راهنمای درخواست ویزای آنلاین استرالیا

ویزای الکترونیک استرالیا

احتمالا شنیده‌اید که سفارت استرالیا در تهران به سختی ویزا برای ایرانیان صادر می‌کند. این موضوع به این دلیل است که متاسفانه در سالیان اخیر ایرانیان بسیاری به قصد توریستی به این کشور سفر کرده‌اند اما هیچ‌گاه باز نگشته‌اند و همین باعث شده تا سفارت استرالیا بسیار بر صدور ویزا حساس باشد. اما مراحل اخذ ویزای آنلاین استرالیا چگونه است؟

ویزای الکترونیک استرالیا

ویزای آنلاین استرالیا

اگر کمی با سفارت‌ها سروکار داشته باشید متوجه خواهید شد که صدور ویزای استرالیا تفاوت زیادی با سایر کشورها دارد. هیچ نیازی نیست که برای ارائه درخواست ویزا به سفارت مراجعه کنید و تمامی مراحل به صورت آنلاین پیگیری می‌شود حتی ارائه مدارک!

صدور ویزای آنلاین استرالیا باعث شده تا روند کار به واسطه حذف شدن پروسه اخذ وقت سفارت استرالیا بسیار بسیار کوتاه شود و حتی در برخی موارد بودند کسانی که طی ۲۴ ساعت موفق به دریافت ویزا شده‌اند. البته این مورد نادر است.

نه نیازی به مراجعه حضوری به سفارت دارید و نه مانند ویزای شینگن انتظار وقت چندماهه برای دریافت جواب ویزا. همه چیز از سایت سفارت استرالیا در تهران شروع می‌شود. در ادامه با آسان بگرد همراه باشید و با دقت مراحل را دنبال کنید.

برای شروع باید وارد نشانی اینترنتی iran.embassy.gov.au شوید. توجه کنید که برای آپلود مدارک و درخواست ویزا به آدرس دیگری منتقل خواهید شد.

ویزای آنلاین استرالیا

در صفحه اصلی این سایت باید در قست نوار آبی رنگ بالا بر روی گزینه Connecting with Australia کلیک کنید و سپس از منوی باز شده گزینه Visa را انتخاب نمایید.

در این قسمت توضیحات مربوط به ویزا و قسمت‌های مختلف درخواست را مشاهده می‌کنید که در ادامه کار به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت. اما اینجا باید بر روی لینک border.gov.au/immiaccount کلیک کنید تا استارت درخواست ویزای آنلاین استرالیا را بزنید.

فرم ویزای توریستی استرالیا

چنانچه قبلا درخواست ویزای آنلاین استرالیا را کرده بودید وارد حساب کاربری خود شوید در غیر اینصورت سربرگ Create an Individual ImmiAccount را که در همین صفحه قرار دارد را باز کنید و سپس بر روی گزینه create an ImmiAccount کلیک کنید.

با کلیک بر روی ساخت حساب کاربری جدید یک صفحه پاپ آپ باز می‌شود که بایستی اطلاعات فردی خود را وارد نمایید و بر روی گزینه Continue کلیک کنید تا در ادامه موارد دیگری که از شما خواسته را تکمیل نمایید.

کامل کردن فیلدهایی که با علامت * مشخص شده‌اند الزامی است، حتی اگر یک فیلد را هم خالی بگذارید امکان ساخت حساب کاربری را نخواهید داشت.

what type of online services do you need?: چه نوع خدماتی را نیاز دارید؟ از آنجایی که شما یک شخص هستید و نه آژانس مسافرتی باید گزینه Individual را انتخاب کنید.

Family name: نام خانوادگی

Given name: نام کوچک

Phone: شماره تلفن ثابت

Mobile phone: شماره موبایل

Email adress: آدرس ایمیل

Confirm email address: برای تایید، ایمیل خود را مجددا وارد نمایید.

توجه داشته باشید که اعلان‌های مربوط به ویزای شما به ایمیلی که ثبت کرده‌اید فرستاده می‌شود. به هیچ عنوان از ایمیلی که به آن دسترسی ندارید استفاده نکنید.

برای ادامه عملیات ساخت حساب کاربری بر روی گزینه Continue کلیک کنید.

ساخت حساب کاربری ویزای آنلاین استرالیا

در ادامه باید فیلدهای دیگری که مشخص شده است را به دقت کامل نمایید.

حساب کاربری ویزای آنلاین استرالیا

Username: شما می‌توانید نام کاربری متفاوتی برای خود تعریف کنید و یا می‌توان از همان ایمیلی که در مرحله قبلی وارد نموده‌اید به عنوان نام کاربری نیز استفاده نمایید. توجه داشته باشید که تغییر نام کاربری پس از ساخت حساب امکانپذیر نخواهد بود.

New password: رمز عبوری که برای خود انتخاب می‌کنید حداقل باید ۹ کاراکتر را تشکیل دهد و یکی از آن‌ها باید شامل یکی از گروه‌های زیر باشد:

حروف کوچک (a-z)

حروف بزرگ (A-Z)

اعداد (۰-۹)

کاراکترهای خاص (~!@#$%^&*[]{}()/.,”:)

Re-type new password: برای تایید پسورد را مجددا وارد نمایید.

Secret questions answers: این قسمت زمانی به کار شما خواهد آمد که پسورد خود را فراموش کرده باشید. باید سه سوال دلخواه را انتخاب کنید و به آن‌ها پاسخ دهید تا زمانی که رمزعبور خود را فراموش کردید، بتوانید با پاسخ به این سوالات حساب کاربری خود را بازیابی کنید.

Terms and conditions: شما باید قوانین را قبول کنید.

Secuirity check: تایید این فیلد به منظور تشخیص انسان از ربات الزامی است.

در نهایت با زدن گزینه Submit حساب کاربری شما در سایت سفارت استرالیا ساخته خواهد شد و باید برای تایید حساب کاربری خود بر روی لینکی که به ایمیل شما ارسال شده است کلیک کنید.

سپس پنجره را ببنید و بر روی Login to ImmiAccount کلیک کنید تا با نام کاربری و پسوردی که ساخته‌اید وارد حساب کاربری‌تان شوید.

از توضیحات اضافه پرهیز می‌کنم و مستقیما به سراغ درخواست ویزای توریستی آنلاین استرالیا میروم. بر روی گزینه New application کلیک کنید تا درخواست جدیدی برای ویزا ارسال نمایید.

درخواست ویزای آنلاین استرالیا

در این قسمت باید نوع ویزایی که نیاز دارید را انتخاب کنید. من فرض را بر این گذاشتم که شما ویزای توریستی استرالیا را نیاز دارد. پس ما ایرانی‌ها برای درخواست این نوع ویزا باید از سربزگ Visitor گزینه Visa Visitor (600) را انتخاب کنیم.

برای ارسال درخواست ویزای استرالیا باید ۲۰ مرحله پشت سر بگذارید که در بالای صفحه تعداد مراحل گذرانده نشان داده شده است.

مرحله اول: تایید قوانین ثبت درخواست ویزای آنلاین استرالیا

مرحله دوم: آیا درخواست ویزا را خارج از استرالیا ارسال می‌کنید؟ اگر بلی باید نام کشور را انتخاب کنید.

Legal status: اگر شهروند ایرانی هستید باید گزینه Citizen را انتخاب نمایید.

Purpose of stay: به چه دلیلی نیاز به ویزای توریستی استرالیا دارید؟ که باید گزینه Tourist stream انتخاب شود.

Give details of any significant dates on which the applicant needs to be in Australia: چنانچه باید روز خاصی در استرالیا باشید حتما آن را در این فیلد بنویسید. مثلا قرار است تا در فلان روز در یک جشن خاص شرکت کنید.

مراحل را یک به یک پیش ببرید تا به آپلود مدارک برسید که مهمترین بخش درخواست ویزای آنلاین استرالیا است. پیش از آنکه مدارک را آپلود کنید باید چند نکته را بدانید.

  • تمامی مدارک غیرانگلیسی باید به انگلیسی ترجمه شوند و هر دو ترجمه و بدون ترجمه آپلود شوند.
  • ترجمه مدارک حتما باید توسط دالترجمه رسمی ترجمه شوند اما نیازی به مهرهای دادگستری یا وزارت خارجه ندارند.
  • نام فایل‌هایی که آپلود می‌کنید بهتر است به صورت سری باشند. مثلا ۰۱، ۰۲،۰۳ و…
  • بهتر است تا فرمت فایل مدارک به صورت PDF باشد.
  • آپلود مدارک در ۷ مورد ذکر شده الزامی است و چنانچه یکی از این فیلدها را خالی رها کنید، در صفحه بعدی دلیل آن را از شما خواهد پرسید.

در نهایت پس از آپلود مدارک پیامی مبنی بر ثبت موفقیت آمیز درخواست ویزای آنلاین استرالیا دریافت خواهید کرد. پس از این هر اطلاعیه‌ای که مربوط به ویزای شما باشد به ایمیلی که در ابتدا آن را وارد کرده‌اید ارسال خواهد شد.

ضمنا ممکن است در برخی موارد با شما تماس گرفته شود و راجع به قصدتان از سفر سوالاتی پرسیده شود (آمادگی داشته باشید که چه پاسخی دهید). هر زمان نیز که ویزا صادر شد، ویزای الکترونیک به ایمیل‌تان ارسال خواهد شد.

چنانچه تجربه‌ای در روند ویزای الکترونیک استرالیا دارید یا سوالی برایتان پیش آمده حتما در قسمت نظرات ثبت کنید تا پاسخگویتان باشیم.

17 پاسخ

  1. با سلام خدمت شما ممنون بابت اطلاعات مفیدتون.
    یک سوالی داشتم که آیا برای گرفتن هر نوع ویزا استرالیا همین مراحل باید طی بشه و فقط در قسمت نوع ویزا، باید نوع ویزا انتخاب کنیم؟

  2. ببخشید من ساکن کانادا هستم و پاسپورت کانادا را دارم و برای ویزای الکترونیک اقدام کردم و ایمیل اومد به حسابم که ویزا اماده شده. من از کجا باید تحویل بگیرم؟ من به عنوان شهروند کانادا ثبت نام کردم.

  3. سلام و خسته نباشید.
    من و همسرم برای ویزای توریستی ۶۰۰ داریم اقدام میکنیم.
    در قسمت Group Processing یه گروه ساختم که کارمون همزمان انجام بشه.
    آیا انجام اینکار لزومی داره؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

  4. با درود و خسته نباشید؛ همسرم قصد داره برای یک دوره آموزشی ۲ تا ۳ ماهه در یکی از دانشگاهها به استرالیا سفر کنه که از طریق یکی از اساتید اون دانشگاه قراره نامه و مجوز ارسال بشه ولی نمیدونم بعد از اون باید از کدوم نوع ویزا برای رفتن به استرالیا استفاده کنم لطفا درصورت امکان راهنمایی بفرمایید. باسپاس

  5. سلام. ممنون بابت مطالب ارزشمندتون.
    من برای پرکردن فرم سفارت برای ویزای تحصیلی به مشکل خوردم. ممکنه اون رو هم توضیح بدید. ممنونم

  6. سلام من دو فرزند به همراه همسرم اگر بخواهیم بصورت آنلاین ثبت نام کنیم هر کدام باید جدا گانه وارد سایت شویم یا من به عنوان پدر خانواده میتوانم ثبت نام انجام دهم؟

  7. سلام. من الان سه روزه که آنلاین پر کردم و پرداخت مالی رو هم زدم ولی در سایت زده.
    Ready to submit
    و جلوی گزینه ی “تاریخ ثبت” چیزی ننوشته.
    بعدش میزنم که خب سابمیت بشه، اخطار میده که
    it has been submitted and can not be submitted again.
    موندم الان باید چی کار کنم؟
    جایی هم پیدا نمیکنم توی سایتشون که ازشون بپرسم.

    1. درود. پیامی که برای شما نمایش داده می‌شود در واقع اخطار نیست، یک اطلاعیه است که معنای آن “فرم شما ثبت شده و شما نمی‌توانید دوباره آن را ثبت کنید” می‌باشد. به نظر میرسد که مشکلی در روند درخواست ویزای شما وجود نداشته باشد.

  8. سلام دوست عزیز ممنون بابت توضیحات خوبتون. برای اسکن مدارک باید چه حجم و رزولوشنی رو انتخاب کنیم تا برای آپلود به مشکل نخوریم و استاندارد اونها رو هم رعایت کرده باشیم.

  9. باسلام وسپاس. لطفاً راهنمایی فرمایید که بعد از پر کردن فرم ویزای توریستی استرالیا هزینه ١٣۵ دلار استرالیا را چگونه بحساب سفارت واریز کنیم، آیا شماره حسابی هست؟ و ایا میشود معادل ریالی را به حسابی واریز کنیم؟ آیا میشود هزینه را فرزندمان در استرالیا واریز کند؟ و یا هر راهی که امکان دارد راهنمایی فرمایید.
    باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search