جاذبه های گردشگری و دیدنی های صربستان

دیدنی های صربستان

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

صربستان به دلیل لغو روادید با ایران، مقصد جدیدی برای گردشگران ایرانی محسوب میشود. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی دیدنی های صربستان بپردازیم تا در صورت سفر به این کشور بتوانید آگاهانه به گشت و گذار در آن بپردازید.

اگر چندماه پیش قصد داشتید که به صربستان سفر کنید، باید مدارکی مانند تمکن مالی با حدود ۴۰ میلیون تومان موجودی، بلیط رفت و برگشت قطعی هواپیما، واچر هتل در کل زمان مدت اقامت، دعوتنامه و… را به سفارت صربستان در تهران ارائه کنید تا شاید شانس دریافت ویزای این کشور را داشته باشید اما چندی پیش خبری بسیار سفر دوستان را خوشحال کرد و آن هم لغو ویزای صربستان با ایران بود که این یعنی در قانون جدید خبری از این مدارک نیست و میتوانید تنها با یک پاسپورت ایرانی، به راحتی وارد این کشور شوید و حداکثر ۳۰ روز اقامت داشته باشید. پس موقعیت بسیار خوبی برای سفر دوستان ایجاد شده تا از صربستان که برای ایرانیان کمی غریب است بیشتر آشنا شوند.

همانطور که گفته شد مقامات وزارت خارجه صربستان اعلام کردند که از این پس شهروندان گردشگر ایرانی برای ورود به این کشور نیازی به اخذ ویزا نخواهند داشت. این دلیل محکمی است که صربستان را به لیست مقاصد گردشگری خود اضافه کنید و از جاذبه های صربستان دیدن کنید. اگر از سایر کشورهای لغو روادید با ایران دیدن کرده‌اید و به دنبال این هستید که به راحتی و بدون دردسر برای گرفتن ویزا از کشوری دیدن کنید، این کشور اروپایی بهترین گزینه پیش روی شماست.

کشور صربستان در بخش جنوب شرقی اروپا و مرکز شبه جزیره بالکان قرار گرفته است. اگر به شمال این کشور سفر کنید جنگل‌های وسیع، سرسبز و انبوه آن مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد. با حرکت به سمت جنوب این کشور تپه‌ها و کوه‌های فراوانی را میتوانید مشاهده کنید که عاشقان کوهنوردی را مجذوب خود میکند چراکه این کشور ۱۵ قله با ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متر از سطح دریا دارد.

اگر عاشق جنگل و سرسبزی هستید باید گفت که این کشور پنج پارک ملی به نام‌های Đerdap، Kopaonik، Sar ‎Mountains و Fruska Gora دارد که پوشش گیاهی و طبیعت آن در سالیان دراز بدون کوچکترین دست خوردگی در محدوده مرزهای این کشور واقع شده است. با توجه به لغو ویزای صربستان و علاقه‌مندی ایرانیان به سفر به آن، در این مقاله قصد داریم تا به معرفی دیدنی های صربستان بپردازیم، پس با آسان بگرد همراه شوید.

جاذبه ها و دیدنی های صربستان

بلگارد پایتخت صربستان و بزرگترین و اصلی‌ترین شهر این کشور محسوب میشود که به عنوان یکی از دیدنی های صربستان محسوب میشود و جاذبه‌های بسیاری را در دل خود جای داده است. خوشبختانه صربستان کشوری است که با داشتن جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، تفریحی و هیجانی تمامی اقشار گردشگر را راضی نگه میدارد. پا به هر شهر و گوشه کنار این کشور بگذارید با اماکن زیبا و جذاب روبرو خواهید شد که متاسفانه در منابع فارسی کمتر به آن‌ها پرداخته شده است.

دیدنی های صربستان

بهترین زمان سفر به صربستان

در همین ابتدا باید گفت که صربستان در تمامی فصول سال مقصد بسیار مناسبی است، البته این نکته مهم است که به چه منظور به صربستان سفر میکنید؟ دوست دارید در جنگل‌های سرسبز به ماجراجویی بپردازید یا مشغول اسکی شوید؟ صربستان در فصل تابستان از آب و هوایی گرم برخوردار است اما شاهد زمستان‌های سرد و برفی در فصل زمستان هستیم که بسیار مناسب برای عاشقان اسکی و برف است. مثلا آیا دوست ندارید تا چنین فضایی را تجربه کنید؟

جاذبه های گردشگری صربستان

۱- میکسر هاوس – Mikser House

میکسر هاوس یا خانه درهم‌ریخته همانطور که از نامش پیداست خیلی درهم‌ریخته است. این مکان جالب در شهر بلگارد، پایتخت صربستان و به طور دقیق‌تر در منطقه ساوامالا (Sava Mala) واقع شده است. این مکان که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری صربستان به شما میرود همانطور که از نامش پیداست کاربردهای بسیار گوناگونی دارد. از یک کارگاه، بوتیک شهری گرفته تا مناسبات تفریحی و کنسرتها. عشق و خونگرمی در این منطقه فوران میکند و میتوانید با خانواده از آن دیدن کنید.

دیدنی های کشور صربستان

۲- شهر بلاکِرکُوا (Bela Crkva)

به اولین دیدنی های صربستان می‌پردازیم. اگر اهل کتاب هستید، به خصوص رمان‌های اروپایی، مطمئنا پیرامون مناظری مانند خانه‌هایی که باغچه‌های سرسبز با گل‌های رنگارنگ و معماری بسیار زیبا دارند آشنایی دارید. دقیقا همین توصیف به همراه دو رودخانه بسیار زیبا و هفت دریاچه مصنوعی به نام “ونیز استان وژوودینا” برای توصیف شهر بلاکرکوا کافی است. Bela Crkva شهر کوچکی در جنوب منطفه تاریخی Banat است که از لحاظ اقتصادی جزو ضعیف‌ترین شهرهای کشور صربستان به شمار میرود.

جالب است بدانید که این شهر از منظر موقعیت جغرافیایی، از طبیعت بسیار زیبا و بکرد و گردشگرپذیر صربستان محسوب میشود که جزو شهرهای غنی است. دریاچه‌های هفتگانه مصنوعی این شهر به دلیل عملیات شن برداری در چند دهه  و در دشت‌های مجوار این شهر و روستای Vračev Gaj ایجاد شده است را میتوان از بارزترین جاذبه‌های گردشگری این کشور نام برد. در ماه‌های گرم و گردشگرپذیر سال، روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر در کنار دریاچه‌های هفت گانه این شهر به تفریح می‌پردازند.

شهر Bela Crkva صربستان

۴- جشنواره موسیقی اکسیت/شهر نووی ساد (Novi Sad)

این شهر با فاصله حدود ۱ ساعته در شمال بلگارد واقع شده است و هرسال طبق آئین ۱۵ ساله، میزبان یکی از معروف‌ترین جشنواره‌های موسیقی جهان یعنی “اکسیت” است. در سالیانی که این جشنواره برگزار میشود، موسیقیدانان و نوازندگان معروفی به اجرای زنده در این جشنواره پرداخته‌اند که از بارزترین آن‌ها میتوان به استینگ، لئونارد کوئن، گروه پرادیجی و… اشاره کرد که حتی بخشی از شهرتشان را مدیون این شهر و جشنواره هستند.

اماکن دیدنی صربستان

کنسرت های صربستان

۵- صومعه استادنیکا (Studenica)

این صومعه بسیار زیبا از دو کلیسا با سنگ مرمر سفید به نام‌های کلیسای شاه و کلیسای ویرجین تشکیل شده است و در لیست دیدنی های صربستان ما جای گرفته است که مناطق سرسبز اطراف آن نیز زیبایی بی‌نظیری را پدید آورده است. صومعه استادنیکا در قرن ۱۲ ساخته شده است و تمامی گردشگرانی که به دیدن آن میروند، از نقاشی‌ها و چیدمان خاص آن سخن میگویند.

[/vc_column_text][vc_gallery type=”nivo” interval=”3″ images=”10621,10622,10623,10624″ img_size=”full” onclick=”” css=”.vc_custom_1504776501849{margin-top: 15px !important;}”][vc_column_text]

۶- برج‌های کالِمِگدان – Kalemegdan Towers

یکی از شاخص‌ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری صربستان دژ نظامی بلگارد با برج‌هایش است که هرساله گردشگران زیادی برای دیدن آن به بلگراد سفر میکنند. اینجا مکانی است که عکاسان بسیار تمایل دارند تا تصویری را از آن به ثبت برسانند. یکی از زیباترین زاویه‌ها برای تماشای برج‌ها، از بارهای تراسا قابل دسترس است که علاوه بر لذت بردن از مناظر زیبا میتوانید شب‌ها نیز شور و اشتیاق مردم را ببینید.

دیدنی های صربستان

۷- زلاتیبور

اگر عاشق هیجان و آرامش هستید زلاتیبور بهترین مکان برای شما محسوب میشود. این مکان جزو برترین دیدنی های صربستان است که در زمستان مکانی بسیار محبوب برای اسکی بازان تلقی شده و در تابستان نیز برای پیاده‌روی و کوه‌نوردی بسیار مناسب است. تورنیک به عنوان بلندترین کوه در زلاتیپور شناخته میشود که هر ساله میزبان ۵۴۰۰ اسکی‌باز از سراسر دنیا است. در کنار طبیعت بسیار زیبای آن، این منطقه دارای روستاهای تاریخی و از همه مهمتر کلیساهای چوبی قدیمی و موزه فضای باز است.

[/vc_column_text][vc_gallery type=”nivo” interval=”3″ images=”10626,10627,10628″ img_size=”full” onclick=”” css=”.vc_custom_1504777910496{margin-top: 15px !important;}”][vc_column_text]

۸- پارک ملی کوپا انیک

اگر شما هم جزو افرادی هستید که عاشق اسکی و ورزش‌های زمستانی هستند، پارک ملی کوپا انیک بهترین مکان برای شما به حساب میآید. این مکان بلندترین کوه صربستان است که در سال ۱۹۸۱ به پارک ملی تبدیل شده و ناهموار بوده آن، مکان بسیار خوبی را برای اسکی‌بازان پدید آورده است. کوپا انیک با داشتن ۲۵ بالابر میتواند تا در هر ساعت به ۳۲۰۰۰ اسکی باز خدمات ارائه دهد که در نوع خود شگفت انگیز است. جالب است بدانید که فصلی اسکی در این مکان از ماه آبان شروع شده و تا اردیبهشت ادامه دارد. کوپا انیک در تابستان نیز به مکان بسیار مناسبی برای پیاده‌روی تبدیل میشود.

اسکی بازی در کشور صربستان

۹- شهر بلگراد

شاید بتوان در لیست جاذبه های دیدنی صربستان شهر بلگراد را در رتبه نخست قرار داد که خود آن جاذبه‌ها و دیدنی‌های بسیاری را در خود جای داده که مطمئنا به زودی در مقاله‌ای جداگانه به آن‌ها خواهیم پرداخت. این شهر به عنوان پایتخت صربستان محسوب میشود که در طول دوران، ۱۱۵ جنگ را به چشم دیده و ۴۴ بار نیز در آتش سوخته اما اکنون به مکان بسیار امن تبدیل شده که روادیدهای بسیاری را در زمینه موسیقی، کتاب و فیلم در آن برگزار میشود و در گوشه و کنار این شهر مطمئنا جاذبه‌های بسیاری وجود دارد که میتواند سفر شما را خاطره‌انگیز کند.

دیدنی های بلگراد

۱۰- شهر شیطان

شهری در صربستان قرار گرفته که از صخره‌هایی عجیب تشکیل شده که دلیل به وجود آمدنش نیز به فرسایش خاک برمیگردد. اما همین اشکال عجیب باعث شده تا اهالی گذشته آن را “شهر شیطان” صدا بزنند. در افسانه‌ها محلی نیز گفته شده که تمامی این سنگ‌ها افرادی بودند که در یک جشن عروسی شرکت کرده‌اند و شیطان آن‌ها را به سنگ تبدیل کرده است. این مکان بدون شک یکی از جاذبه های دیدنی کشور صربستان محسوب میشود.

شهر شیطان در کشور صربستان[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search