دریاچه عباس آباد

دریاچه عباس آباد دقیقا جاییست وسط بهشت که اگر هر آدمی قدم به آنجا بزارد چنان شیفته‌اش خواهد شد که به راحتی نمی‌تواند از آن دل بکند. دریاچه‌ای زیبا در وسط جنگل که دور تا دور آن را درختانی بلند سربرافراشته و آب و هوای این منطقه را منحصربفرد کرده‌اند. آواز پرندگان عاشق و نمایی از بقایای عمارت تاریخی صفوی که در وسط دریاچه بنا شده است منظره‌ای خیره کننده را به گردشگران هدیه می‌دهد.

بی دلیل نیست که هر وقت به تعطیلات نزدیک می‌شویم تهرانی‌ها بیشتر از همه شوق سفر به مازندران را دارند چراکه از فضای پر دود و شلوغ شهر می‌توان به جایی رسید که آرامش محض قابل لمس است. ناگفته نماند که این همه زیبایی در فصل پاییز دوچندان می‌شود که هر بیننده‌ای را سر ذوق میآورد، بی دلیل نیست که پاییز فصل رنگ‌هاست. این زیبایی بقدری در روح شما رسوخ می‌کند که حتی اگر سرحوصله هم نباشید دوست دارید تا ساعت‌ها گوشه‌ای بنشینید و همراه با گوش دادن به موسیقی از منظره لذت ببرید.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را نیز مشاهده کنید : دریاچه نئور

اگر رهسپار دریاچه عباس آباد شوید علاوه بر طبیعت گردی می‌توانید از بنای تاریخی این دریاچه که به دوره صوفیان بازمی‌گردد لذت ببرید.

میرسیم به قسمت تاریخی این دریاچه که دقیقا در مرکز آن قرار گرفته است. در میانه دریاچه عباس آباد عمارتی بنا شده که در روزگاران گذشته با استفاده از پل چوبی به ضلع شمالی این مجموعه متصل می‌شده و بنا بر گفته باستان شناسان این بنا پایه‌ای برای کاخی بوده که امروزه هیچ اثری از آن یافت نمی‌شود. در فصول پرآب سال ارتفاع آب دریاچه عباس آباد به طبع بالا می‌رود و این بنا به کلی به زیر آب می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search