ویزای زامبیا؛ صدور آنلاین ویزا برای ایرانیان

ویزای زامبیا

سفر به زامبیا فکری است که در سر هر مسافری نیست، چراکه می‌داند خطرات و سختی‌های بسیاری را در سفر به این کشور باید تحمل کند اما چیزی که در نهایت عایدش می‌شود، طبیعت بکر و حیات وحش بی‌نطیر آفریقای مرکزی است. اما چظور می‌توانید ویزای زامبیا را دریافت کنید؟

جالب است بدانید که زامبیا جزو معدود کشورهایی است که پارک‌های ملی آن فاقد فنس‌کشی هستند و از طرفی بسیاری از مناطق این کشور همچنان ناشناخته مانده است. پس اگر در سفرتان با شیر یا پلنگ و فیل مواجه شدید، اصلا نترسید، از این چیزها زیاد است.

ویزای زامبیا

زامبیا چندان کشور قدرتمندی نیست که در تمامی کشورهای جهان سفارت داشته باشد و ترجیح می‌دهد تا در کشورهایی که مسافران کمی از آن به این کشور سفر می‌کنند کنسولگری نداشته باشد. به همین دلیل متاسفانه این کشور در ایران سفارت‌خانه ندارد اما اصلا جای نگرانی برای اخذ ویزای زامبیا وجود ندارد.

ویزای زامبیا

دولت زامبیا با راه‌اندازی سیستم الکترونیکی صدور ویزا این امکان را برای بسیاری از کشورها از جمله ایران فراهم کرده تا متقاضیان بتوانند با آپلود مدارک و البته پر کردن فرم‌های مربوطه نسبت به اخذ ویزای الکترونیکی زامبیا اقدام نمایند.

راه دیگری برای آن دسته از افرادی که قصد سفر به زامبیا را دارند وجود دارد و آن هم مراجعه به سفارت این کشور در آنکارا است که این کار با توجه به هزینه‌های بالای سفر به ترکیه چندان پیشنهاد نمی‌شود و فرقی هم در نوع ویزای الکترونیکی و لیبل به هیچ عنوان وجود ندارد.

خبری از ویزای فرودگاهی برای ایرانیان نیست! توجه داشته باشید با اینکه برخی کشورهای آفریقایی برای ایرانیان در فرودگاه مقصد ویزا صادر می‌کنند اما زامبیا یکی از این کشورها نیست و موظف هستید که پیش از سفر به این کشور نسبت به اخذ ویزای زامبیا اقدام نمایید وگرنه از ورود شما به خاک این کشور جلوگیری به عمل خواهد آمد.

مدارک لازم

برای اخذ ویزای کشورهای آفریقایی اصلا دغدغه مدارک نداشته باشید غیر از چند کشور مثل مصر، مراکش یا آفریقای جنوبی! البته خبر رسیده که لغو ویزای آفریقای جنوبی در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم این اتفاق هرچه زودتر رخ دهد.

راهنمای درخواست آنلاین ویزا

برای آنکه درخواست ویزای زامبیا را به صورت آنلاین صبت کنید اول باید وارد لینک evisa.zambiaimmigration.gov.zm شده و گزینه Apply را انتخاب کرده تا وارد اولین مرحله شوید.

در این قیمت باید Country/Region را ایران و Travel Document را Ordinary Passport انتخاب کرده و برای اثبات آنکه یک انسان قصد درخواست ویزا را دارد باید بر روی I’m not a robot را انتخاب نمایید.

راهنمای درخواست ویزای الکترونیکی زامبیا

مرحله بعدی جایی است که باید نوع ویزا و سایر اطلاعات را در این صفحه مشخص کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید اطلاعاتی همچون Expected date of entry into Zambia (تاریخ ورود به زامبیا)، Expected date of departure from Zambia (تاریخ خروج از زامبیا)، Purpose of Visit (نوع سفر) و Type of Visa (نوع ویزای درخواستی) را از شما خواسته است که باید با توجه به شرایط و بلیط پروازی که تهیه نموده‌اید آن را کامل نمایید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید تفاوت در قیمت ویزاها است که یکبار ورود و ترانزیت ۵۰ دلار و برای ویزا از نوع دوبار ورود و مالتی ۸۰ دلار آمریکا تعیین شده است که باید به صورت آنلاین در انتهای مرحله ثبت نام از طریق کارت‌های بین‌المللی پرداخت نمایید.

اما چه نکاتی را باید برای انواع ویزای توریستی زامبیا رعایت نمایید:

  • ویزای یکبار ورود: دارنده این ویزا می‌تواند از تاریخ ورود خود به این کشور حداقل ظرف مدت ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشد.
  • ویزای دوبار ورود: متقاضی این نوع ویزا می‌تواند حداکثر برای مدت ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشد. کل اقامت در دوبار ورود نباید روی هم رفته بیش از ۹۰ روز شود.
  • ویزای مالتی: دارنده ویزای مالتی زامبیا می‌تواند به دفعات نامحدود در مدت زمان اعتبار ویزا به زامبیا وارد و خارج شود اما نکته اینجاست که مدت زمان کل اقامت روی هم رفته نباید بیش از ۹۰ روز شود. مثلا اگر ۱۰ بار به این کشور سفر کردید و هربار ۹ روز در این کشور اقامت داشتید دیگر اجازه ورود به زامبیا را نخواهید داشت و باید برای ویزای دیگری اقدام نمایید.

ویزاهای دیگری از توع بیزینس یا ترانزیت وجود دارد که در این مقاله به بررسی آن‌ها نخواهیم پرداخت.

ویزای آنلاین زامبیا

در صفحه بعدی اطلاعات و مشخصات فردی‌تان خواسته شده که باید دقیق و با وسواس زیاد آن‌ها را وارد کنید، چراکه یک اشتباه کوچه در این فرم ممکن است باعث شود تا در فرودگاه این کشور اجازه ورود به خاک این کشور به شما داده نشود.

هزینه ویزای زامبیا

در مرحله بعدی برای صحت اطلاعات وارد شده باید مدارکی که از شما درخواست شده است را آپلود نمایید. هر تصویر باید زیر ۴۰KB حجم و با یکی از فرمت‌های jpg، png یا tiff باشد درغیر اینصورت تایید نخواهد شد.

مدارک لازم برای ویزای زامبیا

پس از گذر از این مرحله به پایان کار رسیدید و باید هزینه ویزا که با توجه به نوع ویزای درخواستی می‌تواند ۵۰ یا ۸۰ دلار آمریکا باشد را پرداخت نمایید. به خاطر داشته باشید که بدون پرداخت هزینه هیچگونه ویزایی برایتان صادر نخواهد شد.

نکاتی که باید به آن‌ها دقت کنید

  • داشتن بلیط برگشت برای اخذ ویزا ضروری است و پس از ورود به زامبیا این مورد توسط مامور مرزی کنترل و سپس اجازه ورود به شما داده خواهد شد.
  • اگر قصد دارید تا به صورت زمینی وارد این کشور شوید باید ویزا را از سفارت این کشور در آنکارا درخواست دهید.
  • داشتن گواهینامه بین‌المللی تب زرد الزامی است.
  • حتما پیش از سفر به این کشور خود را بیمه مسافرتی نمایید.
  • اگر قصد دارید تا ویزا را از سفارت این کشور در ترکیه دریافت کنید پیش از مراجعه حتما از طریق ایمیل با آن‌ها در ارتباط باشید و از مدارک لازم اطلاع بیابید.

هزینه و مدت زمان صدور ویزا

سایت سفارت زامبیا هیچگونه زمانی برای مدت زمان صدور ویزا اعلام نکرده است اما بعید است این زمان بیش از یک هفته بشود، اما هزینه‌های صراحتا بیان شده که مطابق با جدول زیر است.

 نوع ویزا  تعداد دفعات مجاز ورود  هزینه (دلار آمریکا)
 توریستی  یکبار  ۵۰
 توریستی  دوبار  ۸۰
 توریستی  مولتیپل  ۸۰
 ترانزیت  یکبار  ۵۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search