آنها را لمس کنند و تصویری ذهنی از نقاشی برای خود بسازند. این کار قدمی بزرگ برای توسعه هنر بود و از آن پس بسیاری از موزه‌های معروف جهان از آثار هنری خود پرینت ۳ بعدی می‌گیرند و به نابینایان اجازه می‌دهند که آنها را لمس کنند.

موزه پرادو

موزه پرادو

موزه پرادو

موزه پرادو

موزه پرادو

[vc_row][vc_column][ultimate_modal btn_size=”block” btn_bg_color=”#e74c3c” btn_text=”مشاهده آدرس را بر روی نقشه مشاهده کنید” modal_size=”block” modal_style=”overlay-fade” overlay_bg_opacity=”80″ btn_txt_color=”#ffffff” button_text_font_size=”desktop:14px;”][/ultimate_modal][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search