جاذبه‌های گردشگری مالدیو

جاذبه های گردشگری مالدیو

مجمع الجزایر مالدیو کشوری در اقیاونس هند است و دقیقا همان جایی که عشق جریان دارد. پایتخت این کشور ماله است و در نزدیکی شبه قاره هند قرار گرفته. از ۱۱۹۲ جزیره مالدیو تنها ۲۰۲ عدد از آن مسکونی است که همین موضوع مالدیو را به یک کشور جالب توجه تبدیل کرده است. بیشتر جزایر آن مرجانی است و ارتفاع بیشتر آن‌ها به بیش از ۳ متر هم نمی‌رسد. قراره تو این پست به معرفی جاذبه های گردشگری مالدیو بپردازیم.

یکی از نکات جالب توجه این کشور، نبود رودخانه است. مالدیو رودخانه ندارد، ولی سواحل مرجانی آن بسیار صاف و زلال است و محیطی آرامش‌ بخش را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. با آسان بگرد همراه باشید تا به معرفی جاذبه های گردشگری مالدیو بپردازیم.

جاذبه های گردشگری مالدیو

اگر قصد سفر به مالدیو را دارید، بدانید که بیشتر هتل‌های این کشور بر روی یک جزیره منحصربه‌فرد بنا شده‌اند که در واقع یک شهر کوچک را با تمامی امکانات رفاهی برای خود رقم زده‌اند. این شهرهای کوچک بسیار زیبا هستند و از امکانات تفریحی خوبی هم برخوردارند.

موسیقی زنده محلی، غذاهای بین‌المللی و محلی، ورزش‌های آبی و تفریحات متنوع از جمله چیزهایی هستند که شما را در طول اقامت در این شهرها، سرگرم می‌کنند. حتی می‌توانید مسافت بین جزیره‌ها را با قایق‌های پرسرعت طی کنید و شنای ماهی‌ها و دلفین‌ها را از نزدیک ببینید. حتی این امکان نیز فراهم است تا با هواپیماهای دریایی بر فراز جزایر پرواز کنید و مناظر بی‌بدیل و شگفت‌انگیز آن را مشاهده کنید.

جاذبه های گردشگری مالدیو

این کشور و جزایر زیبای آن به قدری دیدنی هستند که هر ساله گردشگران زیادی را از گوشه و کنار دنیا به این بهشت بی‌بدیل می‌کشاند؛ سواحل شنی سفید، گرمای آفتاب لذت‌بخش، دریای زلال و زیبا، هتل‌های لوکس، غواصی در میان مرجان‌های زیبا و ماهی‌های رنگارنگ و طبیعت بکر این منطقه استوایی توجه هرکسی را به خود جلب می‌کند. مطمئنا با سفر به مالدیو تجربه نابی خواهید داشت و با فرهنگ متفاوت این منطقه آشنا خواهید شد.

شهر ماله

همان‌طور که گفتیم ماله پایتخت مالدیو است و جمعیت زیادی را هم در خود جای داده است. ماله مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مالدیو است که ساختمان‌های رنگارنگ و مساجد تاریخی بسیاری دارد. بیشتر واردات و صادرات مالدیو از این شهر صورت می‌گیرد. موزه ملی، پارک سلطان و ساحل مصنوعی از مکان‌های دیدنی ماله است. رستوران‌ها و مراکز خرید و بازارهای بزرگ و کوچک از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر است که مطمئنا گردشگران از دیدن آن‌ها لذت خواهند برد.

ماله مالدیو

جزیره Isdhoo

این جزیره در جنوب ماله قرار گرفته است و بیانگر تاریخ و فرهنگ مردم مالدیو و اعتقادات بوداییان است. گردشگران در این جزیره می‌توانند بقایای بناهای تاریخی دوران پیش از اسلام را تماشا کنند. اسنادی که از این دوران به جای مانده است، بخش مهمی از تاریخ مالدیو را تشکیل می‌دهند. اگر به مالدیو سفر می‌کنید، حتما از این آثار تاریخی دیدن کنید.

جزیره Isdhoo

جزیره هولهو ماله (Hulhumalé)

جزیره هولهوماله یک جزیره مصنوعی است که در سال ۱۹۹۷ ساخته شده است. این جزیره به کمک یک گذرگاه به شهر ماله وصل می‌شود و در نزدیکی فرودگاه هم واقع شده است. گردشگرانی که به این جزیره سفر می‌کنند، می‌توانند با غواصی در جزایر مرجانی این جزیره با دنیای شگفت‌انگیز زیر آب آشنا شوند. تا اینجا که به معرفی جاذبه های گردشگری مالدیو پرداختیم عاشق این کشور نشده‌اید؟

جزیره هولهو ماله

صخره‌های مرجانی (Banana Reef)

این صخره‌های مرجانی در نزدیکی ماله شمالی واقع شده‌اند و به دلیل اینکه شبیه موز هستند، آن را صخره‌های موزی (Banana) نامیده‌اند. غارها، صخره‌های مرجانی، صخره‌های تاقی شکل، انواع آبزیان و ماهی‌های رنگارنگ این منطقه را به محلی ایده‌آل برای غواصی، چه برای مبتدیان و چه برای حرفه‌ای‌ها، تبدیل کرده است.

صخره‌های مرجانی مالدیو

بهشت پنهان

این منطقه در جزیره مصنوعی Hulhumalé (که در بالاتر به معرفی آن پرداختیم) واقع شده است و یک منطقه توریستی بسیار زیبا محسوب می‌شود. در این مکان شما با فرهنگ و سنت مردم بومی مالدیو آشنا می‌شوید و در عین حال می‌توانید دریاچه آب شیرین را که از جاذبه‌های توریستی آن است، دیدن کنید. این جزیره در امتداد جزیره ماله و در شمال فرودگاه این شهر واقع شده است.

سواحل مالدیو کجاست

موزه ملی مالدیو

این موزه در شهر ماله واقع شده و در سال ۱۹۵۲ به نمایش عمومی درآمد. موزه ملی در پارک سلطان قرار دارد که در گذشته قسمتی از کاخ سلطان بوده است. از آثاری که در این موزه به نمایش درآمده است، می‌توان به متعلقات پادشاهان گذشته مالدیو، مثل کتاب‌های قدیمی، لباس پادشاهان و ملکه‌های مالدیو، عکس‌ها و نسخه‌های خطی آن‌ها، انواع اشیای قدیمی و سلاح‌های متنوع که به دوران پیش از اسلام برمی‌گردد، اشاره کرد. در سایر طبقات این موزه آثار دوران قرون وسطی و دوران مدرن نیز به نماش درآمده‌اند.

تور جزایر مالدیو

کاخ Mulee’aage

سلطان محمد شمس‌الدین سوم این کاخ را به‌ عنوان محلی برای اقامت پسرش در سال ۱۹۰۶ ساخت. این کاخ در مرکز ماله واقع شده است. البته قبل از اینکه ساخت این کاخ به پایان برسد، حکومت سلطان محمد پایان یافت و بعدها به عنوان محل سکونت رئیس جمهور مالدیو تبدیل شد. با این حساب بازدید از داخل کاخ برای عموم آزاد نیست و صرفا می‌توان از مناظر دیدنی و زیبای اطراف آن و معماری خود خانه لذت برد.

جزایر مالدیو کجاست

ساحل مصنوعی ماله

یکی از جاذبه‌های محبوب جزیره ماله، ساحل مصنوعی ماله است. این ساحل به دلیل داشتن موج شکن، تنها ساحلی در ماله است که می‌توان در آن شنا کرد. شما می‌توانید در این ساحل که گردشگران کمتری به آنجا می‌روند، شنا کنید و آفتاب بگیرید و از موسیقی زنده و کارناوال‌های آن لذت ببرید. همچنین می‌توانید با مراجعه به کافه‌ها و رستوران‌های کنار ساحل، از غذاهای محلی و سنتی مالدیو نیز نوش جان کنید.

هتل های مالدیو

جزیره‌ Fua Mulaku

این جزیره دنج در جنوب مالدیو واقع شده است و در واقع جزیره‌ای دور از زرق و برق‌های مناطق توریستی است. برای ورود به این جزیره باید مجوز بگیرید و حتما راهنما داشته باشید. جزیره‌ Fua Mulaku سواحل شنی زیبایی دارد و در عین حال زمین‌های حاصل‌خیز هم دارد و می‌توان مزارع میوه و سبزی بسیاری را در آن دید. انبه، آناناس و سایر مرکبات از جمله محصولات این جزیره هستند. بهتر است در ماه‌های خشک سال، یعنی دسامبر (آذر) تا آوریل (فروردین) به این جزیره سفر کنید و از دریاچه و پارک آبی آن لذت ببرید.

مالدیو بهشت روی زمین

هتل Adaaran Club Rannalhi

این هتل لوکس با دکورهایی که از فرهنگ جزیره الهام گرفته شده، در جزیره Rannalhi واقع شده است. هتل Adaaran Club Rannalhi با خانه‌های ییلاقی کنار ساحلش، تراس‌های دیدنی‌اش و داشتن امکان دسترسی مستقیم به اقیانوس، رستوران‌های شیک و مجلل یا سرو بهترین غذاها، ماهیگیری و موج سواری، غواصی و ورزش‌های ساحلی و آبی مطمئنا اوقات خوش و تجربه نابی را برایتان در مالدیو رقم خواهد زد.

هتل های 5 ستاره مالدیو

کاخ Theemuge

به گفته مورخان، این کاخ نام خود را از اولین فرمانروایان مسلمان مالدیو، یعنی Theemuge گرفته است. این کاخ در سال ۱۹۹۴ ساخته شد و در ابتدا اقامتگاه رئیس جمهور بود و درهای آن به روی عموم بسته بود. اما امروزه به عنوان دادگاه دیوان عالی استفاده می‌شود.

افر تور مالدیو

ساحل Maadhoo

در حقیقت قسمت عمده جاذبه های گردشگری مالدیو را سواحل تشکیل می‌دهد اون هم از اون خوبا! این ساحل زیبا در جزیره غیرمسکونی Kuda Finolhu قرار دارد و روزانه سفرهای تفریحی زیادی از جزایر اطراف به این مکان زیبا صورت می‌گیرد. سواحل شنی بی‌نظیرش همراه با آب زلال و فیروزه‌ای رنگش، درختان سرسبز و زیبایش و طبیعت بکرش تجربه‌ نابی را از پیاده‌روی در سواحل بی‌بدیل این جزیره برایتان به ارمغان می‌آورد.

ناگفته نماند که اگر شب در تاریکی به کنار ساحل بروید، دوست دارید تا ابد در مالدیو بمانید (به عکس زیر توجه کنید)

سواحل مالدیو در شب

سواحل مالدیو کجاست

ساحل Fulhadhoo

این ساحل زیبا با شن‌های سفیدش در جزیر‌ه‌ای به همین نام واقع شده است. از جزیره‌ ماله می‌توان ظرف دو ساعت با قایق به این جزیره تقریبا غیرمسکونی رسید؛ حدود ۲۵۰ نفر روستایی در این جزیره زندگی می‌کند. از جاذبه‌های گردشگری ویژه این جزیره درخت‌های نخل و تالاب‌های زیبای آن است که توجه هر مسافری را به خود جلب می‌کند. مطمئن باشید با سفر به این جزیره زیبا با طبیعت بکرش، اوقات آرامش بخشی را سپری خواهید کرد.

مالدیو مناطق دیدنی

بنای یادبود سونامی

در زلزله‌ای که در سال ۲۰۰۴ در اقیانوس هند رخ که در پی آن سونامی شدیدی به‌وجود آمد، بنای یادبودی برای قربانیان آن حادثه در جنوب شرقی جزیره ماله ساخته شده است. پس از بازدید از این بنا می‌توانید در آب‌های اطراف آن نیز موج سواری کنید و حتی از فروشنده‌های محلی آنجا انواع نوشیدنی و غذای سنتی خریداری و نوش جان کنید.

جزیره خصوصی ولا (Velaa)

ولا یک جزیره خصوصی است که شرایط و امکانات آن تجربه منحصربه‌فردی را برایتان رقم می‌زند. بسیاری از گردشگران در نظر دارند در سفر خود به مالدیو، حتما از این جزیره دیدن کنند و خانه‌ها و اقامتگاه‌های لوکس ولا، خانه‌های ساحلی‌اش، آب زلال و تمیزش و امکانات تفریحی بی‌نظیرش را تجربه کنند. جت اسکی، قایقرانی و ویک بوردینگ از جمله تفریحات آبی این جزیره لوکس برای گردشگران است.

جزیره خصوصی ولا

ریزورت و اسپای (Shangri-La’s Villingili)

جزیره Villingili در بخش جنوبی مالدیو واقع شده است. همانند سایر جزایر بی‌نظیر مالدیو، این جزیره نیز با داشتن سواحل شنی سفیدرنگ با آب‌های زلال و فیروزه‌ای رنگش چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. یکی از ویژگی‌های خاص این جزیره ویلاهای جنگلی آن است که در دل طبیعت بکر این منطقه واقع شده‌اند.

ویلاهای اقیانوسی که در دل آب‌های زلال و آرام اقیانوس واقع شده‌اند، از دیگر انتخاب‌های شما برای اقامت در این جزیره است. اسپا و ریزورت، اقامت ۵ ستاره و لوکس این منطقه، از دیگر دلایل محبوبیت این جزیره است.

هتل های مالدیو

اسپا و ریزورت زیر آب (Huvafen Fushi)

این جزیره تفریحی در شمال غربی ماله واقع شده است. در این جزیره زیبا مجموعه تفریحی Nakatchafushi قرار دارد که یک بهشت واقعی برای علاقه‌مندان به طبیعت حساب می‌شود. اولین اسپای زیر آب مالدیو نیز در این جزیره قرار دارد که که می‌توانید در حین اسپا از طبیعت زیر آب نیز بهره ببرید. این ریزورت امکانات بی‌نظیری دارد که استخر شنا، سالن ورزشی، تفریحات آبی و ساحلی از جمله آن‌ها است.

ساحل های مالدیو

فروشگاه STO

به اندازه کافی جاذبه های گردشگری مالدیو را معرفی کردیم، حالا کمی هم از مراکز تجاری صحبت کنیم. فروشگاه STO در مرکز شهر ماله واقع شده است و در واقع بزرگ‌ترین سوپرمارکت شهر است. اگر قصد دارید در طول اقامت در این شهر، خودتان آشپزی کنید، بهتر است برای صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان از این فروشگاه خرید کنید. تمام میوه و سبزی و خوراکی‌های این فروشگاه تازه است و با قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌شود.

بازار ماهی ماله

این بازار در جزیره ماله واقع شده است و ساعت کار مشخصی هم ندارد. اما بهترین زمان برای دیدن این بازار بعد از ظهر است که ماهیگیران صیدهای خود را برای فروش به آنجا آورده‌اند. محبوب‌ترین ماهی این بازار، ماهی تن است. حتی می‌توانید انواع میوه‌های تازه و محلی را هم از این بازار خریداری کنید. در کنار خرید خود نیز از رستوران‌های محلی همراه با غذاهای سنتی مالدیو نیز بهره ببرید. در واقع دیدن این بازار و گردش در این منطقه می‌تواند شما را با فرهنگ و سنت اهالی این منطقه آشنا کند.

بازار محلی ماله

بازار محلی نیز نزدیک به بازار ماهی قرار دارد و نسبتا بازار خلوتی است و در آرامش می‌توانید خرید خود را انجام دهید. در این بازار انواع سبزی‌ها و میوه‌های تازه محلی، نان، ترشی، خشکبار و خوراکی‌های محلی و سنتی مالدیو به وفور پیدا می‌شود. علاوه‌ بر این محصولات سنتی، می‌توانید اجناس خوراکی بین‌المللی نیز در این بازار پیدا کنید.

مرکز خرید مالدیو

تورهای کروز مالدیو (Cruise-Maldives)

پیدا کردن این آژانس در شهر ماله بسیار راحت است. این آژانس انواع مختلف تورهای تفریحی را به گردشگران عرضه می‌کند. تور جت اسکی، موج سواری، مهمان‌خانه‌های سنتی از جمله سرویس‌های این آژانس گردشگری است. با استفاده از این تور کار گشت و گذار شما در این جزایر بسیار راحت‌تر می‌شود.

تور کروز مالدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search