مراکز خرید استانبول

مرکز خرید فروم استانبول

ترکیه از کشورهای دیدنی منطقه است که سالانه گردشگران زیادی به شهرهای مختلف این کشور سفر می‌کنند و برای خرید به مراکز خرید استانبول مراجعه می‌کنند. از میان شهرهای بزرگ و کوچک ترکیه، استانبول یک مرکز توریستی تمام عیار است. خیابان‌های رنگارنگ و شاد، جشنواره‌های خرید، آب و هوای خوبی که در طول سال دارد، مرکز خریدهای بزرگ، غذاهای خوشمزه همه و همه جذابیت‌های این شهر زیبا را مخصوصا برای گردشگران، دوچندان کرده است. با آسان بگرد همراه باشید تا به معرفی مراکز خرید ترکیه بپردازیم.

جشنواره خرید استانبول یکی از جاذبه‌هایی است که توریست‌های بسیاری را به سمت این شهر می‌کشاند. هر کس که یک‌بار از جشنواره خرید استانبول با تخفیف‌های هیجان انگیزش خرید کرده باشد، حتما سال‌های بعد هم این فرصت را از دست نخواهد داد. در این روزها زیبایی شهر چند برابر می‌شود و شور و هیجان در سطح شهر موج می‌زند. مرکز خریدها شبانه‌روز بازند و زندگی در شهر جریان دارد.

مراکز خرید استانبول

در جشنواره مراکز خرید استانبول هر چیزی که بخواهید در شهر پیدا می‌کنید، تمام برندهای معتبر دنیا همگام به مغازه‌های محلی کالاها و اجناس خود را حتی تا ۹۰ درصد هم حراج می‌کنند. پس پربیراه نیست که بعضی‌ها هر سال به این شهر سفر می‌کنند و حتی خرید یک سال خود را در این مدت انجام می‌دهند. حتی رستوران‌ها هم از قافله حراج‌ها عقب نمانده‌اند و غذاهای خود را در این مدت با تخفیف ویژه‌ای عرضه می‌کنند.

مراکز خرید استانبول

در کنار خرید کردن‌ها، سرگرمی‌ها و مسابقه‌های جذاب دیگری هم هست که گردشگران را سرگرم می‌کند. در این بین کنسرت‌های خیابانی استانبول و تئاترهای عروسکیش هم بسیار معروف شده است.

اگر قصد سفر، خرید و خوش‌گذرانی را دارید، بد نیست استانبول را در لیست شهرهای مقصد خود قرار دهید. در این مطلب قصد داریم چند مکان خرید استانبول را به شما معرفی کنیم تا در سفر به این شهر حتما از آن‌ها دیدن کنید و بلکه خرید حجیمی را انجام دهید، با آسان بگرد همراه باشید.

خیابان استقلال

خیابان استقلال معروف‌ترین خیابان استانبول است که بسیار شبیه به شانزلیزه پاریس است. اگر در این شهر باشید و این خیابان را نبینید، انگار دیدن شانزلیزه فرانسه رو از دست داده‌اید. این خیابان پر از کافه‌ها و رستوران‌ها و مراکز خرید دیدنی و جذاب است. در انتهای خیابان هم مغازه‌های قدیمی هستند که هر چیز عتیقه‌ای را در آن‌ها می‌توانید پیدا کنید؛ از سازهای قدیمی تا لباس‌های دست‌دوز و نقاشی‌های مختلف.

این خیابان سه کیلومتری به قدری جذاب است که مطمئن باشید هیچ وقت از قدم زدن در آن خسته نمی‌شوید. در زمان حراج استانبول هم اینقدر برنامه‌های خیابانی جالب و جذاب در این خیابان برگزار می‌شود که مطمئنا در هیچ جای دنیا تجربه آن را نخواهید داشت.

خیابان استقلال هم برای پیاده‌روی مناسب است و هم برای گردش و خرید. حتی می‌توانید با تراموا نیز از این خیابان دیدن کنید. دسترسی به این خیابان با انواع وسایل نقلیه عمومی به قدری آسان است که در پایان هفته نزدیک به سه میلیون نفر از آن دیدن می‌کنند.

خیابان استقلال

خیابان بغداد

در ادامه معرفی مراکز خرید استانبول به یکی دیگر از خیابان‌های زیبای استانبول یعنی خیابان بغداد است. این خیابان کمی از محله‌های توریستی این شهر دور است، اما در زمان سفر به استانبول حتما وقت بگذارید و این خیابان را ببینید. ساختمان‌های این خیابان به قدری معماری جالبی دارند که حتی چندتایش برنده جایزه معماره شده‌اند.

خیابان بغداد هم مثل خیابان استانبول پر از مغازه و رستوران است که این خیابان را برای خرید کردن و گشت و گذار مناسب کرده است. البته رستوران‌های این خیابان بیشتر غذاهای آمریکایی مثل انواع فست فود عرضه می‌کنند و چندان غذاهای سنتی ترکیه‌ در اینجا خواهان ندارد.

خیابان بغداد استانبول

گرند بازار

استانبول شهری تاریخی است که از روزگاران قدیم از شهرهای تجاری و واسط اروپا و آسیا بوده است. در نتیجه بازارهای قدیمی و سنتی در این شهر زیاد دیده می‌شود. بازار بزرگ که به‌نام کاپالی چارشی شناخته می‌شود، بازاری سرپوشیده است که بسیار شبیه به بازار‌های قدیمی ایرانی است.

بیشتر کالاهایی که در این بازار به‌فروش می‌رسند قدیمی و سنتی هستند، مثل وسایل قدیمی و سنتی، فرش‌های گران قیمت، صنایع دستی و کارهای سنتی ترکیه. اگر به دنبال خرید سوغاتی سنتی از ترکیه هستید، این بازار می‌تواند به شما کمک کند. با تراموا خیلی راحت می‌توانید به این بازار بروید و از آن دیدن کنید. باید بگوییم که رنگ و بوی جشنواره خرید استانبول در این بازار نیز دیده می‌شود.

گرند بازار استانبول

مرکز خرید اولیویوم

مرکز خرید اولیویوم کمی از سایر مراکز خرید متفاوت است. در این مرکز خرید می‌توانید کالاها و اجناس برندهای معتبر و مشهور دنیا را که برای مد سال گذشته هستند با قیمت خیلی مناسبی تهیه کنید. در واقع می‌توان گفت این مرکز یه حراجی همیشگی است. این مرکز خرید در محله زیتون بورنو واقع شده است که ۶ سالن سینما، یک سالن تئاتر، یک سالن بولینگ و چندین کافه و رستوان دارد.

مرکز خرید اولیویوم

مرکز خرید جواهیر

این مرکز خرید شش طبقه در مرکز شهر واقع شده است و دسترسی آسانی دارد. مرکز خرید جواهیر بزرگ‌ترین مرکز خرید اروپا و ششمین مرکز خرید بزرگ دنیا است و صدها برندهای معتبر و مشهور جهانی مثل آدیداس، بنتون، کانورس، دبنهامز، زارا، منگو در این مرکز خرید شعبه دارند. به دلیل معماری این مرکز خرید بهتر است قبل از گشت و گذار در آن، به نقشه و راهنمای طبقات نگاهی بیندازید.

مرکز خرید فروم استانبول

یکی از مکان‌های به صرفه برای خرید کردن مرکز خرید فروم استانبول است. در این مرکز خرید همیشه تعدادی از برندها تخفیف دارد و اگر در روزهای جشنواره خرید استانبول به آنجا بروید با تخفیف‌ها و حراج‌های بیشتری رو‌به‌رو خواهید شد. برندهایی همچون ایکیا، منگو، اچ اند ام را می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید و از حراجی‌هایشان خرید کنید. اگر همراه فرزندان خود به این مرکز خرید می‌روید، پیشنهاد می‌کنیم از پارک ژوراسیک دیدن کنید. آکواریوم بزرگ نیز از دیگر سرگرمی‌های جذاب این منطقه است.

مرکز خرید فروم استانبول

مرکز خرید آکمرکز

از دیگر مراکز خرید جذاب استانبول می‌توانیم به مرکز خرید آکمرکز اشاره کنیم که در سال ۱۹۹۵ به عنوان بهترین مرکز خرید اروپا و در سال ۱۹۹۶ به عنوان بهترین مرکز خرید جهان معرفی شد. این مرکز خرید در محله اتیلر استانبول واقع شده است و انواع اجناس و کالاهایی همچون لباس‌های زنانه و مردانه و بچه‌گانه، اسباب‌بازی، محصولات بهداشتی و آرایشی و لوازم الکترونیکی را با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌کند.

همانند بیشتر مراکز خرید استانبول، مرکز خرید آکمرکز در جشنواره خرید استانبول تخفیف‌های زیادی را روی کالاهایش ارائه می‌دهد و نیز رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی دارد که می‌توانید با خانواده زمان خوبی را در آن‌ها بگذرانید.

مرکز خرید آکمرکز

مرکز خرید ایستینیه پارک

در ادامه معرفی مراکز خرید استانبول به یکی از مراکز خرید لوکس استانبول یعنی مرکز خرید ایستینیه پارک میرسیم که در روزهای جشنواره خرید استانبول می‌توان کالاهای مختلف از برندهای مختلف را به قیمت مناسبی تهیه کرد. همانند بسیاری از فروشگاه‌ها، رستوران و فودکورت نیز در این مرکز خرید وجود دارد و از مک ‌دونالد گرفته تا غذاهای سنتی ترکی و استیک‌های فرانسوی و پاستاهای ایتالیایی را می‌توان در آنجا سفارش داد و میل کرد.

پیشنهاد می‌کنیم هنگام ورود به این مرکز خرید نقشه و راهنمای آن را تهیه کنید تا راحت‌تر بتوانید در طبقات بگردید. در قسمتی از این مرکز خرید، بازاری ساخته شده است که سبکی کلاسیک و سنتی دارد و حتی در مغازه‌های آن نان و پنیر و گوشت می‌فروشند. اگر در جشنواره خرید استانبول به این شهر سفر می‌کنید، حتما از این مرکز خرید دیدن کنید.

مرکز خرید ایستینیه پارک

مرکز خرید کانیون

از دیگر مراکز لوکس استانبول می‌توان به مرکز خرید کانیون اشاره کرد که مغازه‌هایش در روزهای جشنواره خرید استانبول حراج‌های بزرگی دارند. بعضی از برندهای بزرگ دنیا در استانبول فقط در این مرکز خرید شعبه دارند، مثل بانانا‌ریپابلیک، تامی هیلفیگر و آن‌تیلور.

رستوران‌های این مرکز خرید هم جزو دسته ‌لوکس‌ها محسوب می‌شود. مرکز خرید کانیون معماری جالبی دارد که باعث شده یک جایزه مهم معماری هم برنده شود. در این مرکز خرید سینمای کروی شکلی وجود دارد که فیلم‌های روز دنیا را به نمایش می‌گذارد.

مرکز خرید کانیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search