شرایط کار در قطر و اعزام نیروی کار ایرانی به قطر

بررسی شرایط کار در قطر

به فکر درآمد ده‌ها میلیون تومانی هستید؟ چه کسی این را نمی‌خواهد؟ کار در قطر یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند شما را به چنین درآمد بالایی برساند البته به شرطی که بتوانید یک پیشنهاد کاری از کارفرما داشته باشید و موفق به دریافت ویزای کاری قطر شوید که در ادامه به بررسی و نحوه دریافت آن خواهیم پرداخت.

برای آنکه تجربه کار در قطر را کسب کنید و از درآمد سرشار آن بهره ببرید باید از خود مطمئن باشید که در شغل مدنظر بهترین هستید؛ دلیل آن نیز رقابت زیاد اتباع هندی، فلیپینی و عمدتا سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا با ایرانی‌ها برای کاریابی در قطر است.

فکر می‌کنید چرا حدود ۹۰ درصد ساکنان قطر را مهاجرین تشکیل می‌دهند؟ قطر کشوری است فراتر از تصور پولدار که به شدت خواهان رشد در تمامی زمینه‌هاست. حالا حاکمان این کشور برای پیشرفت در تمامی زمینه‌ها از پول خرج کردن هیچ ابایی ندارند و به همین دلیل روز به روز شاهد شروع ساخت یک پروژه تفریحی، تجاری یا گردشگری جدید هستیم.

دلایل بسیاری باعث شده تا نرخ بیکاری در قطر تقریبا صفر باشد؛ پس میتوان فهمید که با کشوری روبرو هستیم که فرصت‌های بسیار زیادی برای پولدار شدن به ما میدهد. اگر قبلا به قطر سفر کرده باشید چیزی غیر از ماشین‌های لوکس نخواهید دید و البته این تنها برای شهروندان قطری نیست، بلکه مهاجران نیز از این فرصت به وجود آمده سودهای کلانی را کسب می‌کنند.

کار در قطر از کجا شروع می‌شود؟

همه چیز از پیدا کردن یک کارفرمای محلی شروع میشود و تا اخذ ویزای ویزای کاری قطر پیش میرود. بسیار توجه داشته باشید که بدون کسب پیشنهاد کارفرمای قطری شانسی برای دریافت ویزا نخواهید داشت.

قدم اول را محکم بردارید! مهم نیست که رزومه پر و پیمونی دارید یا نه؛ اول باید رزومه خوب و کاملی را به زبان انگلیسی بنویسید و هرآنچه که فکر می‌کنید مرتبط با زمینه شغلی شماست، در آن بگنجانید.

شرایط و پیشنهادات کار در قطر برای جام جهانی

برای پیدا کردن کارفرمای قطری باید چطور اقدام کرد؟

تلاش، تلاش و تلاش! به راحتی دست نکشید. سایت‌های بسیار زیادی وجود دارند که روزانه پیشنهادات بسیاری را در آن به ثبت می‌رسانند که نوید کار در قطر را می‌دهند.

هتل‌ها، شرکت‌های نفتی، خدمات زیبایی و گردشگری، رانندگی و حتی مشاغل ساده همواره نیاز به نیروی کار دارند که قسمتی از آن از طریق اعزام نیروی کار ایرانی به قطر تامین می‌گردد.

برای دستیابی به شغل مدنظر به طور کلی ۲ روش برای کاریابی در قطر دارید:

  • مراجعه به قطر و اقدام از طریق بنگاه‌های کاریابی.
  • بررسی سایت‌های کاریابی و ارسال رزومه، مستقیما به کارفرمایان.

در روش اول ریسک بالایی از جهت از دست رفتن هزینه رفت و آمد و اقامت وجود دارد و ممکن است با هزینه‌هایی که برای سفر به این کشور انجام داده‌اید موفق به کاریابی نشوید.

اما در روش دوم حداقل نیاز به پرداخت هزینه هنگفتی نخواهید بود و تمام کار در پیدا کردن آگهی‌های شغلی و ارسال رزومه خلاصه می‌شود. اگرچه در برخی سایت‌ها ممکن است هزینه کمی را بابت حق عضویت بپردازید.

پس از آنکه برای کارفرما رزومه ارسال کردید باید منتظر تایید آن باشید و در صورت قبول درخواست وی باید امور مربوط به ویزای کاری قطر شما را انجام دهد تا بتوانید به عنوان یک فرد شاغل وارد این کشور شوید. توجه داشته باشید که این ویزای توریستی قطر نیست که بتوانید بدون نیاز به کارفرما آن را دریافت کنید.

ویزای کاری قطر ۱ تا ۳ ماه اعتبار خواهد داشت که اگر در این مدت مشکلی در قطر نداشته باشید به راحتی تمدید خواهد شد. توجه داشته باشید که سعی کنید مدارک بیشتر و رزومه کاملی را ارائه دهید تا شانس‌تان برای پیدا کردن شغل بیشتر شود؛ توجه داشته باشید که بدون پیدا کردن کارفرما در قطر شانس دریافت ویزای کاری صفر خواهد بود.

معرفی سایت های کاریابی در قطر

برای کاریابی در قطر از کجا باید شروع کرد؟

در ادامه تعدادی از سایت‌های مرتبط با کاریابی در قطر نمایش داده شده که کارفرمایان قطری افراد موردنیاز خود را اعلام می‌کنند و می‌توان از طریق ایمیل یا شماره تلفن با آن‌ها در ارتباط بود.

ناامید نباشید! قرار نیست که با اولین رزومه‌ای که می‌فرستید چمدان خود را ببنید و در فرودگاه دوحه پیاده شوید. واقعیت آن است که رقابت بین کارجویان بالاست و ممکن است مجبور شوید تا مدتی این سایت‌ها را بالا و پایین کنید اما ناامید نباشید؛ چراکه هزاران ایرانی هم اکنون در قطر مشغول به کار هستند، پس راه برای شما هم باز است.

اخذ اقامت کار قطر به چه معنایی است؟

قطر به شهروندان خود امکانات رفاهی بسیاری میدهد از این رو نباید انتظار داشته باشید که بعد از چندسال شهروندی این کشور را بدست آورید. اگر برای نسبت به اخذ پاسپورت یک کشور اروپایی از طریق اقامت اقدام کنید حقیقتا مسیر بسیار آسانی را پیش رو خواهید داشت تا قطر! به همین دلیل به کسانی که در این کشور مشغول به کار می‌شوند اقامت کاری اعطا میشود و اعتبار آن تنها تا پایان ماندن در شغل‌تان است.

اوضاع درآمد کار در قطر چطوره؟

شاید مهمترین و لذت‌بخش‌ترین قسمت کار در قطر حقوق ماهیانه‌ای است که دریافت می‌کنید. میزان تجربه و رزومه شما مستقیما با میزان حقوق دریافتی در قطر در ارتباط است. ممکن است شما و دوست‌تان در یک ردیف شغلی در دو شرکت متفاوت مشغول باشید اما حقوق‌تان اختلاف بسیار زیادی داشته باشد.

در ادامه به بررسی حقوق دریافتی ماهانه برخی از مشاغل پرداخته‌ایم. اگر شغل مدنظر شما در لیست نیست می‌توانید در قسمت نظرات اعلام کنید تا در لیست قرار دهیم.

عنوان شغلی حقوق ماهیانه (ریال قطر)
 مدیر امور مالی و حسابداری ۳۷,۰۰۰
مدیریت منابع انسانی ۳۸,۰۰۰
وکیل ۳۸,۰۰۰
مدیر فناوری اطلاعات ۴۴,۰۰۰
مدیر پروژه ساخت‌وساز ۴۶,۰۰۰
مهندس برق ۹۵,۰۰۰
مهندس عمران ۱۴۴,۰۰۰
معمار ۱۲۵,۰۰۰
مهندسی مکانیک ۱۲۴,۰۰۰
مهندس پروژه ۱۵۳,۰۰۰
مهندس نقشه‌برداری ۱۲۴,۰۰۰

 

419 پاسخ

  1. درود. وقتتون بخیر. خواستم بدونم واسه صافکاری خودرو اوضاع قطر چطوره؟ من دوره تخصصی صافکاری بدون رنگ خودروهای خارجی رو تو ترکیه دیدم. ایرانم مغازه دارم، صافکاری پیشرفته با ابزار پیشرفته.

    1. معمولا برای کسب اطلاعات این دست از مشاغل نمیشه به مواردی که توی اینترنت هست اکتفا کرد و شاید بهتر باشه که مدتی را برای بازاریابی به قطر برید.

  2. من خانومی با سابقه ۲۰ سال کار مفید هستم در حال حاضر دکترای شیمی پلیمر در حال گذراندن دفاع از پایان نامه‌ام هستم. میخواستم تو کشورهای دیگه مثل ترکیه یا کشورهای عربی و یا جایی که از لحاظ امکانات و حقوق مناسب باشه کار کنم. امکان داره کمکم کنید. با سپاس

    1. درود، امکان کار در کشوری دیگر منوط به اخذ ویزای کاری است که پیش‌نیاز آن دریافت پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای محلی است. توصیه می‌کنم برای امور مهاجرت با یک وکیل باتجربه صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search