راهنمای سفر به سریلانکا

راهنمای سفر به سریلانکا

سریلانکا کشوری است با سواحل بی‌انتها با جاذبه‌های طبیعی که مردمی خونگرم و صمیمی دارد که همین عوامل باعث شده این کشور در سال‌های اخیر به یکی از کشورهای معروف توریستی در جهان تبدیل شود. در این مقاله قصد داریم تا به راهنمای سفر به سریلانکا بپردازیم تا بتوانید سفری به یادماندنی را تجربه کنید. در گذشته جنگ‌های داخلی بسیاری در این کشور به وقوع پیوسته و به همین دلیل از چشم گردشگران پنهان مانده بود اما در سال‌های اخیر این جزیره گرمسیری در بازار گردشگری رونقی دوباره به خود گرفته است. با آسان بگرد همراه باشید تا سیلان را مورد بررسی قرار دهیم.

راهنمای سفر به سریلانکا

تعداد گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند هر سال و ماه رو به افزایش است، اگر شما نیز قصد سفر به این کشور زیبا را دارید و می‌خواهید از زیبایی‌های آن لذت ببرید به این چند نکته توجه کنید تا سفری بهتر را تجربه کنید.

برای ریلکس کردن در مناطق دیدنی سریلانکا آماده باشید!

هاستل‌هایی در خارج از کلمبو و با فاصله از ریزورت‌های ساحلی زیبا و لوکس وجود دارند که اگر قصد ندارید برای اقامت خود هزینه هنگفتی پرداخت کنید به شما اقامت در این مکان‌ها به شدت پیشنهاد میشود. مدیریت بیشتر این هاستل‌ها به صورت خانوادگی است اما با این حال اگر به تنهایی سفر می‌کنید ممکن است این مکان برای شما چندان مناسب نباشد.

پس اگر تمایل دارید تا در سفر خود هیچگونه نگرانی نداشته باشید بهتر است در هتل‌هایی که هزینه مناسب‌تری دریافت می‌کنند اقامت داشته باشید (البته اگر تنها سفر به سریلانکا را تجربه می‌کنید). راستی ماه عسل در سریلانکا و سفرهای دو نفره نیز گزینه بسیار مناسبی است. به وسیله ریزورت‌های ساحلی این کشور می‌توانید تجربه‌ای به یادماندنی و شیرین داشته باشید.

اگر به دنبال هتل های سریلانکا می‌گردید که شناخته شده و معروف هستند باید بدانید که بیشتر برندهای بین‌المللی و مشهور هتلداری مانند شانگری لا و آمان هتل‌هایی در شهرهای مختلف این کشور دارند و می‌توانید براحتی در بهترین هتل‌ها اقامت داشته باشید.

در این کشور کند پیش میروید

اگرچه در این کشور برای حمل و نقل گزینه‌های متعددی پیش رو خواهید داشت و زیرساخت‌ها در حال پیشرفت و ارتقا هستند اما با هر وسیله نقلیه‌ای چه قطار، اتوبوس و یا توک توک که بخواهید مسیر خود را طی کنید باز هم سرعت چندان زیادی نخواهید داشت. باید بدانید که در این کشور سیستم حمل و نقل از آنچه که شما فکر می‌کنید کندتر است پس اگر برای دیدن مکان های دیدنی سریلانکا عجله دارید و زمان کافی در اختیار ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک راننده استخدام کرده و یا یک ماشین کرایه کنید.

به شمال سفر کنید تا از شلوغی بدور باشید

معمولا گردشگرانی که به دنبال مکانی آرام و به دور از شلوغی هستند منطقه شمالی کشور سریلانکا که گزینه بسیار مناسبی است را انتخاب می‌کنند. شمال این کشور که منظره و چهره کاملا متفاوت از سایر نقاط این کشور دارد به جنوب هند نزدیک است و یک منطقه کاملا جدا از بقیه مناطق این کشور محسوب میشود. اکثر گردشگران به سمت مرکز شهر کندی و ریزورت‌های ساحلی کلمبو میروند به همین دلیل منطقه شمالی یا جافنا مکانی خلوت است که گردشگران زیادی در آنجا دیده نمی‌شوند و به آسانی میتوان در آنجا گشت و گذار کرد.

منطقه شمالی برای گردشگران و بازدید ساخته نشده و دارای ظاهری محلی‌تر می‌باشد به همین دلیل امکان دارد گشتن در آن برای شما کمی سخت باشد.

غذاهای سریلانکا را امتحان کنید

پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر خود طعم غذاهای لذیذ سریلانکایی را بچشید و برای یکبار هم که شده آن‌ها را امتحان کنید. البته قبل از سفر خود بهتر است در این مورد کمی تحقیق کرده تا بهترین اماکن را برای غذا خوردن در هر منطقه بشناسید. بعضی افراد اعتقاد دارند برای خوردن بهترین غذاها بهتر است به آشپزخانه‌های مهمان خانه‌ها سر بزنید. در مجموع باید بدانید که مواد تشکیل دهنده اکثر غذاهای سریلانکایی سبزیجات، برنج، تخم مرغ پخته و ادویه کاری است.

گردش در شهر کلمبو را فراموش نشود

کلمبو شهری مدرن در سریلانکا است که علاوه بر زیبایی‌های طبیعی فراوان دارای فروشگاه‌های مدرن، بوتیک‌های متعدد، کافه‌هایی بر روی پشت بام و همچنین رستوران‌های بین‌المللی و زنجیره‌ای است. جاذبه‌های مختلفی در این شهر وجود دارد که دیدن آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کلمبو پایتخت کشور سریلانکا و بزرگترین شهر این کشور محسوب میشود که اگر قصد آشنایی با مردم این کشور و برخورد با محلی‌ها را دارید این شهر مکان مناسبی برای اینکار است.

سفر به سریلانکا در فصل مناسب

در کشور سریلانکا دو دوره بارش باران موسمی وجود دارد که ممکن است در سفر شما و رفت و آمدهایتان با مشکلات جدی مواجه شوید. بهتر است زمان این باران‌ها را بدانید و در ماه‌هایی که این باران‌ها شروع به بارش می‌کنند به سریلانکا سفر نکنید. اواخر تابستان و اوایل پاییز مناسب‌ترین زمان برای سفر به این کشور است و در ماه‌های می تا سپتامبر (خرداد تا مهر) در سریلانکا بهترین هوا را شاهد خواهید بود.

از پولتان بیشترین استفاده را کنید

سریلانکا برای خیلی از گردشگران غربی یکی از کشورهای ارزان به حساب می‌آید اما باید بدانید که در این کشور بخصوص در شهر کندی قیمت‌ها و هزینه‌ها روز به روز افزایش می‌یابد. برای اینکه اطمینان پیدا کنید در شهرهای بزرگ در خریدهایتان چیزی گران‌تر از حد معمول از شما دریافت نمی‌کنند بهتر از برای خریدهایی مثل چای و یا خمیر دندان به سوپرمارکت‌ها بروید.

راهنمای سفر به سریلانکا

سریلانکا مناطق دیدنی

سریلانکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search