۱۰ جاذبه‌های گردشگری تفلیس که حتما باید ببینید!

جاهای دیدنی تفلیس

در سال‌های اخیر و پس از لغو ویزای گرجستان برای ایرانیان شاهد رشد سفرها به این کشور هستیم. این کشور نشان داده میزبان خوبی برای ایرانیان بوده و جدا از سفرهای توریستی، شاهد انتخاب این کشور توسط برخی ایرانیان برای مهاجرت هستیم. و اما جاهای دیدنی تفلیس چه چیزهایی هستند و در کجا واقع شده‌اند؟

گرجستان در زمره کشورهایی قرار می‌گیرد که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و تفریحی، از منظر جاذبه‌های تاریخی نیز می‌تواند گردشگران را سر ذوق بیآورد. علاوه بر این‌ها میهمان‌نوازی مردمان را در کنار غذاهای بسیار خوشمزه گرجی نیز اضافه کنید.

جاذبه های گردشگری تفلیس

تفلیس پایتخت گرجستان در سال‌های اخیر رشد بسیار چشمگیری را در زمینه جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم داشته است. این شهر بزرگترین شهر گرجستان محسوب می‌شود که جمعیتی معادل ۱.۵ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. جاهای دیدنی تفلیس بسیارند که سعی داریم تا در این مقاله به بررسی محبوب‌ترین آن‌ها بپردازیم.

قلعه ناریکالا (Narikala)

اگر بخواهید اولین جایی که در تفلیس ببینید را مشخص کنید باید اسم قلعه ناریکالا را به خاطر بسپارید. این قلعه جزو برترین جاذبه‌های تاریخی تفلیس است که از قرن چهارم به جا مانده و جالب است بدانید که در دوران امپراطوری ایرانیان ساخته شده است. این قلعه در آن زمان با هدف محافظت از شهر ساخته شده بود اما در حال حاضر به یکی از جاهای دیدنی گرجستان تبدیل شده است.

قلعه ناریکالا

خیابان روستاولی (Shota Rustaveli)

اصلی‌ترین و شلوغ‌ترین خیابان تفلیس روستاولی است که پیشتر با نام گلوینی نیز شناخته می‌شد. این تغییر نام به واسطه احترام شاعر معروف قرون وسطی گرجی یعنی شوتا روستاولی انجام شد. طول این خیابان حدود ۱.۵ کیلومتر است که از میدان تاویسوپلبا شروع شده و تا مترو روستاولی و خیابان کوستاوا ادامه میآبد. گفتنی است که بسیاری از مراکز دولتی و غیردولتی در این خیابان قرار دارد.

کافه‌های بیشماری که در این خیابان قرار گرفته شما را به نوشیدن یک قهوه تازه در کنار بناهای تاریخی دعوت می‌کند. در فصل تابستان نسیم خنک، روح‌تان را جلا میدهد و در فصل زمستان دیدن بارش برف از پشت شیشه‌های کافه‌ها چه هیجانی دارد.

خیابان روستاولی

محله حمام‌ها (Abanotubani)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری تفلیس محله حمام‌های قدیمی است که در سمت راست رودخانه متکواری قرار گرفته که جزو مناطق بسیار قدیمی این شهر به حساب میآید. دلیل ساخت این حمام‌های قدیمی برگزاری جشن‌ها و تفریح بوده. نکته قابل توجه آب‌گرم معدنی است که در کناره این رودخانه به وفور یافت می‌شود.

جاهای دیدنی تفلیس

پارک ریکه (Rike Park)

پارک ریکه هم از دیگر مناطق پرطرفدار توریستی تفلیس است که در طول فصل تابستان گردشگران بسیاری را به خود می‌بیند. پل شیشه‌ای و آهنی که با نام پل صلح شناخته میشود، دسترسی آسانی برای رسیدن به محله قدیمی تفلیس و شاردنی فراهم کرده است. گردشگران برای رسیدن به مجسمه مادر گرجستان، قلعه ناریکالا و دیگر جاذبه‌های گردشگری تفلیس می‌توانند از تله‌کابینی که در این پارک وجود دارد استفاده نمایند.

اوج زیبایی پارک ریکه را می‌توان در فصل تابستان دید! بر روی یکی از نیمکت‌های پارک بنشینید و از رقص آب و نورپردازی هماهنگ شده با موسیقی لذت ببرید.

جاهای دیدنی تفلیس

پل صلح (Bridge of Peace)

این پل در سال ۲۰۱۰ برای اتصال بخش‌های قدیمی به جدید تفلیس و توسط یک طراح برجسته ایتالیایی ساخته شد. پل صلح بر روی رودخانه کورا قرار گرفته و طول آن ۱۵۰ متر می‌باشد. جالب است بدانید که ۱۲۰۸ بسته نورانی با طرح‌های مختلف از ۶۰۴۰ لامپ LED استفاده شده است تا شب‌های زیبایی بر روی این پل خلق شود تا چشم‌ها را نوازش دهد.

جاذبه های گردشگری تفلیس

دریاچه لیسی (Lisi Lake)

این دریاچه در قسمت شمال شرقی تفلیس واقع شده و مساحتی در حدود ۱۶ کیلومتر مربع و ارتفاعی معادل ۴ متر دارد. تامین آب این دریاچه از باران، برف و آب‌های زیرزمینی است که با این تفاسیر بیشترین ارتفاع آب در لیسی را می‌توان در فصول بارانی دید. دریاچه لیسی نه تنها به عنوان یکی از جاهای دیدنی تفلیس بشناخته میشود بلکه در جهت امور اقتصادی همانند پرورش ماهی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

دریاچه لیسی تفلیس

کلیسای جامع تثلیث (Holy Trinity Cathedral)

از دیگر جاذبه‌های توریستی تفلیس می‌توان به کلیسای جامع تثلیث اشاره کرد که در بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ ساخت آن تکمیل شده و ظرفیتی ۱۵ هزار نفری را داراست. این کلیسا به عنوان بزرگترین کلیسای ارتدکس جهان و البته سومین کلیسای مرتفع دنیا شناخته می‌شود.

گفتنی است که معماری این کلیسا آمیزه‌ای از سبک سنتی مذهبی گرجی در مراحل مختلف تاریخ و معماری بیزانس می‌باشد. این کلیسا دارای یک گنبد مخروطی شکل ۹ ستونه از جنس طلا است. کلیسای جامع تثلیث متشکل از چندین کلیسای کوچک‌تر و درهم است و با کمی گشت و گذار در آن متوجه بخش‌های جذاب و مختلف آن خواهید شد.

کلیسای جامع تثلیث

بازار درای بریج (Dry Bridge Market)

یکی از جاهایی که نه تنها ایرانیان بلکه تمام گردشگران علاقه بسیار زیادی به آن دارند خرید و بازارگردی است. در کنار پل درای همه روزه بازاری جذاب و محلی برگزار می‌شود که بسیار مورد علاقه گردشگران است. در این بازار از شیرمرغ تا جون آدمیزاد پیدا می‌کنید و بدون آنکه متوجه گذر زمان شوید ساعت‌ها در این بازار به گشت و گذار خواهید پرداخت.

در بازار درای بریج می‌توانید به انواع و اقسام سوغاتی‌ها و محصولات محلی دسترسی داشته باشید و انواع جواهرات، ظروف نقره، یادگاری‌های شوروی سابق، لوازم تزئینی و.. را پیدا کنید. اگر آخر هفته در تفلیس هستید بهترین زمان برای آن است که سری به این بازار بزنید.

بازار درای بریج

آکوا پارک (Aqua Park)

بدون شک یکی از جذاب‌ترین تفریحات هر سفری آب‌تنی کردن در پارک آبی آن شهر است. آکواپارک تفلیس در سال ۲۰۰۶ افتتاح شد و در حال حاضر عنوان‌دار بزرگترین پارک آبی تفلیس است که تفریحات بسیاری از جمله سرسره‌های هیجان ‌انگیز، استخرهای کودک و بزرگسال و.. را در خود جای داده است. بهترین زمان برای لذت بردن از این پارک بعد از نیمه خرداد تا نیمه مهرماه است اما شاید تعجب کنید که خود گرجی‌ها تا زمان بارش برف از این پارک استفاده می‌کنند!

آکوا پارک

این‌ها مواردی چند از جاهای دیدنی تفلیس بودند که تا حدودی با آن‌ها آشنا شدید. توصیه ما به شما ذخیره آدرس هر مکان تفریحی و گردشگری این شهر در گوگل مپ یا سایر اپلیکیشن‌ها پیش از سفر است تا زمان سفر خود را برای یافتن آدرس تلف نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search