سن پترزبورگ بدون ویزا برای ایرانی‌ها

ویزای الکترونیک سن پترزبورگ برای ایرانیان

پس از آنکه روسیه روادید خود را برای ده‌ها کشور برای بازدید از شهرهای شرقی به صورت الکترونیکی درآورد حالا به اتباع ۵۲ کشور دیگر اجازه سفر به سن پترزبورگ و استان لنینگراد را با اخذ ویزای رایگان الکترونیکی را داده است که اتباع ایرانی نیز جزو این دسته هستند.

شهر زیبای سنت پترزبورگ سالانه میزبان بیش از ۸ میلیون گردشگر خارجی است که از این حیث با مسکو در رقابت می‌باشد. از این رو اگر شما هم قصد سفر به روسیه و گشت و گذار در این شهر را دارید، هزینه حدودا ۱۰۰ دلاری اخذ ویزا را از هزینه‌های خود کسر کنید.

ویزای الکترونیک سن پترزبورگ برای ایرانیان

سفر بدون ویزا به سن پترزبورگ برای ایرانی‌ها

آنطور که دولت روسیه اعلام کرده، اتباع ایرانی و ۵۲ کشور دیگر می‌توانند اقدام به درخواست ویزای الکترونیکی رایگان برای سفر به استان لنینگراد و به ویژه شهر سن پترزبوگ ارسال نمایند. در لیست منتشر شده می‌توان نام کشورهایی همچون ایران، ژاپن، آلمان، فنلاند، بلغارستان، کره شمالی، واتیکان، مجارستان، یونان، دانمارک، هند، اندونزی، ایرلند، ایسلند، مالزی، نروژ و اسپانیا را مشاهده کرد.

به طور دقیق در این بیانیه آورده شده که:

این مصوبه توسط دستور مستقیم ولادیمیر پوتین در تاریخ ۱۸ جولای ۲۰۱۹ در خصوص شرایط ورود و خروج اتباع خارجی ابلاغ شده و توسط وزارت امور خارجه روسیه در مبادی خارجی ورودی به سن پترزبورگ و استان لنینگراد اجرایی خواهد شد.

این ۵۳ کشوری که می‌توانند با ویزای الکترونیک روسیه به سن پترزبورگ و لنینگراد سفر کنند دقیقا مشابه آن فهرستی است که پیشتر برای سفر با ویزای الکترونیک به استان کالینینگراد عنوان شده بود.

روسیه امیدوار است تا سفر با ویزای الکترونیک ایرانیان به سن پترزبورگ و صدور رایگان آن باعث رشد صنعت گردشگری در این کشور شود. اینطور که به نظر میرسد دولت این کشور عزم جدی برای رشد گردشگری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search