پاسپورت دوم؛ سفری بدون ویزا را تجربه کنید

پاسپورت دوم

این روزهای بسیاری هستند که ترجیح می‌دهند تا پاسپورت دوم خود را از طریق اقامت در کشور دیگری با گذراندن چندسال بدست آورند اما در این میان افرادی هستند که ترجیح میدهند پاسپورت دوم را تنها طی چندماه بدست بیآورند تا بتوانند بدون نیاز به ویزا به کشورهای اروپایی و… سفر کنند.

تصور کنید که پاسپورتی در دست دارید که با آن می‌توانید به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا سفر کنید. اگر به هر دلیلی قصد سفر به کشورهای حوزه شینگن را دارید، با خرید پاسپورت دوم می‌توانید بدون ایستادن در صف‌های طولانی سفارت‌خانه‌ها یا ارائه مدارک خاصی، بدون نیاز به ویزا سفر کنید.

پاسپورت دوم

پاسپورت دوم

کشورهایی وجود دارند که در در ازای پرداخت مبلغی به عنوان سرمایه‌گذاری (خرید ملک) یا کمک بلاعوض بدون بازگشت سرمایه، تابعیت و پاسپورت به متقاضیان اهدا می‌کنند. در این میان چند کشور وجود دارند که می‌توان با صرف مبلغ نسبتا کم صاحب یک پاسپورت با ارزش شد. در ادامه قصد داریم تا به معرفی این کشورها بپردازیم.

گواتمالا

گواتمالا کشوری در آمریکای جنوبی است که هزینه زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و اگر درآمد مناسبی دارید می‌توانید در این کشور زندگی بسیار خوبی را برای خود دست و پا کنید. سیستم مالی و بانکداری بی‌نظیر این کشور می‌تواند میزبان خوبی برای سرمایه‌های شما باشد.

پاسپورت گواتمالا به عنوان ارزانترین پاسپورت دوم شناخته می‌شود. در صورتی که پاسپورت گواتمالا را به عنوان دومین گذرنامه خود انتخاب می‌کنید می‌توانید بدون نیاز به ویزا به ۸۷ کشور از جمله کشورهای اتحادیه اروپا، بریتانیا، ژاپن و… سفر کنید. شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری حداقل ۶۰.۰۰۰ دلار آمریکا تابعیت و پاسپورت گواتمالا را ظرف مدت ۴۵ روز کاری بدست آورید.

برای اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم تا مقاله “خرید پاسپورت گواتمالا” را بخوانید.

پاسپورت گواتمالا

ترکیه

پاسپورت ترکیه از جمله کشورهایی است که از ارزش بالایی برخوردار است و با داشتن آن می‌توانید به ۱۱۱ کشور دنیا بدون ویزا یا بصورت E-Visa سفر کنید. دولت ترکیه برنامه‌ای را اجرا کرده که فرد متقاضی می‌تواند با اعطای مبلغ ۶۵.۰۰۰ یورو به دولت این کشور تابعیت کامل و پاسپورت ترکیه را دریافت کند. شما با در داشتن پاسپورت ترکیه می‌توانید بدون نیاز به ویزا به کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکای جنوبی و… سفر کنید.

پاسپورت ترکیه

دومینیکا

این کشئر جزیره‌ای در دریای کارائیب است که پاسپورت و اقامت این کشور از محبوبیت فراوانی بین کسانی که قصد اخذ پاسپورت دوم را دارند برخوردار می‌باشد. شما می‌توانید با اعطای مبلغ ۱۰۰.۰۰۰ دلار آمریکا بدون بازگشت، ظرف مدت حداکثر ۴ ماه صاحب اقامت و پاسپورت دومینیکا شوید. ما شرایط و مراحل کاری را در مقاله “خرید پاسپورت دومینیکا” به طور مفصل توضیح داده‌ایم.

پاسپورت دومینیکا

آنتیگوا و باربودا

این کشور که در نزدیکی دومینیکا قرار گرفته پاسپورت و اقامت خود را به متقاضیان واجد شرایط در ازای پرداخت مبلغ ۱۰۰.۰۰۰ دلار آمریکا به صندوق توسعه ملی اعطا می‌کند. دارندگان پاسپورت آنتیگوا و باربودا می‌توانند بدون نیاز به ویزا به ۱۲۹ کشور از جمله اتحادیه اروپا سفر کنند.

پاسپورت آنتیگوا و باربودا

روسیه

از پهناورترین کشور جهان نیز می‌توان با اعطای مبلغ حداقل ۱۰۰.۰۰۰ دلار آمریکا پاسپورت و اقامت دریافت کرد. شما می‌توانید با پاسپورت روسیه به ۱۱۳ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنید. گرچه دارندگان این گذرنامه نمی‌توانند بدون ویزا وارد کشورهای شینگن شوند اما صدور ویزای شینگن برای این دسته از افراد به مراتب آسان‌تر خواهد بود.

پاسپورت روسیه

سنت کیتس و نویس

شاید تا الان اسم کشور سنت کیتس و نویس به گوشتان نخورده باشد. اما جالب است بدانید که شهروندان این کشور حوزه دریای کارائیب می‌توانند بدون نیاز به ویزا به ۱۳۰ کشور جهان از جمله اتحادیه اروپا، آمریکای جنوبی و… بدون نیاز به روادید تردد کنند. خرید پاسپورت سنت کیتس و نویس در حال حاضر در میان متقاضیان پاسپورت دوم بسیار پر طرفدار می‌باشد.

برای اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور فرد متقاضی باید ۱۵۰.۰۰۰ دلار به دولت این کشور برای توسعه زیرساخت‌ها پرداخت کند که مبلغ بدون بازگشت خواهد بود. گفتنی است که برای متقاضیان این امکان نیز وجود دارد که با خرید ملک به ارزش حداقل ۴۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا برای خود و خانواده پاسپورت دریافت کند که پس از ۵ سال نیز می‌تواند این ملک خریداری شده را به فروش برساند.

پاسپورت سنت کیتس و نویس

گرانادا

گرانادا نیز یکی دیگر از کشورهایی است که می‌توانید با صرف مبلغ نه چندان زیاد پاسپورت این کشور را دریافت کنید. دارندگان پاسپورت گرانادا می‌توانند بدون نیاز به ویزا به ۱۲۵ کشور آزادانه سفر کنند.

دو راه برای خرید پاسپورت گرانادا وجود دارد. اول اینکه مبلغ ۲۰۰.۰۰۰ دلار آمریکا را به صندوق توسعه ملی این کشور اهدا کنید که در این حالت پول شما بازگشتی نخواهد داشت و یا ملکی با قیمت ۳۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا را خریداری کنید که در اینصورت تا ۵ سال اجازه فروش آن را نخواهید داشت. در مقاله “راهنمای خرید پاسپورت گرانادا” با جزئیات کامل به بررسی این نوع اقامت پرداخته‌ایم.

پاسپورت گرانادا

سنت لوسیا

در میان کشورهای حوزه دریای کارائیب، سنت لوسیا نیز یکی دیگر از کشورهایی است که از سال ۲۰۱۶ اعطای تابعیت و پاسپورت برای متقاضیان آغاز کرده است. خرید پاسپورت سنت لوسیا با اعطای مبلغ ۳۰۰.۰۰۰ دلار آمریکا بدون بازگشت به دولت این کشور امکانپذیر است که با آن قادر خواهید بود بدون نیاز به روادید به ۱۲۶ کشور از جمله، اتحادیه اروپا سفر کنید.

پاسپورت سنت لوسیا

یونان

شاید تصور کنید که برای اخذ پاسپورت اتحادیه اروپا باید سال‌ها در یکی از کشورهای عضو زندگی کنید تا شاید شانس دریافت آن را داشته باشید. اما زمانی که پول زیادی داشته باشید می‌توانید زمان را نیز بخرید! یونان که سال‌ها درگیر وضعیت نابسامان اقتصادی بود حالا با اجرای طرح فروش تابعیت و پاسپورت خود قصد احیای اقتصاد خود را دارد.

متقاضیان پاسپورت یونان می‌توانند با خرید ملک به ارزش حداقل ۲۵۰.۰۰۰ یورو در کمتر از ۴ ماه گذرنامه این کشور را دریافت کنند که می‌تواند به عنوان ارزشمندترین پاسپورت دوم شناخته شود. لازم بذکر است که شما نمی‌توانید ملک خریداری شده را تا پنج سال آینده به فروش برسانید.

ارزش پاسپورت یونان در حدی است که این امکان را به شما می‌دهد تا به ۱۵۸ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا از جمله، اتحادیه اروپا، بریتانیا، آمریکا و کانادا سفر کنید. در ضمن سفر در حوزه شینگن برای شهروندان یونانی نیز نیازی به پاسپورت نخواهد داشت و ID Cart کفایت می‌کند.

پاسپورت یونان

پاناما

اگر به مدت ۵ سال مبلغ حداقلی ۳۹۰.۰۰۰ دلار آمریکا را در بانک ملی پاناما قرار دهید می‌توانید تابعیت و پاسپورت پاناما را دریافت نمایید. مبلغی که در اختیار دولت این کشور قرار می‌دهد شامل سود ماهیانه، سالیانه، پنج‌ساله (به انتخاب خودتان) خواهد بود و پس از گذشت این ۵ سال می‌توانید مبلغ را از حسابتان برداشت نمایید.

اما با پاسپورت پاناما به کدام کشور‌ها می‌توان آزادانه سفر کرد. گذرنامه این کشور از اعتبار خوبی برخوردار است که آن را مدیون سیاست خارجی این کشور می‌باشد. با پاسپورت پانامایی می‌توانید به ۱۲۲ کشور بدون نیاز به اخذ روادید از جمله اتحادیه اروپا سفر کنید.

پاسپورت پاناما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search