جاذبه ها و دیدنی های تورنتو

جاذبه های تورنتو

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

شهر تورنتو که به عنوان بزرگترین شهر کانادا شناخته می‌شود مرکز ایالت اونتاریو است و برای هر نوع سلیقه‌ای دارای جاذبه‌های دیدنی متفاوتی است. از دیدنی های تورنتو میتوان به برج معروف ‏CN Tower‏، موزه‌ها و گالری‌های مختلف و همچنین جزیره‌های زیبای آن اشاره کرد. فاصله بسیاری از این اماکن با هم خیلی کم است و با کمی پیاده روی می‌توانید به راحتی از همه آنها بازدید کنید. علاوه بر این گردشگران می‌توانند به وسیله سیستم مترو این شهر از سراسر شهر بازدید کرده و تمام نقاط آن را به راحتی ببینند. پس با آسان بگرد همراه باشید تا به معرفی و بررسی جاذبه های تورنتو بپردازیم.

شاید قبل از آنکه این مطلب را بخوانید به این فکر می‌کنید که چقدر اخذ ویزای کانادا سخت است و چگونه میتوان با این شرایط سخت برای ایرانیان به این کشور سفر کرد و از دیدنی های آن لذت برد! در واقع اخذ ویزای کانادا آنطور هم که فکر می‌کنید سخت نیست و برای اثبات آن مطلب راهنمای اخذ ویزای کانادا را مطالعه نمایید.

[/vc_column_text][vc_raw_html css=”.vc_custom_1508099533189{margin-top: 15px !important;}”]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[/vc_raw_html][vc_column_text]

دیدنی های تورنتو

در ادامه قصد داریم تا به معرفی و بررسی ۱۳ تا از دیدنی های تورنتو و جاذبه های گردشگری آن بپردازیم که در صورت سفر به این شهر باید از آن‌ها دیدن کنید یا کارهای گفته شده را انجام دهید، پس با آسان بگرد همراه باشید.

۱- برج CN

برج CN که سمبل شهر تورنتو است ۵۵۳ متر ارتفاع دارد و به عنوان یکی از اصلی‌ترین جاذبه های تورنتو شناخته می‌شود و اغلب توریست‌ها سعی می‌کنند که بازدید از این برج زیبا را در برنامه سفر خود قرار دهند. این برج در جنوب شهر واقع شده است و در هر نقطه از شهر که باشید به راحتی می‌توانید آن را مشاهده کنید. افرادی که به بازدید از این برج میروند می‌توانند شهر و دریاچه اونتاریو را از بالای آن مشاهده کنند و از دیدن نمای شهر لذت ببرند و در رستوران‌هایی که در این برج قرار دارد غذای خود را میل کنند.

CN که تا سالیان زیادی به عنوان بلندترین برج دنیا شناخته میشد در سالهای ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۶ ساخته شده است اما امروزه برج‌های بلندتر از آن نیز در دنیا ساخته شده است.

بازدیدکنندگان می‌توانند از بلندترین نقطه برج که ۴۴۷ متر با سطح شهر فاصله دارد شهر را تماشا کنند. جالب است بدانید که می‌توانید آبشار نیاگارا را در روزهایی که هوا صاف است به راحتی مشاهده کنید.

در کناره‌های برج نیز مکانی وجود دارد که ‏Edge Walk‏ ‏نامیده میشود و افرادی که به دنبال ماجراجویی و هیجان هستند می‌توانند در این محل قدم بزنند و اوج هیجان را تجربه کنند. لبه خارجی برج ۱.۵ متر عرض دارد و با سطح زمین ۳۶۵ متر فاصله دارد و افرادی که هیجان را دوست دارند می‌توانند به این محل رفته و شهر را زیر پای خود تماشا کنند.

جاذبه های تورنتو

۲- موزه رویال اونتاریو

یکی از اولین موزه‌های کانادا موزه رویال اونتاریو ‏Royal Ontario Museum‏ است که به ROM نیز معروف است که در آن از نمایشگاه‌های بزرگ جهان مجموعه‌ای فوق‌العاده نگهداری میشود که به دوره‌های مختلف مربوط است.

دیدنی های تورنتو

۳- گالری هنری اونتاریو

در غرب شهر تورنتو گالری هنری اونتاریو در یک ساختمان مدرن و فوق‌العاده زیبا واقع شده است. در این گالری در زمان‌های مختلف سال نمایشگاه مدرت مختلفی برگزار می‌شود که مجموعه کارهای هنری کانادایی، آفریقایی، اقیانوسیه و اروپایی از معروف‌ترین آن‌ها هستند. در این گالری از نقاشی هنرمندان کانادایی نیز کلکسیونی وجود دارد.

گالری هنری اونتاریو

۴- ‏Casa Loma

کازا لوما ‏Casa Loma ‏قلعه‌ای بسیار زیبا است که قرون وسطی را یادآوری می‌کند. این قلعه برای یک مولتی میلیونر کانادایی به نام هنری پلات ساخته شده بود. در این قلعه که امروزه به عنوان یکی از معروف‌ترین موزه‌های شهر شناخته می‌شود ۱۰۰ اتاق و ده‌ها حمام وجود دارد.

Casa Loma

‏‏۵- باغ وحش تورنتو

تورنتو دارای باغ وحش بزرگی است که صدها نوع حیوان گوناگون در آن نگهداری می‌شود و این باغ وحش به طور دقیق در ‏Red River‏ و ۴۰ کیلومتر شمال ‏شرق مرکز شهر تورنتو واقع شده است. پانداها یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این باغ وحش هستند که از سال ۲۰۱۳ به این باغ وحش آمده‌اند و اکنون به یکی از محبوب‌ترین حیوانات در این باغ وحش تبدیل شده‌اند. باغ وحش تورنتو دارای بخش‌های مختلفی است و حیوانات مربوط به هر منطقه در آن نگهداری می‌شوند. به عنوان مثال می‌توانیم به بخش مربوط به آمریکای شمالی اشاره کنیم که در آن تعداد زیادی خرس گریزلی نگهداری می‌شود.

باغ وحش تورنتو

۶- های پارک

از دیگر جاذبه های تورنتو میتوان به های پارک اشاره کرد که فضایی معدل ۱۶۵ هکتار را داراست و یک فضای سبز بزرگ و باغی پر زرق و برق است. این پارک زیبا برای تفریح تمامی مردم رایگان است.

[/vc_column_text][vc_gallery type=”nivo” interval=”3″ images=”11517,11518,11519,11520,11521,11522,11523,11524″ img_size=”full” css=”.vc_custom_1508093225520{margin-top: 15px !important;}”][vc_column_text]

۷- ‏Hockey Hall of Fame

ساختمان مشهور هاکی که به تاریخچه هاکی روی یخ در این کشور مربوط می‌شود در تورنتو قرار دارد. این ساختمان علاوه بر اینکه به عنوان یک موزه شناخته می‌شود، تالار مشاهیر نیز می‌باشد و نمایشگاه‌هایی درباه بازیکنان هاکی، تیم‌های مختلف، رکوردها و جام‌هایی که در سال‌های متفاوت بدست آورده‌اند اجرا می‌شود. گفتنی است که نخستین بار این تالار در سال ۱۹۴۳ تاسیس شد.

هاکی تورنتو

۸- باغ ادواردز

باغ ادوارزد که در جنوب غربی تورنتو واقع شده است یک باغ گل بسیار زیبا و فوق‌العاده است. در این باغ زیبا انواع گوناگون درخت‌ها و گل‌ها وجود دارد.

باغ ادواردز

۹- منطقه ‏Distillery

منطقه ‏Distillery‏ که امروزه یک منطقه تفریحی و خرید به شمار میرود در گذشته یک منطقه تاریخی بوده که بازسازی شده است. رستوران‌ها، گالری‌ها، بوتیک‌ها و استودیوهای هنری متعددی در این منطقه وجود دارد. علاوه بر این در این منطقه رویدادهای هنری و تفریحی بسیاری برگزار می‌شود. در طول روز و یا هنگام غروب این منطقه یکی از زیباترین اماکن برای قدم زدن است.

جاذبه های دیدنی تورنتو کانادا

۱۰- دهکده ‏Black Creek Pioneer

‏‎این دهکده که در غرب دانشگاه یورک واقع شده است یک موزه تاریخی فضا باز در تورنتو می‌باشد. ساختمان‌هایی در این دهکده قرار دارد که به قرن ۱۹ مربوط می‌شوند و دکور تمام آنها به سبک دهه ۱۸۶۰ می‌باشد. بیشتر این ساختمان‌ها جابه‌جا شده‌اند یعنی از مکان اصلیشان برداشته شدند و به این منطقه انتقال داده شده‌اند و برخی از آن‌ها نیز در این منطقه به شکل ساختمان‌های اصلی بازسازی شده‌اند.

Black Creek Pioneer

۱۱- میدان دانداس Dundas Square

میدان دانداس بین گردشگران یکی از معروف‌ترین میادین است و در ‏Downtown Toronto‏ قرار دارد. نمایش‌های هنری گوناگون و همچنین رویدادهای مختلفی در این میدان برگزار می‌شوند. معمولا در فصل تابستان فستیوال‌های مختلفی در این میدان برگزار می‌شود که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

Dundas Square تورنتو

۱۲- جزایر تورنتو ‏‎Toronto Islands

جزایر تورنتو (Toronto Islands) جزایر کوچکی تشکیل شده است که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و در قسمت غربی رودخانه اونتاریو تنها مجمع الجزایر موجود هستند. این جزایر به بندرگاه تورنتو راه دارند که این بندرگاه مکانی برای قایق سواری گردشگران است. در این جزایر گروه‌های قایقرانی، پارک مصنوعی و سواحل شنی مختلفی وجود دارد که هر گردشگری را عاشق خود میکند.

جزایر تورنتو

‏۱۳- بازار سنت لورنس

در آخرین دیدنی های تورنتو به خرید کردن در این شهر میرسیم که به جرات میتوان گفت یکی از لذت بخش‌ترین کارها در تورنتو خرید کردن است. بازار سنت لوئیس (Saint Lawrence Market) که یکی از بازارهای مورده علاقه گردشگران است در منطقه‌ای تاریخی واقع شده. این بازار دو بخش با عنوان بازار شمالی و بازار جنوبی دارد. در بازار جنوبی مواد غذایی به فروش می‌رسند و یک گالری نیز در طبقه دوم آن قرار گرفته. بازار شمالی نیز که یک بازار قدیمی با بیش از یک قرن سابقه است، در روزهای شنبه برای کشاورزان است و در روزهای یکشنبه فروشندگان اجناس قدیمی و آنتیک در آن محل قرار دارند.

بازار سنت لورنس تورنتو

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search