راهنمای سفر به باتومی, جاهایی که باید بروید

راهنمای سفر به باتومی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

گرجستان کشوری است که در کنار سواحل دریای سیاه قرار گرفته و با کشورهای ترکیه و روسیه هم مرز میباشد. همین امر باعث شده تا پتانسیل تبدیل شدن به یکی از مقاصد گردشگری منطقه را داشته باشد و برای تحقق این امر سالهاست که فعالیت چشمگیری داشته است. ایرانیان نیز گرجستان را به یکی از مقاصد گردشگری خود تبدیل کرده بودند که با قرار دادن ویزا برای مسافران ایرانی، سفرها کاهش پیدا کرد که خوشبتانه گرجستان به تازگی اقدام به لغو روادید با ایران کرده است و میتوانید به راحتی در فرودگاه یا مرز زمینی ویزای این کشور را دریافت کنید. با آسان بگرد در راهنمای سفر به باتومی همراه باشید تا به بررسی اماکن پرطرفدار و زیبای شهر باتومی بپردازیم.

کشور گرجستان میان هر دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد که آن‌ها همواره در تلاش بوده‌اند به عضویت اتحادیه اروپا و ناتو درآیند که با عضو ناظر شدن در اتحادیه اروپا و ناتو تا حدودی هم موفق بوده‌اند و همکاری‌های زیادی را با این سازمان دارند. جالب است بدانید که کلیه قوانین کشور گرجستان همانند اتحادیه اروپا میباشد. در واقع باتومی شهری بندی محسوب میشود که در کنار دریای سیاه قرار دارد. دولت این کشور توانسته با برنامه ریزی‌های دقیق و به موقع، باتومی را به یکی از زیباترین و گردشگرپذیر ترین بنادر و شهرهای قفقاز تبدیل کند و شهرت و محبوبیت زیادی را در بین گردشگران منطقه بدست آورد.

سفر به باتومی، گرجستان

همانطور که گفته شد گرجستان کشوری است که با ایران لغو روادید است، به همین علت شما میتوانید برای سفر به آن از راه زمینی و هوایی به راحتی و هر زمان که تمایل داشتید اقدام کنید. اگر توانایی و حوصله سفر به صورت زمینی را داشته باشید که سفرتان بسیار شیرین‌تر خواهد شد، چراکه برای رسیدن به باتومی در ابتدا باید از کشور ارمنستان گذر کنید که همین در نوع خود جذابیت‌های سفر را دوچندان میکند (البته منظور از سفر زمینی با ماشین شخصی است، چون میتوانید در هر زمان و در هر مکان که خواستید توقف کنید و از مناظر لذت ببرید). تنها اگر قبلا با ماشین شخصی مسافرت‌های طولانی را پشت سر گذاشته باشید میتوانید از پس چنین سفری برآیید وگرنه قید آن را بزنید. راستی پیشنهاد میشه که قبل از حرکت سفرنامه گرجستان را نیز مطالعه کنید تا دید مسافران و اتفاقاتی که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید را بدانید.

این نقشه سفر زمینی به باتومی است که نوید سفری لذت بخش را به شما میدهد اما نکته این است که آیا میتوانید ۱۷۵۰ کیلومتر را تا مقصد رانندگی کنید؟ ضمنا همین مسافت را برای برگشت نیز حساب کنید. ناگفته نماند که میتوانید چند روزی هم در ارمنستان بمانید و ایروان را هم خوب بگردید.

اگر هم که قصد سفر با هواپیما را دارید نیز مشکل چندانی با مسیر نخواهید داشت چراکه در کل با حدود ۶ ساعت و ۵۰ دقیقه در هوا بودن به کناره دریای سیاه خواهید رسید (سفر با هواپیما نیز از جذابیت‌های بسیار زیادی برخوردار است که کاملا هم مقرون بصرفه و راحت میباشد).

اگر گزینه سفر با هواپیما را انتخاب کنید پس از چند ساعت در فرودگاه بین المللی باتومی به زمین خواهید نشت که این فرودگاه از امکانات بسیار بالا و استانداردی برخوردار است و به همین دلیل توسط سازمان هوانوردی آمریکا تایید شده است.

فرودگاه بین المللی باتومی

فرودگاه بین المللی باتومی

فرودگاه باتومی[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1498811499671{margin-top: 15px !important;}”]۱- دولفیناریوم باتومی

دلفیناریوم یا پارک دلفین شهر باتومی گرجستان در سال ۱۳۷۵ کار خود را آغاز کرد اما پس از مدتی بسته شد. این روند ادامه داشت تا سال ۲۰۱۱ و پس از بازسازی درهایش را به روی مردم گشود. در این مرکز دلفین‌ها به شوی خاص خود میپردازند که تا ۷۰۰ نفر همزمان میتوانند آن را تماشا کنند و از آن لذت ببرند. این نمایش به سه زبان گرجی، روسی و انگلیسی، ۳ نوبت در روز و در ساعت‌ها ۱۴، ۱۷ و ۲۱ انجام میشود. لازم بذکر است که قیمت بلیط این نمایش بین ۱۵ تا ۲۰ لاری متغیر است.

دولفیناریوم باتومی[/vc_column_text][vc_row_inner equal_height=”yes” content_placement=”middle” css=”.vc_custom_1498812241360{margin-top: 15px !important;background-image: url(http://file.asanbegard.com/2017/04/7otrjthergs.jpg?id=8652) !important;}”][vc_column_inner el_class=”full-img” width=”1/2″ css=”.vc_custom_1498812376313{padding-right: 25px !important;padding-left: 25px !important;background-color: rgba(10,10,10,0.8) !important;*background-color: rgb(10,10,10) !important;}”][vc_column_text]

دلفیناریوم باتومی مکانی بسیار زیبا و دیدنی برای خانواده‌ها محسوب میشود که به همراه مربیان آموزش دیده و برنامه‌های مهیجی که در طول روز برگزار میکند، لحظات بسیار مفرح و شادی را برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text]۲- قدم زدن در بلوار باتومی (کنار دریا)

قدم زدن همیشه یکی از ورزش‌ها و تفریحاتی بوده که حس آرامش را به انسان هدیه میدهد حال تفاوتی نمیکند که در ایران باشید یا کشور دیگه. بلوار کنار دریا شهر باتومی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های باتومی قلمداد میشود. کار ساخت این بلوار در سال ۱۸۸۱ و به فرمان، فرماندار وقت باتومی آغاز شد و کار طراحی آن را باغبانی آلمانی بر عهده گرفت. این بلوار ۷ کیلومتر طول دارد که در آن انواع مجسمه‌ها، صندلی‌های زیبا و فواره‌های مختلف قرار گرفته است که دیدن آن‌ها حین قدم زدن حس خوبی را به شما هدیه میدهد.

بلوار باتومی[/vc_column_text][vc_row_inner equal_height=”yes” content_placement=”middle” css=”.vc_custom_1498813554448{margin-top: 15px !important;background-image: url(http://file.asanbegard.com/2017/04/rsh6i7.jpg?id=8654) !important;}”][vc_column_inner el_class=”full-img” width=”1/2″ css=”.vc_custom_1498813626313{padding-right: 25px !important;padding-left: 25px !important;background-color: rgba(10,10,10,0.8) !important;*background-color: rgb(10,10,10) !important;}”][vc_column_text]

در پارکی در امتداد این بلوار قرار دارد، مجسمه‌های مدرن، نیمکت‌های زیبا و چشمه‌های زیادی قرار گرفته است. در فصل تابستان در خط ساحلی امتداد آن، کافی شاپ‌ها و رستوران‌های زیادی مشغول بکار هستند که لحظات خاطره انگیزی را برای شما رقم خواهد زد.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text css=”.vc_custom_1498817694273{margin-top: 15px !important;}”]۳- باغ ملی گیاه شناسی

در ادامه راهنمای سفر به باتومی میرسیم به باغ ملی گیاه شناسی باتومی که جزو مناطق گردشگری این شهر به حساب میآید و ۱۰۸ هکتار وسعت دارد اما ۹ کیلومتر از شهر فاصله دارد. این باغ در منطقه Mtsvane Kontskhi یا دماغه سبز میشناسند که دقیقا در کنار دریای سیاه قرار گرفته. جالب است بدانید که باغ ملی گیاه شناسی باتومی به عنوان یکی از بزرگترین باغ‌های گیاه شناسی شوروی محسوب میشد که توسط گیاه شناس سرشناس روسی به نام Andrey Nikolayevich Tikhonov ساخته شد که دو باغبان حرفه‌ای نیز به او در این امر کمک شایانی کردند.

در این باغ میتوانید گیاه‌هایی از مناطق مختلف دنیا مانند شرق آسیا، نیوزلند، آمریکای جنوبی، هیمالیا، مکزیک، استرالیا، هیمالیا و مدیترانه را ببینید. پیشنهاد میشود که حتما به این باغ بروید و یادتان نرود که عکس‌های زیادی هم بگیرید.

باغ ملی گیاه شناسی باتومی

باغ ملی گیاه شناسی باتومی

باغ ملی گیاه شناسی باتومی

۴- لذت تله کابین سواری بر فراز باتومی

تله کابین سواری یکی از لذت‌ها وصف نشدنی است که این امکان را به شما میدهد تا شهر را زیر پای خود ببینید. لذت تله کابین سواری در باتومی نیز از این قائده مستثتی نیست و این امکان را به شما میدهد تا در طول ۲ کیلومتری آن بر فراز کوه Anuria سفر کنید. لازم بذکر است که قیمت بلیط تله کابین باتومی برای بزرگسالان ۱۰ لاری و برای کودکان ۲ لاری میباشد.

تله کابین باتومی

تله کابین باتومی

تله کابین باتومی[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1498817788130{margin-top: 15px !important;}”][vc_column][vc_column_text]۵- میدان Piazza

بدون اغراق باید اذعان داشت که میدان Piazza زیباترین و معروف‌ترین میدان شهر باتومی گرجستان است به همین دلیل بدون هیچ بحثی در مقاله راهنمای سفر به باتومی جای گرفته است و همانطور که از نامش پیداست اصالتی ایتالیایی دارد و سبکی بسیار شبیه به سازه‌های روم را داراست. مساحت این میدان در حدود ۵۷۰۰ متر مربع میباشد و توسط مجتمع Piazza که شامل یک هتل، رستوران و کافه میباشد محصور شده است. زیبایی این میدان معروف در شب دوچندان میشود و قدم زدن در آن و دیدن معماری اروپایی حس خوبی را به شما تلقین میکند. راستی سری هم به کافه‌های آن بزنید و یک دست کم یک قهوه نوش جان کنید.

[/vc_column_text][vc_gallery type=”nivo” interval=”3″ images=”8664,8665,8666,9712″ img_size=”full” onclick=””][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1498818025196{margin-top: 15px !important;}”][vc_column][vc_column_text]۶- میدان اروپا

میدان اروپا نیز بدون شک یکی از معروف‌ترین میادین شهر باتومی میباشد چراکه قسمت آسیایی شهر باتومی را به قسمت اروپایی آن متصل میکند. جالب است بدانید که مجسمه معروف Medea نیز در اینجا قرار دارد. کنسرت‌های معروف و مشهور خوانندگان اروپایی معمولا در این میدان برگزار میشود. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۱، انریکه خواننده معروف اسپانیایی برای اجرا در این محل حضور یافت که بیش از ۵۰ هزار نفر برای شرکت در کنسرت به میدان اروپا باتومی آمده بودند

میدان اروپا باتومی

راهنمای سفر به باتومی

راهنمای سفر باتومی

راهنمای سفر باتومی

۷- برج Alphabet باتومی

برج آلفبت شهر باتومی ۱۳۰ متر ارتفاع دارد که معماری خاص و عجیبی در ساخت آن استفاده شده که بسیار به شکل DNA میباشد و نمای جالبی دارد.

برج Alphabet باتومی

برج Alphabet باتومی

۸- بنای عشق Ali and Nino

بنای عشق باتومی که در ورودی شهر باتومی ساخته شده است به مجسمه عشق شهرت یافته که در نوع خود یک شاهکار مهندسی به حساب میآید. این مجسمه‌ها هر کدام ارتفاعی معادل ۸ متر دارند که به شکل زن و مرد ساخته شده‌اند. این مجسمه‌ها در طول روز به هم میرسند که نماد عشق دو مسلمان را نمایش میدهند که یکی از آن‌ها علی و دیگری نینو نام دارند. نینو یک پرنسس گرجی میباشد که بر اساس داستان یک نویسنده آذربایجانی ساخته شده است.

مجسمه علی و نینو باتومی

۹- پارک ۶ May

تابحال متوجه شدیم که باتومی شهری است سبز و پر از درخت، یعنی چیزی که ما ایرانیان خیلی به آن علاقه داریم. پارک‌های بزرگ و سرسبز همیشه برای مردم دوست داشتنی بوده و هستند و قدم زدن در آن حس خوبی را به آدم منتقل میکند. پارک ۶ May باتومی گرجستان توسط یک طراح و باغبان آلمانی تبار در سال ۱۸۸۱ ساخته شد که قسمتی از آن نیز متصل به بلوار باتومی است. تاریخ میگوید زمانی که امپراطور روسیه یعنی الکساندر سوم از شهر باتومی دیدن میکرد به این پارک که رسید محو تماشای هنر باغبان آلمانی شد. پیشنهاد میشود افرادی که با خانواده به باتومی سفر میکنند حتما بازدید از این پارک را در برنامه خود بگنجانند.

پارک 6 May باتومی

پارک 6 May باتومی

پارک 6 May باتومی

۱۰- با دوچرخه در شهر گشت بزنید

حالا که در شهری هستید با زیبایی‌های فراوان که از نوار ساحلی سر سبزی برخوردار است واقعا حیف نیست که دوچرخه سواری نکرده به خانه‌تان برگردید. در نوار ساحلی ایستگاه‌های متعدد دوچرخه سواری را مشاهده میکنید که میتوانید با کرایه آن‌ها ساعت‌ها گشت بزنید و از هوای فوق العاده لذت ببرید (خیلی خوبه حتما دوچرخه سواری کنید).

دوچرخه سواری در باتومی

دوچرخه سواری در باتومی

دوچرخه سواری در باتومی

سخن آخر اینکه امیدواریم مقاله راهنمای سفر به باتومی توانسته باشه به شما کمک کنه تا باتومی را بهتر بشناسید و وقتی سفر کردید این موارد را از قلن نیندازید. اگر هم که بعد از سفر به باتومی این مقاله را خواندید و افسوس خوردید که چرا بعضی جاها نرفتم که امیدوارم در سفر بعدی جبران کنید ? پیشنهاد میکنیم حتما به دوستان و نزدیکان خود که میخواهند به گرجستان سفر کنند اطلاع دهید که راهنمای سفر به باتومی را مطالعه کنند. راستی اگر شما به این شهر سفر کرده‌اید و جاذبه‌ای دیدید که احساس میکنید میتواند در این لیست جای داشته باشد، حتما در قسمت نظرات همین پست اعلام کنید تا پس از بررسی آن را معرفی کنیم.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search