صدور ویزای الکترونیکی روسیه برای ایرانیان

ویزای الکترونیکی روسیه

روسیه به تازگی قوانینی را برای ۱۸ کشور از جمله ایران وضع کرده است که در آن شهروندان این کشورها میتوانند بدون ویزا به شرق روسیه سفر کنند. ویزای الکترونیکی روسیه از ابتدای ماه اوت ۲۰۱۷ برای شهروندان این ۱۸ کشور قوانینی اجرای خواهد شد که میتوانند ویزای ۳۰ روزه روسیه را از طریق اینترنت دریافت کنند. بنا بر گفته‌ها قرار است اولین مرکز صدور ویزای الکترونیکی در پاسگاه مرزی ولادی وستک (شرق دور روسیه) اجرایی شود. با آسان بگرد همراه باشید تا به بررسی بیشتر ویزای روسیه بپردازیم.

ویزای الکترونیکی روسیه

ورازت ارتباطات روسیه برای اجرای این طرح، سیستم‌های نسل جدید صدور ویزا را به ارزش حدودی ۵۷ میلیون روبل تهیه کرده است که نوسط موسسه علمی “واسخود” طراحی و ساخته شده است. همانطور که گفته شد این امکان تنها برای شهروندان ۱۸ کشور همانند ایران، هند، بحرین، الجزایر، عربستان، سنگاپور، تونس، ترکیه، ژاپن و… قرار فراهم خواهد بود.

قرار است تا این مرکز صدور ویزای الکترونیکی ابتدا در فرودگاه و بندر ولادی وستوک راه‌اندازی شود و سپس در مدت ۴ ماه در ۱۰ نقطه ورودی دیگر در شرق دور روسیه آماده بکار شوند. مجددا متذکر میشویم که ویزاهایی که در این سیستم صادر میشوند تنها در مناطق شرق روسیه اعتبار دارند و مسافرانی که این نوع ویزا را در اختیار دارند حق سفر به دیگر مناطق روسیه همچون مسکو را ندارند.

ویزای الکترونیکی روسیه

Search