موزه لوور در تهران

موزه لوور در تهران

موزه لوور فرانسه تهران در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ با حضور ژان لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه در مکان موزه ملی ایران افتتاح گردید. موزه لوور در تهران از به مدت ۳ ماه و تا خرداد ماه ۱۳۹۷ دایر خواهد بود. این نمایشگاه میزبان آثار برجسته‌ای همانند تابلوهای رامبراند، مجسمه ابوالهول و آثاری از ایران باستان می‌باشد.

موزه لوور در تهران

موزه لوور در تهران

موزه لوور در سایت خود عنوان کرده است که این نمایشگاه، به عنوان بزرگترین نمایشگاه‌ای به شمار میرود که از سمت یک کشور غربی تاکنون در ایران برگزار شده است و آن را رویدادی برجسته از نظر فرهنگی و دیپلماتیک برای هر دو کشور دانست. ضمنا افتتاح موزه لوور در تهران مصادف با هشتادمین سالگرد تاسیس موزه ملی ایران می‌باشد.

با پرداخت ۵ هزار تومان می‌توانید از موزه لوور در تهران بازدید کنید. اما اگر صاحب حساب در بانک آینده هستید می‌توانید از غرفه‌ای که این بانک در محوطه موزه ملی ایران ایجاد کرده است، بلیط رایگان تهیه نمایید.

بلیط رایگان موزه لوور در تهران

موزه لوور در تهران میزبان ۵۰ اثر هنری از بخش‌های مختلف موزه لوور و دلاکروا است که این آثار جزو میراث ارزشمند ملی و جهانی محسوب می‌شود.

همزمان با برگزاری موزه لوور در تهران، موسسه‌ای با همین نام نمایشگاهی تحت عنوان باغ رز، شاهکار هنر پارسی در قرن نوزدم را با نگاه به دوره قاجاریه در گالری لوور در لانس فرانسه برگزار کرده است.

از جمله آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه می‌توان به تبر کتیبه‌دار از محوطه باستانی جغازنبیل و شی برنزی از لرستان مربوط به سه هزار سال پیش اشاره کرد.

آثار سفر کرده از فرانسه در شش سالن با عنوان “موزه زنده” و “رویای جهانی شدن” ، “آثار آشور و کشف دوباره تمدنهای شرقی”، “شامپولیون و گشایش موزه آثار مصر”، “کشف دوباره هنرهای قرون وسطی و تمدن‌های اسلامی” و “تابلوهای عباس کیارستمی” قرار گرفته‌اند.

سایت سفارت فرانسه در ایران این نمایشگاه را نتیجه “یک همکاری مثال‌زدنی بین موزه لوور و موزه ملی ایران” دانست و اذعان داشته که برگزاری آن “گامی دیگر در چهارچوب قراردادی است که بین موزه لوور و سازمان میراث فرهنگی ایران در سفر ژانویه ۲۰۱۶ آقای روحانی به پاریس به امضا رسید.”

در ضمن قیمت اعلام شده برای بازدیدکنندگان ایران و خارجی متفاوت است که در مقاله ” قیمت بلیط لوور تهران ” مفصلا به آن پرداخته‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search