روستای حمیدآباد قزوین

روستای حمیدآباد قزوین

روستای حمیدآباد یکی از روستاهای استان قزوین است که در بخش مرکزی شهرستان قزوین و در دهستان اقبال شرقی واقع شده است. فاصله این روستا با مرکز استان ۹ کیلومتر می‌باشد و روستاهای کورانه، امام زاده اباذر، باورس و شترک همسایه‌های آن به حساب میآیند. با آسان بگرد همراه شوید تا به معرفی بیشتر این روستا بپردازیم.

روستای حمیدآباد قزوین

اکثر مردم روستا به زبان محلی ترکی با یکدیگر صحبت می‌کنند. دلیل نام گذاری این روستا وجود قناتی به اسم حمیدآباد است که در دل آن قرار دارد. این قنات که دارای ۴۷ میله چاه است ۲۰۰۰ متر طول دارد و دبی این قنات نیز ۱۸ لیتر بر ثانیه می‌باشد. مادرچاه این قنات ۳۵ متر عمق داشته و مظهر تا محل آن ۱۰۰۰ متر فاصله دارد. قنات حمیدآباد ۳۰ نفر مالک دارد و ۵۰ هکتار اراضی تحت کشت این قنات می‌باشند.

با قدم زدن در این روستا میتوانید زیبایی‌های بی‌نظیر و هوای سالم آن را با تمام وجود احساس کنید. شغل اکثر مردم این روستا دامپروری و کشاورزی است و از این طریق امرار معاش میکنند. کشاورزان بیشتر در زمین‌های خود، جو، گندم و زرت کشت می‌کنند. با استناد به سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ جمعیتی معادل ۷۹۹ نفر را دارد که در ۲۱۲ خانواده تقسیم شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search