راهنمای سفر به مالدیو؛ جزایری میانه اقیانوس

راهنمای سفر به مالدیو

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

به جرات می‌توان گفت که کشور مالدیو تکه‌ای جدا شده از بهشت بر روی زمین است. شاید خداوند یک نسخه کپی از آن را بر روی زمین قرار داده. اما راهنمای سفر به مالدیو را چه کسانی بخوانند؟ در واقع هرکسی به جز افرادی که قصد دارند تا به صورت مجردی سفر کنند. اصلا سفر به مالدیو مختص ماه عسل است!

خوشبختانه سفر به مالدیو برای ایرانیان نیازی به ویزا نخواهد داشت. البته ویزای به صورت فرودگاهی و تعرفه آن بستگی به مدت زمانی دارد که قصد دارید در این کشور بمانید. برای اطلاعات بیشتر بهتر است مقاله ویزای مالدیو برای ایرانیان را مطالعه کنید.

هیچ چیز تک نفره‌ای در این کشور وجود ندارد. معمولا تمامی اتاق‌ها در هتل‌ها حداقل دو تخته هستند. آخه چه کسی تنهایی به این کشور سفر می‌کند؟ اصلا انگار مالدیو ساخته شده برای سفرهای دو نفره و به خصوص داشتن یک ماه عسل به یادماندنی.

مالدیو از صدها جزیره تشکیل شده که در تمامی آن‌ها می‌توانید از آب‌های زلال، سواحل شنی سفید، درختان نخل، روزهای گرم و آفتابی لذت ببرید و البته از تفریحاتی مانند غواصی، اسنوکرلینگ، قایق‌سواری و… بهره ببرید. ضمنا از کتاب‌خوانی بر روی ننوهای کنار سواحل نیز غافل نشوید. آها دقیقا منظورم همین تصویر پایین است.

کتابخوانی در مالدیو

اصلا تصور نکنید که باید خیلی پولدار باشید تا بتوانید از سواحل گرم و آفتابی این کشور لذت ببرید. در گذشته شاید اینطور بود، منظورم هتل‌های حداقل شبی ۵۰۰ دلار که هنوز هم وجود دارند اما در سال‌های اخیر با توسعه گردشگری، این کشور هتل‌های با کیفیت و به نسبت ارزانی را ساخته است (حدود شبی ۵۰ دلار) تا مسافران بیشتری از آن دیدن کنند.

و اما این مقاله راهنمای سفر به مالدیو به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با اطلاعات کامل و بدون هیچ دردسری از این کشور دیدن کنید. در ادامه با آسان بگرد همراه باشید.

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1534514076672{margin-top: 20px !important;margin-bottom: 20px !important;padding-top: 25px !important;padding-right: 25px !important;padding-bottom: 25px !important;padding-left: 25px !important;background-color: #f9f9f9 !important;border-radius: 3px !important;}”]

[/vc_column_text][vc_column_text el_id=”information”]

اطلاعات موردنیاز و ضروری

قبل از هرچیز باید یکسری اطلاعات کلی از این کشور بدانید. مالدیو در منطقه زمانی UTC/GMT +5 قرار دارد یا به عبارتی ۱.۵ ساعت از تهران جلوتر می‌باشد. زبان رسمی این کشور دیوهی و واحد پول آن روفیه است، توجه داشته باشید که روفیه مالدیو با روپیه هند متفاوت است.

برق شهری مالدیو ۲۳۰ ولت و پریزها از نوع D و G می‌باشد پس حتما به مبدل برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی خود احتیاج پیدا خواهید کرد.

راهنمای سفر به مالدیو[/vc_column_text][vc_column_text el_id=”weather”]

آب و هوا و بهترین زمان برای سفر به مالدیو

آب و هوای مالدیو همیشه گرم و استوایی است و دمای هوا معمولا بین ۲۵ تا ۳۵ می‌باشد و به ندرت به کمتر از ۲۵ درجه سانتی‌گراد میرسد. با این اوصاف شاید تصور کنید که تمام روزهای سال بهترین زمان برای سفر به مالدیو می‌باشد اما باید به بارندگی‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

بارندگی‌ها در مناطق جنوب غربی معمولا بین ماه‌های اردیبهشت تا مهر و در مناطق شمال شرقی از آبان تا فرودین می‌باشد. البته این بدان معنا نیست که در این مدت شاهد بارش مدارم باران خواهید بود. مقصود این است که اگر در این فواصل به مالدیو سفر می‌کنید امکان باران وجود دارد.

و اما بهترین زمان برای سفر به مالدیو دقیقا چه زمانی است؟ این سوالی است که خیلی‌ها از ما می‌پرسند و ما قصد پاسخ به آن را داریم.

مطمئنا تعجب خواهید کرد وقتی بدانید که فصل تابستان در مالدیو دی تا فرودین می‌باشد. در این مدت گردشگران بسیاری از سراسر دنیا به این کشور سفر می‌کنند. امکان بارندگی در این مدت تقریبا صفر است. البته قیمت هتل‌ها و سایر خدمات در این زمان بالا می‌باشد.

و اما در ماه‌های خرداد تا شهریور فصل بارندگی در این کشور است که البته نه همیشه. هتل‌ها تخفیفات بسیار ویژه‌ای را برای این فصل در نظر می‌گیرند که اگر با بررسی وضعیت آب و هوا اقدام به رزرو هتل نمایید مطمئنا سفر ارزانی را در پیش خواهید داشت.

[/vc_column_text][vc_column_text el_id=”costs”]

هزینه سفر به مالدیو

به طبع آن چیزی که بیش از همه چیز برایتان اهمیت دارد هزینه سفر به مالدیو است. هتل‌های ارزان در پایتخت این کشور یعنی ماله قرار دارند و در سایر جزیره‌های هیچ هتلی وجود ندارد. در واقع ریزورت‌ها جای خود را به هتل‌ها می‌دهند. خیلی تلاش کردم تا ریزورت را در کلمات به شما معرفی کنم و نتواستم پس به یک عکس اکتفا کردم، تصویر پایینی یعنی!

همه چیز درباره سفر به مالدیو

هزینه هتل و ریزورت‌ها کاملا به فصل سفر بستگی دارد اما به طور کلی قیمت اماکن اقامتی در ماله به مراتب پایین‌تر است سایر جزیره‌هاست. دلیل آن نیز به طبیعت چشم‌نواز و سکوت بیشتر سایر جزیره‌ها مربوط می‌شود. البته دولت مالدیو در راستای طرح توسعه گردشگری این اجازه را به افراد بومی داده تا مهمان‌خانه‌های شخصی ایجاد کنند و همین امر باعث اقامت ارزان‌تر به نسبت ریزورت‌ها شده است.

بگذارید با بررسی ۲ هتل بیشتر وارد موضوع قیمت هتل‌ها در مالدیو بشیم. یکی هتل واقع در پایتخت (ماله) و دیگری یک ریزورت استخردار در یک جزیره دیگر. توجه داشته باشید که قیمت‌های درج شده استخراج شده از سایت بوکینگ بوده و مربوط به یک روز اقامت در ماه شهریور سال ۱۳۹۷ می‌باشد و به طبع این قیمت‌ها در سایر اوقات تغییر می‌کند.

هتل The Melrose شهر ماله

این هتل تنها ۶ دقیقه با ساحل فاصله دارد و در پایتخت مالدیو واقع شده است. امکانات و دسترسی بسیار خوبی به شهر دارد.  قیمت درج شده برای یک شب ۵۴ دلار می‌باشد. از طرفی با توجه به نزدیک بودن به هتل نیازی به پرداخت هزینه آنچنانی برای ترانسفر نخواهید داشت.

قیمت هتل‌ها در مالدیو[/vc_column_text][vc_media_grid element_width=”3″ gap=”10″ grid_id=”vc_gid:1534513860649-1d92e4e7-3da4-8″ include=”32909,32910,32911,32912″ css=”.vc_custom_1534368956533{margin-top: 15px !important;margin-bottom: 15px !important;}”][vc_column_text]

ریزورت Medhufushi Island

قیمت اقامت در یک ریزورت روی آب در همین روز در Medhufushi Island برابر با ۲۱۲ دلار برای دو نفر می‌باشد و البته صبحانه رایگان نیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت. فضای اتاق ۶۰ متر و با نمایی رو به اقیانوس می‌باشد.

قیمت ریزورت در مالدیو[/vc_column_text][vc_media_grid element_width=”3″ gap=”10″ grid_id=”vc_gid:1534513860666-e7247083-9e73-10″ include=”32899,32900,32901,32902″ css=”.vc_custom_1534368967759{margin-top: 15px !important;margin-bottom: 15px !important;}”][vc_column_text]

هزینه غذا

بهتر است تا هنگام رزرو ریزورت‌ها گزینه‌ای را انتخاب کنید که تمامی وعده‌های غذایی شما را تامین کند. به طبع در جزایر کوچک رستورانی وجود ندارد. البته می‌توانید مواد اولیه را از ماله تهیه کنید و خودتان مشغول به پخت و پز شوید. معمولا قیمت یک وعده غذایی در حالت عادی حدود ۸ دلار می‌باشد.

هزینه حمل و نقل عمومی

اگر قصد دارید تا در یک ریزورت‌ها اقامت داشته باشید می‌توانید از ترانسفر مخصوص آن استفاده کنید که باید هزینه‌ای جداگانه و بعضا گزاف پرداخت کنید. بهتر است اطلاعات مربوط به ترانسفر را پیش از رزرو از ریزورت بپرسید.

اما هزینه ترانسفر از فرودگاه به مرکز شهر ماله با فرابر نفری ۳ دلار می‌باشد. فرابرهای عمومی دریایی نیز بین ۵ تا ۱۵ دلار هزینه برایتان خواهد داشت.

هزینه فعالیت‌های تفریحی

ورزش‌های آبی محبوب‌ترین تفریح در مالدیو به شمار میرود که هزینه‌های بسیار متفاوتی با توجه به نوع و محل آن دارند. به طور کلی هزینه یک ساعت جت اسکی از ۱۰۰ دلار، اسنوکرلینگ از ۲۵ دلار، گشت دریایی از ۲۰ دلار می‌باشد.

تفریحات در مالدیو

نکاتی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

خوشبختانه پروازهای ارزانی از خاورمیانه به مالدیو وجود دارد و بهتر است یکی از ایرلاین‌های منطقه‌ای را انتخاب کنید. اصلا برایتان به صرفه نخواهد بود که از شهری در اروپا مستقیما به مالدیو سفر کنید. در مقاله راهنمای خرید بلیط ارزان هواپیما کلی نکته وجود دارد که مطمئنا به کارتان خواهد آمد.

برای رسیدن به جزیره مدنظر بهتر است تا به جای استفاده از ترانسفر خود ریزورت از فرابرهای عمومی استفاده کنید تا هزینه کمتری را متقبل شوید.

تقریبا هاستلی در مالدیو وجود ندارد و اگر قصد دارید تا هزینه کمی را برای اقامت بپردازید بهترین گزینه پیش رو مهمانخانه‌های خصوصی است که در بالا نیز به آن اشاره‌ای داشتیم. می‌توانید آن‌ها را از طریق سایت Airbnb پیدا کنید.

[/vc_column_text][vc_column_text el_id=”tourist-attractions”]

جاذبه‌های گردشگری مالدیو

در مقاله دیگری مفصلا به جاذبه‌های گردشگری مالدیو پرداخته‌ایم و قصد نداریم تا اینجا هم تکرار مکررات کنیم اما در ادامه با بارزترین جاذبه‌های گردشگری مالدیو آشنا خواهیم شد.

صخره‌های مرجانی

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که از غواصی میان صخره‌های مرجانی و شنا در کنار آبزیان لذت می‌برید باید به غرب جزیره Farukolhufushi بروید. غواصان مبتدی و حرفه‌ای می‌توانند در این مکان منحصربفرد غواصی کنند و از زندگی رنگارنگ زیر دریا دیدن کنند.

راهنمای سفر به مالدیو

جزیره هولهوماله

از ماله پایتخت مالدیو زیاد دور نشوید. برای رسیدن به این جزیره مصنوعی می‌توانید از قسمت شمالی ماله با گذرگاهی که وجود دارد به جزیره هولهوماله برسید. هولهوماله یک جزیره مصنوعی است که برای کنترل افزایش جمعیت و در سال ۱۹۹۷ ساخته شد.

جزایر مالدیو

ساحل مصنوعی ماله

در واقع تنها ساحلی در ماله که امکان شنا کردن را به شما می‌دهد در شرق این جزیره واقع شده است. نصب موج‌شکن‌ها باعث شده تا مکانی برای شنا و البته تفریحات آبی شود. ضمنا مکان مناسبی نیز برای آفتاب گرفتن می‌باشد.

سواحل ماله مالدیو

کاخ مولی آگه

دستور ساخت این کاخ توسط سلطان محمد شمس‌الدین سوم به عنوان محل اقامت پسرش داده شد که در سال ۱۹۰۶ به پایان رسید. این کاخ امروزه محل زندگی رئیس جمهور مالدیو است پس اجازه بازدید از داخل آن به شما داده نمی‌شود.

جزایر مالدیو کجاست

موزه ملی

این موزه در پارک ملی سلطان قرار گرفته و آثاری ارزشمند را از پادشاهان گذشته مانند لباس، کتاب‌ها، عکس‌ها و… را در خود جای داده است. گرچه آثار معاصری نیز به چشم می‌خورد.

[/vc_column_text][vc_column_text el_id=”diet”]

بررسی رژیم غذایی، خورد و خوراک

از آنجایی که ۱۰۰% جمعیت مالدیو مسلمان می‌باشد و منطقه‌ای توریستی به شما میرود برای تهیه غذا به هیچ عنوان به مشکل نخواهید خورد و غذاها با ذائقه شما سازگار هستند. اما در کل ماهی، نارگیل و نشاسته جزو مواد غذایی اصلی این کشور محسوب می‌شود و بسیاری از غذاهای سنتی بر پایه همین ۳ مورد است.

موارد زیر برخی از معروف و البته محبوب‌ترین غذاهای مالدیو به شما میروند:

  • سمبوسه
  • سالاد Boshi mashuni
  • Garudhiya، سوپ ماهی معطر
  • Huni roshi، نان نارگیل
  • پودینگ Saagu bondibai

خاطرات سفر به مالدیو

نتیجه‌گیری

امیدوارم تا همه چیز درباره سفر به مالدیو را گفته باشم. از بهترین زمان برای سفر به مالدیو گرفته تا جاذبه‌های اعجاب‌انگیز این کشور. سفر به این کشور می‌تواند به رویایی‌ترین خاطره زندگی‌تان تبدیل شود. شما می‌توانید تفریحاتی مانند شیرجه، غواصی، پیاده‌روی کنار ساحل، مطالعه و حمام آفتاب، کشتی‌های کروز و… راانجام دهید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search