جاذبه های گردشگری تهران

برج میلاد

تعطیلات که فرا میرسد، همه سعی می‌کنند تا از تهران خارج شوند و به برای آرامش به شهرهای اطراف مراجعه می‌کنند غافل از اینکه تهران خلوت شده و برای تهرانگردی بهترین موقعیت است. به خصوص در عید نوروز که خلوتی تهران با هوای بسیار خوبی بهاری نیز همراه شده خواهد شد. در ادامه قصد داریم تا به معرفی ۱۰ تا از جاذبه های گردشگری تهران بپردازیم.

عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه یکی از بارزترین بناهای تاریخی به شمار میرود که جدا از معماری زیبایی که دارد رویدادهای تاریخی بسیاری در آن رخ داده است. این عمارت در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع و در سال ۱۲۹۵ ساخته شده است. این عمارت زیبا و تاریخی در ضلع جنوب غربی میدان بهارستان در خیابان اکباتان قرار گرفته است.

بام تهران

بام تهران

این یکی اصلا نیاز به تعطیلات ندارد و شما می‌توانید پس از یک روز پرمشغله کاری به شهرک بام در سعادت آباد مراجعه کنید و تهران بزرگ را در یک نگاه ببینید. این مکان بالاتر از میدان بهرود قرار دارد و به دلیل قرارگیری در دامنه کوه و ارتفاعات شمالی تهران و همچنین آب و هوای بسیار خوبی که دارد مورد توجه همگان قرار گرفته. اگر دوست دارید تا اُبهت تهران را در یک نظر ببینید، حتما به این مکان مراجعه نمایید.

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران

این مکان در شمال شرق تهران و در میانه جنگل لویزان قرار گرفته است. باغ پرندگان تهران در دو فاز طراحی شده که در حال حاضر فاز اول آن مورد بهره‌برداری رسیده است. نام این فاز “آبچر” نام دارد که در آن پرندگانی نگهداری می‌شوند که توان پرواز ندارند و فاز دوم قرار است میزبان پرندگانی باشند که قدرت پرواز دارند و با تور از خروج آن‌ها جلوگیری می‌شود.

برج میلاد

برج میلاد

این برج به نماد اول تهران تبدیل شده و اگر در تور تهرانگردی خود بازدید از آن را در برنامه خود نگنجانید، تقریبا تهران را ندیده‌اید. اگر از بالای آن شهر را ببینید، متوجه می‌شوید همه چیز چقدر کوچک است. این برج مخابراتی ۴۳۵ متر است که در ۱۳ هزار متر زیربنا ساخته شده است. برج میلاد در شمال غربی تهران قرار گرفته و از هرجای شهر می‌توان آن را دید.

کاخ موزه نیاوران

کاخ موزه نیاوران

کاخ نیاوران نه تنها برای تهرانی‌ها آشناست بلکه این مکان آوازه بین‌المللی دارد. این مکان که لوکیشن بسیاری از فیلم‌های تاریخی بوده است در لیست برترین جاذبه های گردشگری تهران در سایت TripAdvisor قرار گرفته است. این مکان به دستور فتحلی شاه قاجار و برای تفریحات تابستانی خود ساخته شد که این مکان در آن دوره خارج از شهر تهران محسوب میشد. درگذشته این منطقه نیزار بوده و باغ فتحلی نیز در نیزار ایجاد شد و به همین دلیل آن را «نی‌آوران» خواندند و بعدها به «نیاوران» مشهور شد.

کاخ گلستان

کاخ گلستان

زمانی که وارد کاخ گلستان وارد شوید اولین چیزی که شما را حیرت زده خواهد کرد، تالار آینه آن می‌باشد. حتی مقامات خارجی که برای مذاکرات به تهران میآید و از این کاخ بازدید می‌کنند، شگفت زده می‌شوند. این کاخ در سال ۱۲۵۳ ساخته شد و تزئینات آن نیز تا سال ۱۲۶۱ به طول انجامید. در ضلع جنوبی آن نیز باغ گلستان واقع شده که دارای سه ارسی بزرگ قوسی شکل به سمت باغ و دو درب و یک پنجره قوسی بزرگ در سمت عمارت می‌باشد.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر کم کم به یکی از اصلی‌ترین نمادهای تهران تبدیل می‌شود و توانسته خود را در لیست جاذبه های گردشگری تهران جای دهد، دلیل آن هم شاید این است که تا چندین سال پیش کسی تصور نمی‌کرد که در این شهر شلوغ و پرهیاهو دریاچه‌ای نیلی رنگ با مرغان دریایی و بدور از هیاهو ظاهر شود. دریاچه شهدای خلیج فارس که عموما چیتگر شناخته می‌شود در حال حاضر به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری تهران شناخته می‌شود و نه تنها میزبان خوبی برای شما در تابستان خواهد بود بلکه در زمستان نیز می‌توانید از امکانات و مراکز خرید اطراف دریاچه نیز بهره‌مند شوید.

موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر

اگر شما هم مانند من به موزه علاقه دارید باید از موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کنید. در این موزه تابلوهای نقاشی نفیس و گران قیمت از هنرمندان ایران و جهان گردهم آمده‌اند. این موزه که به عنوان یکی از معروف‌ترین و سرشناس‌ترین موزه‌های ایران به شمار میرود در خیابان کارگر شمالی واقع شده است. لازم بذکر است که تاریخ افتتاح آن نیز ۱۳۵۶ بوده است.

بازار تجریش

بازار تجریش

بدون شک یکی از تفریحاتی که می‌توانید در یک شهر داشته باشید، خرید کردن است. بازار تجریش نیز یکی از بازارهای قدیمی و رنگارنگ تهران است که به پاتوق گردشگری تهرانی‌ها تبدیل شد

موزه لوور تهران

موزه لوور در تهران

موزه لوور فرانسه تهران در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ با حضور ژان لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه در مکان موزه ملی ایران افتتاح گردید. موزه لوور در تهران از به مدت ۳ ماه و تا خرداد ماه ۱۳۹۷ دایر خواهد بود. این نمایشگاه میزبان آثار برجسته‌ای همانند تابلوهای رامبراند، مجسمه ابوالهول و آثاری از ایران باستان می‌باشد.

موزه لوور در سایت خود عنوان کرده است که این نمایشگاه، به عنوان بزرگترین نمایشگاه‌ای به شمار میرود که از سمت یک کشور غربی تاکنون در ایران برگزار شده است و آن را رویدادی برجسته از نظر فرهنگی و دیپلماتیک برای هر دو کشور دانست. ضمنا افتتاح موزه لوور در تهران مصادف با هشتادمین سالگرد تاسیس موزه ملی ایران می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search