سوار قطار پستی لندن شوید!

سفر به لندن

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

جالب است بدانید که اداره پست لندن از سال ۱۹۲۷ میلادی به مدت ۷۶ سال برای برای نقل و انتقال مرسولات پستی خود از قطارهای الکترونیکی بدون راننده در اعماق زمین استفاده میکرد که وظیفه آن جابجایی بسته‌های پستی بین دفاتر مختلف بود.  این راه آهن پستی از منطقه پدینگتون هد (دفتر مرتب سازی) در غرب این شهر آغاز میشد و تا وایتچپل یعنی شرق این شهر به پایان میرسید و این یعنی ۶.۵ مایل مسافت!

در میان این راه زیر زمینی ۸ ایستگاه وجود داشت که بزرگترین آن زیر Mount Pleasant قرار گرفته بود. این قطار الکترونیکی در زمان اوج کار خود در روز ۲۲ ساعت به طور مداوم کار میکرد تا بیش از ۴ میلیون بسته را جابجا کند. در اوایل دهه ۱۹۰۰ لندن درگیر ترافیک شدیدی بود که باعث کندی در ارسال مرسولات از دفتری به دفتر دیگر میشد اما با راه‌اندازی این قطار الکترونیکی زیر زمینی به نوعی مرسولات پستی ترافیک را دور زد.

این راه آهن جالب تا سال ۲۰۰۳ به فعالیت خود ادامه میداد و روزانه میلیون‌ها بسته را با خود جابجا میکرد اما در نهایت تصمیم بر آن شد که حکم بازنشتگی را به این سختکوش بدهند. دلیل آن هم این بود که هزینه اجرایی آن بسیار بالاتر از انتقال مرسولات بر روی زمین شده بود که این رقم به ۵ برابر میرسید.

اما پس از ۱۴ سال استراحت قرار است تا مدتی دیگر و در سال ۲۰۱۷ مجدد راه‌اندازی شود اما نه به عنوان جابجا کننده مرسولات پستی بلکه قرار است کار انتقال انسان‌ها را انجام دهد. گردشگران و بازدیدکنندگان میتوانند که مسیر یک کیلومتری دایره‌ای شکل را در مدت ۲۰ دقیقه طی کرده و سوار واگن‌هایی شوند که برای انسان‌ها طراحی شده نه برای مرسولات!

 [/vc_column_text][vc_gallery type=”nivo” interval=”3″ images=”10201,10202,10203,10204,10205,10206,10207,10208,10209,10210,10211″ img_size=”full” css=”.vc_custom_1501957009713{margin-top: 15px !important;}”][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search