دعوتنامه چک باید چه شرایطی داشته باشد؟

دعوتنامه چک

کسانی که قصد سفر به جمهوری چک را دارند باید پیش از سفر اقدام به اخذ ویزای شینگن نمایند که برای ایرانیان چندان کار ساده‌ای نیست. داشتن دعوتنامه چک کمک شایانی برای دریافت ویزاتان خواهد کرد، البته بدان معنا نیست که ۱۰۰ درصد قادر به دریافت ویزا خواهید بود اما درکل تاثیر مثبتی خواهد داشت.

دعوتنامه چک

اصلا دعوتنامه چیست؟ به طور کلی دعوتنامه نامه‌ای است که از سوی یک شخص حقیقی یا حقوقی با ملیت چکی برایتان ارسال می‌شود که در آن هدف شما از سفر به این کشور را بیان می‌کند و انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

پیشتر درباره ویزای چک کلی بحث کرده‌ایم و اینجا فقط می‌خواهیم که بر روی موضوع دعوتنامه آن متمرکز شویم. مهمترین مساله‌ای که باید در هر دعوتنامه‌ای درج شود، هدف شما از سفر است. هر هدفی که از سفر دارید باید مدارک خاص خود را به آن ارائه دهید.

دعوتنامه چک

اطلاعات مندرجه در دعوتنامه

تفاوتی ندارد که متقاضی دریافت کدام نوع از دعوتنامه هستید، اطلاعاتی که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت باید در تمامی آن‌ها درج شود. دعوت کننده باید تمامی اطلاعات شناسایی خود و فرد دعوت شده را در دعوتنامه درج کند. اطلاعاتی چون نام، نام خانوادگی، نام پدر، محل تولد، تاریخ تولد و… که باید با دقت و بدون اشتباه باشد.

انواع دعوتنامه جمهوری چک

همانطور که ویزاها در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند، دعوتنامه‌ها نیز از همین شرایط برخوردارند و با توجه به المان‌های مختلف برای افرادی که قصد سفر به جمهوری چک را دارند صادر می‌گردند که می‌تواند تجاری، کاری، توریستی، نمایشگاهی یا از سوی یک دوست یا خویشاوند به شما ارسال گردد.

دعوتنامه توریستی

لزومی بر داشتن دعوتنامه برای اخذ ویزای توریستی نیست اما داشتن آن باعث می‌شود تا روند کار سریع‌تر پیش برود و حتی شانس بیشتری برای اخذ ویزا داشته باشید. چنانچه خویشاوند نزدیکی در این کشور دارید که اقامت دائم در اختیار دارد بهتر است تا پیش از مراجعه به سفارت از وی بخواهید که برایتان یک دعوتنامه بفرستد تا اینگونه شانس بیشتری برای ویزای چک داشته باشید و البته روند کار سریع‌تر پیش برود.

در کل ویزای توریستی می‌تواند از سوی یک دوست، خویشاوند و یا آژانس مسافرتی صادر گردد. نکته‌ای که بسیار باید به آن توجه داشت قبول هزینه‌های سفر است که آیا فرد دعوت کننده آن را متقبل خواهد شد یا خیر.

دعوتنامه کاری

کسانی که قصد کار در جمهوری چک را دارند باید پیش از عظیمت به این کشور دعوتنامه کاری دریافت کنند وگرنه بدون آن قادر به کار در این کشور نخواهند بود. این دعوتنامه می‌تواند از سوی یک شرکت یا کارفرمای چکی برایتان ارسال شود.

حتما باید در دعوتنامه اطلاعات کاری و مدت زمان پروژه در آن درج گردد و باید به گونه‌ای باشد که سفارت مجاب شود شخص متقاضی واقعا برای کار به این کشور سفر می‌کند. از طرفی درج هزینه‌های سفر و اقامت متقاضی در طول مدت اقامت توسط شخص دعوت‌کننده اجباری است.

شرایط دعوتنامه جمهوری چک

دعوتنامه تجاری

کسانی که برای عقد قرارداد، انجام فعالیت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری یا معاملات بین‌المللی به چک سفر می‌کنند نیازمند دریافت دعوتنامه تجاری هستند. این نوع دعوتنامه حتما باید از نوع رسمی باشد و توسط اداره پلیس مهاجرت جمهوری چک مهر و امضاء شده باشد.

درج اطلاعات اشتباه یا دروغین در دعوتنامه بدون شک ویزای برایتان به همراه نخواهد داشت. حتی اشتباه سهوی دعوتنامه تجاری باعث خواهد شد تا مجددا برای اخذ آن اقدام کنید. پس روی این مورد وسواس بسیار داشته باشید.

دعوتنامه خویشاوندی

برای دیدار از خویشاوند خود در جمهوری چک می‌توانید با دریافت دعوتنامه خویشاوندی از آنان روند صدور ویزای توریستی خود را ساده‌تر و با سرعت بیشتری انجام دهید. در این نوع دعوتنامه باید اطلاعات خویشاوندی خود و فرد دعوت‌کننده به وضوع و با مدارک مرتبط درج شود.

دعوتنامه نمایشگاهی

این نوع دعوتنامه تقریبا به با دعوتنامه توریستی شباهت دارد با این تفاوت که ویزای صادره معمولا کوتاه‌تر از نوع توریستی است. هرساله نمایشگاه‌های بسیاری در این کشور در زمینه‌های مختلف برگزار می‌شود که مسئولان برگزار کننده دعوتنامه و فراخوان‌هایی را به شرکت‌ها یا افرادی که به نوعی کسب و کارشان به این نمایشگاه مربوط می‌شود ارسال می‌کنند.

دعوتنامه نمایشگاهی چک نیز مانند سایر دعوتنامه‌ها باید حاوی اطلاعات متقاضی به همراه شغل و حوزه فعالیت وی باشد تا سفارت اطمینان حاصل کند که وی به نوعی با این نمایشگاه در ارتباط است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search