شرایط تحصیل در اسلوونی و اخذ تابعیت

تحصیل در اسلوونی

کشور اسلوونی در جنوب اروپا واقع شده و با کشورهای مجارستان، کرواسی، ایتالیا و اتریش همسایه است. دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا برای تحصیل در اسلوونی به این کشور سفر می‌کنند و در نهایت تابعیت اسلوونی را دریافت می‌کنند.

یکی از دلایل اشتیاق دانشجویان برای انتخاب این کشور آن است که شرایط تحصیل در اسلوونی به نسبت سایر کشورهای اروپایی کمی آسان‌تر است و دانشگاه‌های این کشور تا حدودی در پذیرش دانشجو سختگیری کمتری می‌کنند.

تحصیل در اسلوونی

آن دسته افرادی هم که شاید بیم یادگیری زبان اسلوانیائی را داشته باشند بدانند که تحصیل در اسلوونی به زبان انگلیسی(غیر از دوره کارشناسی) در برخی رشته‌ها وجود دارد اما باید برای اثبات دانش زبان خود باید مدرک IELTS یا معادل آن را ارائه دهید.

تحصیل در اسلوونی چه شرایطی دارد؟

پیش از آنکه برای ویزای اسلوونی اقدام کنید حتما باید پذیرش یکی از دانشگاه‌های واقع در این کشور را داشته باشید. اخذ پذیرش به معنای گرفتن دعوتنامه تحصیلی اسلوونی خواهد بود که شرایط ویزا را بسیار آسان‌تر خواهد کرد.

اما برای پذیرش دانشگاه اسلوونی چه کاری باید انجام داد؟ دو راه برای اینکار وجود دارد، خودتان دست به کار شوید و با دانشگاهی که مدنظرتان ارتباط برقرار کنید، مدارک تحصیلی‌تان را ارسال کنید و در صورت تایید برای ثبت‌نام، درخواست دعوتنامه تحصیلی نمایید.

راه بعدی مشورت با یک وکیل مهاجرت است. حتما آن‌ها با سال‌ها تجربه و دانشی که دارند می‌توانند کمک شایانی به شما کنند. اگر با شرایط و مراحلی که برای رسیدن به تحصیل در اسلوونی آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنم حتما از مشاوران کمک بگیرید.

سیستم آموزش و پروش اسلوونی چگونه است؟

تحصیل در اسلوونی از سن ۶ سالگی با عنوان پیش دبستانی اغاز می‌شود و فرد به ترتیب وارد مقاطع ابتدایی، متوسطه، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌شود. لازم بذکر است که تحصیل در مقطع پیش دبستانی اجباری نیست.

تحصیل در اسلوونی برای مقطع کارشناسی

تحصیل در این مقطع برای تمامی رشته‌ها به زبان اسلوانیائی است و هیچ رشته‌ای در مقطع کارشناسی غیر از مدیریت به زبان انگلیسی تدریس نمی‌گردد. پس پیش از ورود به دانشگاه در این مقطع نیاز به گذراندن یک دوره زبان خواهید داشت.

لازم بذکر است که برای مقطع کارشناسی نیازی به ارائه هیچگونه مدرک زبان اسلوانیائی نیست اما باید یک دوره آموزشی زبان این کشور را بگذرانید تا در دانشگاه با مشکلی مواجه نشوید.

تحصیل در اسلوونی در مقاطع ارشد و دکتری

بدانید که تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری به زبان انگلیسی است. از طرفی معدل دوره قبلی بسیار در صدور پذیرش توسط دانشگاه اهمیت دارد. حتی توصیه شده پیش از اقدام برای ارسال درخواست به دانشگاه، مدرک آیلتس خود را بگیرید.

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش

همانطر که گفته شد اصلی‌ترین شرط تحصیل در اسلوونی، داشتن پذیرش یکی از دانشگاه‌های این کشور است. در واقع بدون آن اصلا امکان اقدام برای ویزا وجود نخواهد داشت. داشتن سابقه خوب تحصیلی و نمرات بالا شانس‌تان را برای پذیرش بالا خواهد برد.

  • پاسپورت
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات

شرایط تحصیل در اسلوونی

تحصیل در دانشگاههای اسلوونی چه مزایایی دارد؟

  • پس از اتمام دوره تحصیلی شرایط آسانی را برای اخذ پذیرش از سایر دانشگاه‌های اروپایی را خواهید داشت.
  • زمان پذیرش و ویزا گپ تحصیلی در اسلوونی برخلاف سایر کشورهای اروپایی از اهمیت کمتری برخوردار می‌باشد.
  • تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری به زبان انگلیسی است.
  • پذیرش مدرک صادره از دانشگاه‌های اسلوونی در سراسر کشورهای دنیا.
  • هزینه‌های بسیار پایین تحصیل و زندگی در اسلوونی برخلاف چیزی که ما در سایر کشورهای اروپایی.
  • امکان اخذ تابعیت و اقامت اسلوونی پس از پایان دوره تحصیلی.
  • اخذ تابعیت اروپا و شینگن که به شما اجازه تردد آزاد را در سراسر اروپا خواهد داد.

بررسی هزینه تحصیل در اسلوونی

برای دانشجویان خارجی تحصیل رایگان در اسلوونی در هیچ رشته و مقطعی وجود ندارد اما اجازه کار حداکثر ۲۰ ساعت در هفته به آن‌ها داده می‌شود.

شهریه دانشگاه‌های این کشور برای مقطع کارشناسی حدودا سالی ۲۰۰۰ یورو، برای کارشناسی ارشد ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو و برای مقطع دکتری حدودا ۵۰۰۰ یورو در سال تخمین زده شده که وقتی با سایر کشورهای اروپایی مانند شهریه دانشگاه های انگلیس مقایسه می‌کنیم، متوجه پایین بودن نرخ شهریه در این کشور خواهیم شد.

ناگفته نماند که برای زندگی در این کشور نیز باید ماهی حداقل ۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو برای پوشش هزینه‌های رفت و آمد، خوارک، پوشاک . خوابگاه نیز کنار بگذارید.

اشاره شد که امکان تحصیل رایگان در اسلوونی وجود ندارد اما در برخی شرایط و با توجه به سوابق دانشجو، بورسیه تحصیلی تعلق می‌گیرد که می‌تواند قسمتی از هزینه‌های تحصیلی را پوشش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search