نمونه دعوتنامه آلمان

نمونه دعوتنامه آلمان

اخذ ویزای آلمان برای اتباع ایران چندان راحت نیست و اخیرا هم با توجه به گزارشات متقاضیان، متاسفانه این سختگیری بیشتر هم شده. در این شرایط، به نظر میرسد با داشتن دعوتنامه آلمان روند صدور ویزا به میزان قابل توجهی برایتان آسان‌تر خواهد شد. به طبع اگر خویشاوندی در این کشور دارید که برایتان دعوتنامه‌ای ارسال کند شانس بیشتری برای دریافت ویزا خواهید داشت.

در این مقاله قصد نداریم که درباره اخذ ویزای آلمان توضیح دهیم چراکه در مقاله‌ای مفصلا به این موضوع پرداخته شده، آن چیزی که اینجا قصد بررسی آن را داریم، نحوه نوشتن دعوتنامه آلمان است که برای هرگروه متفاوت خواهد بود.

نمونه دعوتنامه آلمان

نوشتن دعوتنامه کار پیچیده‌ای نیست و تنهای کاری که باید انجام شود ذکر مشخصات و اطلاعات هویتی میهمان و میزبان است. نوشتن دعوتنامه کار چندان سختی نیست و خود شخص میهمان می‌تواند آن را انجام دهد، گرچه در برخی موارد افراد ترجیح می‌دهند تا به وکیل مراجعه کنند.

اطلاعات زیر باید به صورت کامل و واضح باید در یک دعوتنامه استاندارد ذکر شود تا بتوان آن را برای میهمان ارسال نمود:

  • تاریخ نوشتن دعوتنامه
  • نام سفارت مورد خطاب
  • اطلاعات تماس میزبان شامل شماره تلفن و آدرس
  • دعوت از نام شخص
  • دعوتنامه شهروند
  • ذکر اطلاعات تماس ضخص میهمان مانند شماره تلفن، آدرس و ایمیل
  • نام میهمان
  • شماره گذرنامه میهمان
  • هدف از سفر
  • ارتباطی که با شخص دعوت‌کننده دارد.
  • تاریخ سفر
  • سفرنامه سفر
  • تاریخ پایان سفر
  • امضای شخص دعوت‌کننده

ضمنا در نظر داشته باشید که مدارک هویتی دعوت‌کننده نیز باید به همراه نمونه فرم دعوتنامه آلمان برای سازمان مربوطه ارسال شود تا مورد تایید قرار بگیرند.

 

دانلود نمونه دعوتنامه آلمان

نمونه فرم دعوتنامه معمولی آلمان

این دعوتنامه مختص کسانی است که قصد سفر توریستی به آلمان را دارند که توسط دوست یا همکار ارسال می‌گردد و برای دعوتنامه خویشاوندی نمی‌باشد.

دانلود فرم دعوتنامه معمولی آلمان >

نمونه فرم دعوتنامه خویشاوندی آلمان

چنانچه قصد دارید تا از خویشاوند خود برای سفر توریستی به آلمان دعوت به عمل آورید باید باید از فرم دعوتنامه زیر را دانلود و آن را کامل کرده و سپس پرینت بگیرید.

دانلود فرم دعوتنامه خویشاوند آلمان >

نمونه فرم دعوتنامه همسر آلمان

چنانچه یکی از زوجین در کشور آلمان زندگی می‌کند و دیگری خارج از این کشور است، با استفاده از دعوتنامه زیر می‌توانید او را به آلمان دعوت کنید.

دانلود فرم دعوتنامه همسر آلمان >

نمونه فرم دعوتنامه تجاری آلمان

اگر برای تجارت به این کشور قصد سفر دارید باید یک دعوتنامه از شرکتی در این کشور در اختیار داشته باشید. میهمان باید فرم زیر را دانلود و پس از تکمیل آن را به سازمان مربوطه ارسال کند.

دانلود فرم دعوتنامه تجاری آلمان >

هریک از متقاضیان باید با توجه به نیاز خود یکی از فرم‌های بالا را دانلود کند و توسط میزبان کامل شود و پس از کسب تاییدیه‌های مربوطه برای میهمان ارسال کند تا وی به سفارت آلمان تحویل دهد. لازم بذکر است که با داشتن دعوتنامه روند صدور ویزای شما راحت‌تر انجام خواهد شد.

14 پاسخ

  1. درود. من با یک خانم آلمانی مدتهاست که دوست هستم. میخواد من رو بصورت نامزدی دعوت کنه تا باهم ازدواج رسمی کنیم. نمونه دعوتنامه از کجا میتونه دانلود و پر کنه؟ و اینکه آیا در کشور دیگه میتونیم ازدواج رسمی داشته باشیم؟ چه راهی سریعتر انجام میشه؟

  2. سلام و درود. بنده مخترع‌دان هستم و تا حالا ۲۰ اختراع ثبت نشده دارم لطف کنید راهنماییم کنید که از چه طریقی دعوتنامه بگیرم و چیکار باید بکنم.

  3. احترام به.شما تقدیم می‌کنم. من میخواهم خواهر خود را دعوت کنم؛ فرم از کجا میتوانم دریافت کنم؟ و همچنان این فرم را به کدام مرجعع آلمان بفرستم؟ ممنون لطف شما

  4. با سلام. همسر من آلمانی هستن و قصد دارند برای پدرم دعوت‌نامه بفرستند ولی هرچقدر جست‌و‌جو می‌کنیم متوجه نمی‌شویم چطور باید اینکارو انجام بدهیم. برای سفارت آلمان ایمیل فرستادیم ولی جوابی نیومده. باید فرم دعوت‌نامه رو برای سفارت ایمیل کنیم؟

  5. آیا در سفر توریستی آلمان دعوتنامه غیر رسمی یکی از دوستان که اقامت اونجارو داره و به زبان آلمانی تنظیم شده می تونه تاثیر مثبت داشته باشه یا اصلا ارائه ندیم بهتره ممنون.

  6. سلام وعرض ادب، اگر لطف نموده طی مراحل نمودن یک دعوت‌نامه ازدواج را راهنمایی کنید. چگونه و ازکدام مرجع دولت تائید شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search