برترین جاذبه‌های گردشگری دبی؛ قسمت اول

برج العرب دبی

کشور امارات از جمله مقاصد گردشگری برتر دنیاست که سالیانه میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا برای دیدن آن به خاورمیانه سفر می‌کنند. از این رو جاذبه های گردشگری دبی به نسبت سایر شهرهای امارات بسیار بیشتر بوده و به همین دلیل انبوه مسافران این شهر را برای گشت و گذار انتخاب می‌کنند.

با جاذبه های گردشگری دبی آشنا شوید

امارات کشوری است سراسر بیابانی و نباید انتظار دیدن چیزی غیر از ریگ را از طبیعت این کشور داشت و اگر اهل طبیعت‌گردی هستید بهترین انتخاب همان ایران خودمان است. ولی اگر قصد دارید حسابی خرج کنید و از مراکز خرید مدرن دیدن کنید دبی بهترین و نزدیک‌ترین انتخاب است.

هزینه‌ها در دبی بسیار بالاست، حتی زمانی که قصد دارید اقامت در هاستل را تجربه کنید باید هزینه بیشتری را به نسبت سایر کشورها تجربه کنید. از طرفی این مالیات در این چندسال اخیر افزایش چشمگیری داشته که نشان از سفری پرهزینه را می‌دهد.

ساحل جمیرا (Jumeirah Beach)

بزارید از ساحل بسیار زیبا و معروف این شهر یعنی ساحل جمیرا شروع کنیم. در واقع تمامی افرادی که به دبی سفر کرده‌اند حداقل یکبار به این جاذبه تفریحی سری زده‌اند و کنار سواحل نیلگون خلیج فارس، آفتاب گرفته‌اند.

در این ساحل امکانات تفریحی بسیاری تعبیه شده که می‌توانید با پرداخت هزینه از آن‌ها استفاده کنید. نوار ساحلی که کنار دریا قرار گرفته پر است از رستوران و کافه‌های شیک که بیشتر آن‌ها ۲۴ ساعت مشغول به کار هستند.

ساحل جمیرا

ساحل کایت (Kite Beach)

حمام آفتاب در فصل زمستان اما در جایی گرم چیزی است که دبی آن را به شما هدیه می‌دهد. ساحل کایت یکی دیگر از جاذبه‌های پربازدید دبی است که مخصوص علاقه‌مندان کایت‌سواری و چترسواری ساخته شده است. حتی چنانچه علاقه‌ای به پرواز ندارید می‌توانید روی شن‌های گرم آفتاب بگیرید و به منظره زیبایی که کایت‌سواران خلق کرده‌اند بنگرید.

ساحل کایت دبی

برج العرب (Burj al-Arab)

هتل لوکس برج العرب در کنار برج خلیفه نماد شهر دبی و یا حتی امارات محسوب می‌شود و هرکسی با دیدن العرب، شهر دبی را به خاطر میآورد. این هتل در جزیره‌ای مصنوعی که برای احداث همین برج ساخته شده، احداث گردیده است.

برای اقامت در این هتل بسیار لوکس باید هزینه بسیار زیادی را نیز بپردازید. گفتنی است که رزرو اتاق برای دو نفر به ازای هرشب حداقل ۳ هزار دلار برایتان خرج خواهد داشت.

اما اگر توان پرداخت چنین مبلغی را ندارید می‌توانید در ساحلی که کنار این هتل قرار گرفته استراحت کنید و شب هنگام از نورپردازی منحصربفردی که بر روی نمای این هتل انجام می‌گردد لذت ببرید.

برج العرب دبی

آکواریوم دبی (Dubai Aquarium)

همانطور که می‌دانید دبی پر است جاذبه‌های ساخته دست بشر! آکواریوم دبی یکی از این جاذبه‌هاست که در نوع خود منحصربفرد است. این آکواریوم در طبقه پایین دبی مال قرار گرفته و برای تماشای آن نیازی به پرداخت هزینه نیست.

چنانچه تمایل دارید تا در تونل زیر آکواریوم قدم بزنید باید ۱۳۰ درهم پرداخت کنید و عظمت آکواریوم و موجودات داخل آن را با شفافیت بیشتری تماشا کنید.

آکواریوم دبی

بزرگراه شیخ زاید (Sheikh Zayed Road)

بله درست شنیدید! یک بزرگراه هم می‌تواند یک جاذبه گردشگری باشد اگر کار را به کاردان سپرده باشید! تصور کنید در بزرگراهی رانندگی می‌کنید که ۸ لاین دارد و از میان برج‌ها چند ده طبقه عبور می‌کنید، مطمئنا منظره‌ای شگفت‌انگیز خواهد بود.

این بزرگراه شاه راهی است که در امتداد خط ساحلی و شهر دبی کشیده شده است. لازم بذکر است که در طول این بزرگراه فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های بسیاری از جمله لامبورگینی، فراری، تسلا، ماکروسافت و.. قرار گرفته است.

بزرگراه شیخ زاید

 خور دبی (Dubai Creek)

منطقه خور دبی جایی است که بخش تجارت سنتی امارات در جریان است با لنچ‌های بیشماری که با ایران، کویت، عراق، هند و شاخ آفریقا تحارت دارند. برخلاف سایر جاذبه‌های دیگر دبی، این منطقه قدمت طولانی داشته و همواره درحال تجارت با سایر کشورها بوده است.

در کنار بازدید از تجارت عظیمی که در این منطقه در حال رخداد است می‌توانید سوار لنچ‌های توریستی به نام عبره (Abra) شوید و از خور به دیره یک سفر دریایی را تجربه کنید.

خور دبی

مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque)

مسجد جمیرا به عنوان زیباترین مسجد دبی شناخته می‌شود که معماری آن دقیقا مطابق با مسجد الزهرا قاهره کشور مصر می‌باشد با این تفاوت که این یکی ۸ برابر بزرگ‌تر است. تماشای این مسجد در شب هنگام با نورپردازی بسیار زیبایی که روی آن انجام می‌شود بسیار جالب است.

مسجد جمیرا

بازار سنتی دیره (Deira)

محله دیره جایی است که از قسمت مدرنیته دبی فاصله بسیار دارد و تقریبا در شمال این شهر واقع شده است. برای کسانی که به دنبال گشت و گذار در بازارهای محلی هستند، این بهترین گزینه است.

جالب است بدانید که تعداد بی‌شماری طلافروشی با حجم بسیاری از طلا در همین بازار قرار گرفته‌اند. اما این بازار تنها منحصر به طلا نیست و می‌توانید انواع خوراکی‌ها، ادویه‌جات، ماهی و.. را نیز در این بازار مشاهده کنید.

بازار دیره

اُپرای دبی (Dubai Opera)

هنردوستان می‌توانند با مراجعه به اُپرای دبی از تماشای تئاتر موزیکال، کنسرت موسیقی، اپرا و باله لذت ببرند. این ساختمان در سال ۲۰۱۶ با طرحی مدرن ساخته و افتتاح گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search