روستای امامزاده ابراهیم

روستای امامزاده ابراهیم

امامزاده ابراهیم یکی از معروف‌های شهر شفت استان گیلان محسوب میشود و مردم بومی این دیار آن را با نام ابوالفضل گیلان نیز می‌شناسد که از شهرت زیادی به واسطه طبیعت خیره کننده آن برخوردار است. زمانی که شما وارد مسیر ۱۷ کیلومتری امامزاده ابراهیم نرسیده به روستای چوبر می‌شوید چیزی جز زیبایی محض با تن سبزی خاص نمی‌بینید. مسیر ۱۷ کیلومتری تا امامزاده ابراهیم زیبایی خیره کننده‌ای را به واسطه درخت‌های بی‌شمار و طبیعت فوق العاده‌اش به شما هدیه خواهد داد. این مسیر به قدری به شما آرامش میدهد که گاه گاهی مجبور خواهید شد که از وسیله نقلیه خود پیاده شده و هوای بی‌نظیرش را تنفس کنید.

اگر تاکنون تصور می‌کردید که جاده چالوس زیباترین جاده ایران است حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به روستای امامزاده ابراهیم سفر کنید (این را به واسطه تجربه سفر خودم به شما میگویم). شما در این جاده به ندرت وسیله نقلیه خواهید دید حتی اگر در روزهای پرترافیک سفر یا ۱۳ بدر باشید. سکوت محض و آرامش بخش آن تنها توسط پرنده‌ها و وزش باد میان شاخ و برگ‌های درختان درهم تنیده میشکند که این خود یک نوع زیبایی تلقی میشود.

امامزاده ابراهیم

جاده روستای امامزاده ابراهیم به علت دور بودن از شهر و به خصوص تهران (که خیلی‌ها چالوس و رستوران‌های شیک را بر طبیعت بکر ترجیح میدهند) بسیار خلوت بوده و اگر عاشق هستید استارت بزنید و به روستای امامزاده ابراهیم سفر کنید تا در طول مسیر عاشق طبیعت خداوند شوید. چیزی که انتظار شما را در آن بالا می‌کشد نیز در نوع خود فوق العاده است. وقتی به مقصد رسیدید در واقع بر روی قله کوهی ایستاده‌اید که منظره عجیب و غریب را برایتان به نمایش می‌گذارد. دور تا دور کوه که با جنگل‌های انبوه پوشیده شده است و نسیم خنک آن حتی در تابستان روح شما را جلا میدهد. اینجا خبری از گرما و هوای شرجی که پیشتر از شمال و لب دریا در ذهن داشته‌اید وجود ندارد.

اگر خوش شانس باشید و بتوانید صبح هنگام به ابتدای این جاده برسید و از آن بالا بروید زیبایی دو چندان و البته خطرناک انتظار شما را خواهد کشید. مه غلیظ صبحگاهی معمولا با جاده روستای امامزاده ابراهیم اخت پیدا کرده و زیبایی منحصربفردی را ایجاد میکند البته ناگفته نماند که محدوده دید راننده را کمتر کرده و به واسطه پر پیچ و خم بودن جاده باید بسیار احتیاط کنید. در این لحظه احساس می‌کنید که در بهترین جاده در حال رانندگی هستید. چیزی جز صدای طبیعت به گوش نمیرسد و خبری از صداهای مزاحم، دود و بوق نیست. از یک سو جنگل و از سمتی دیگر خانه‌های روستایی که در پایین دست و کنار شالی‌ها قرار گرفته‌اند هوش را از سرتان می‌پراند. گاو و گوسفندهایی که در مراتع برای خود گذران عمر می‌کنند نیز گاهی اوقات طوری به شما نگاه می‌کنند که انگار تا حالا آدم ندیده‌اند ?

بنای امامزاده ابراهیم در طول سالیان متمادی دست خوش تعمیرات و بازسازی‌های فراوانی شده است که در حال حاضر این بنا ۳۰۰ متر مساحت دارد که در ۴ طبقه احداث شده و شامل مسجد، صحن، سرویس بهداشتی، مهمانپذیر و فضای باز است. در حوالی امامزاده خانه‌های چوبی و سنگی را مشاهده می‌کنید که در ۲ یا ۳ طبقه بنا شده هر طبقه به وسیله چادر به قسمت‌های کوچکتری تقسیم شده که به میهمانان به صورت نیمروزی اجاره داده میشود.

روستای امامزاده ابراهیم

امامزاده ابراهیم

امامزاده ابراهیم

امامزاده ابراهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search