جاذبه های گردشگری قزاقستان

جاذبه های قزاقستان

جاذبه های قزاقستان با توجه به پهناور بودن کشور و تنوع آب و هوایی بی‌نظیری که دارد می‌تواند بسیار جذاب باشد. همین ابتدای کار باید گفت که این کشور پر از مناطق طبیعی بکر و زیبا است؛ کوه‌ها، یخچال‌های طبیعی، جنگل‌های مخروطی، رودخانه‌های پر آب و خروشان، دریاچه‌هایی که در دل کوه جای گرفته‌اند، همه و همه زیبایی‌های بی‌نظیری را به این کشور بخشیده‌اند.

جاذبه های قزاقستان

جاذبه های گردشگری قزاقستان

اینطور بگم که تصور کنید به کشوری شگفت‌انگیز با جاذبه‌های گردشگری منحصربفرد سفر می‌کنید. با دیدن جاذبه های قزاقستان مطمئن باشید تجربه‌ای به یادماندنی در خاطره شما نقش می‌بندد. برای آشنایی بیشتر با این کشور پهناور با آسان بگرد همراه باشید.

استان مانغیستاو

در لیست جاذبه های گردشگری قزاقستان استان مانغیستاو اولین است که در جنوب غربی قزاقستان قرار داد و از لحاظ منابع معدنی و منابع نفتی بسیار غنی و پربار است. رسم و رسومات فرهنگی این منطقه، این شهر را به مکان گردشگری بسیار مناسبی تبدیل کرده است. حتی تعدادی از هتل‌های بسیار خوب این کشور نیز در این مکان قرار دارد.

استان مانغیستاو

آستانه

دومین شهر بزرگ قزاقستان، آستانه است که از لحاظ اقتصادی نیز بسیار پیشرفته است. درست است که این شهر در گذشته شهری کوچک بود که بیشتر مردمان آن به معدن کاری مشغول بودند، اما حالا شهری بزرگ، با ساختمان‌های زیاد با معماری مدرن است. مغاز‌ها و فروشگاه‌های زیادی در این شهر وجود دارد که کار خرید کردن را برای گردشگران راحت‌تر کرده است.

رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های آستانه نیز برای میل کردن غذاهای محلی و بین المللی آماده پذیرایی از شما هستند. اگر به این شهر سفر کردید، حتما از برج Bayterek که جزو یکی از اصلی‌ترین جاذبه های گردشگری قزاقستان بشمار میرود، دیدن کنید.

آستانه قزاقستان

شهر طراز

شهر طراز بیش از ۲ هزار سال قدمت دارد و در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است و در صدر جاهای دیدنی قزاقستان به شمار میرود. بنابراین اگر به مکان‌ها و آثار تاریخی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به شهر طراز سفر کنید. دو بنای Aisha و Bibi و مقبره‌های Babaji از جمله جاذبه های توریستی قزاقستان هستند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

شهر طراز

آلماتی

و اما آلماتی. آلماتی بزرگ‌ترین شهر قزاقستان است که هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان می‌باشد. این شهر در شرق این کشور واقع شده است و جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. مجموعه‌های تقریحی آلماتی یکی از محبوب‌ترین دیدنیهای آلماتی قزاقستان به شمار میرود.

خیابان‌های عریض این شهر، فواره‌های آب، مناظر کوهستانی زیبا و دلنشین و ساختمان‌هایی با معماری مدرن این شهر را به شهری زیبا و دیدنی تبدیل کرده است. همچنین کلیسای جامع نیز در واقع نماد این شهر است که می‌توان آن را مهم‌ترین مکان آلماتی دانست. اگر به مکان‌های هنری نیز علاقه‌ دارید، پیشنهاد می‌کنیم از تئاتر، موزه، گالری‌های هنری که در این شهر به وفور یافت می‌شود، دیدن کنید.

آلماتی قزاقستان

پایگاه فضایی بایکورور

بزرگ‌ترین مرکز پرتاب موشک‌های فضایی است و موشک‌های فضایی روسیه معمولا از این پایگاه پرتاب می‌شود. البته بازدید از این مکان کار چندان راحتی نیست، در واقع باید ۴۵ روز زودتر برای بازدید از این پایگاه فضایی اقدام کنید. این پایگاه در صحرای بزرگ قزاقستان واقع شده است.

پایگاه فضایی بایکورور

Medeu

یکی دیگر از مکان های دیدنی قزاقستان بزرگ‌ترین مجموعه اسکی دنیا است که در Medeu واقع شده است. این مجموعه از سطح دریا ۱۷۰۰ متر ارتفاع دارد و با استادیوم یخی بزرگی که ۳۰ هزار نفر ظرفیت دارد، توجه بزرگ‌ترین اسکی‌ بازان و اسکیت بازان را از سراسر دنیا به خود جلب می‌کند. پس اگر به ورزش‌های زمستانی علاقه‌مند هستید، حتما از این مجموعه دیدن کنید.

Medeu قزاقستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search