جاذبه های گردشگری وان ترکیه

جاذبه های گردشگری وان

خیلی از ایرانی‌هایی که قصد دارند سفر ۲ یا ۳ روزه به یک شهر نزدیک و کم هزینه به خارج از کشور داشته باشند، وان ترکیه را انتخاب می‌کنند. این شهر در سال گذشته پذیرای حدود ۴۰۰ هزار شهروند ایرانی بوده است. در این مقاله قصد داریم تا با جاذبه های گردشگری وان ترکیه بیشتر آشنا شویم تا در صورتی که قصد سفر به این شهر را دارید، بدانید باید کجا بروید.

جاذبه های گردشگری وان

جاذبه های گردشگری وان

جاهای دیدنی وان درترکیه کم نیستند، در این شهر می‌توانید هم اماکن تاریخی ببینید و هم مراکز خرید! راستی اگر به قصد خرید به شهر وان سفر می‌کنید حتما مقاله ” راهنمای خرید از وان ” را مطالعه کنید تا بدانید که چه جنسی را از کجا بخرید. اگر هم دوست دارید تا در این شهر تنی به آب بزنید، بدون خواندن مقاله ” پارک های آبی وان ” به این شهر سفر نکنید.

قلعه وان

اگر به سمت شرق ساحل دریاچه وان بنگرید، قله‌ای بر فراز کوه مشاهده خواهید کرد که وان نام دارد و هم اکنون تنها خرابه‌ای از آن باقی مانده است، اما هنوز ابهت، جذابیت و ستون‌های بزرگ خود را حفظ کرده است. قدمت این بنا به ۹۰ سال پیش از میلاد تخمین زده شده است. حیف نیست قلعه‌ای با این پیشینه تاریخی را نبینید؟

قلعه وان ترکیه

دریاچه وان

این دریاچه به عنوان مهمترین جاذبه های گردشگری وان شناخته می‌شود. در کنار این دریاچه کوه سبحان قرار گرفته که ۴۰۵۸ متر ارتفاع دارد و گزینه مناسبی برای کوه‌نوردان محسوب می‌شود. این دریاچه نمکی است که از حاصل فعالیت آتشفشان به وجود آمده است. ضمنا جویبارهای این دریاچه بسیار زیبا هستند.

عمیق‌ترین نقطه این دریاچه ۴۵۰ متر تخمین زده شده است اما عمق میانگین آن ۱۷۱ متر می‌باشد. وسعت این دریاچه ۱۲۰ کیلومتر طول و ۸۰ کیلومتر عرض و مساحت ۳۷۵۵ متر می‌باشد.

دریاچه وان

کلیسای آختامار

آختامار نام یک ارمنی است که آن را بر روی نام یک جزیره در دریاجه وان قرار داده‌اند. کلیسای آن نیز در فاصله ۴۱ کیلومتری غرب این شهر و در جزیره واقع شده است. این کلیسا در بین سال‌های ۹۱۵ الی ۹۱۲ ساخته شده است.

کلیسای آختامار وان

آبشار مرادیه

این آبشار نیز یکی از جاذبه های گردشگری وان شناخته می‌شود که تقریبا ۹۰ کیلومتر از خود شهر وان فاصله داشته و برای رسیدن به این مکان باید ماشین بگیرید.

آبشار مرادیه وان

گربه های وان

شاید برایتان جالب باشد اما گربه‌ها یکی از جاذبه های دیدنی وان ترکیه هستند. این گربه‌ها نه تنها در ترکیه بلکه در کل جهان مشهور هستند، ان هم به واسطه چشم‌های آبی و پشمالو بودنشان! ترکیه تلاش کرده تا گردشگرانی که به گربه علاقه‌مند هستند را به این شهر بکشاند که در این کار نیز بسیار موفق بوده است.

این معروفیت به حدی است که غربی‌ها این شهر را وان کدی یعنی شهر گربه‌ها می‌دانند. این گربه‌ها بسیار باهوش و اجتماعی‌اند و ناگفته نماند که قیمت بالایی هم دارند.

گربه های وان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search