گرند کنیون زیبا

گرند کنیون چک

در چند کیلومتری شهر پراگ جمهوری چک، در منطقه بوهیما و در کنار روستای مورینا یک معدن سنگ آهکی رها شده واقع شده است که به اسم ولکا آمریکا Velká Amerika یا آمریکای بزرگ معروف شده است که منظره‌ای بسیار زیبا را پدید آورده است. با آسان بگرد همراه باشید تا به معرفی بیشتر گرند کنیون چک بپردازیم.

گرند کنیون چک

Velká Amerika بدون شک یکی از برترین مقاصد اهالی جمهوری چک میباشد و جالب است بدانید که این منظره توسط فعالیت انسانی بدست آمده است. مردم چک گرند کنیون را بسیار دوست دارند و علاقه آنان به حدی است که آن را گند کنیون چک می‌نامند.

فعالیت معدن کاری در این منطقه اواخر قرن نوزدم و به دلیل تقاضای بالای سنگ آغاز گردید. سنگ آهک به صورت گسترده در انواع صنایع کاربرد دارد که از جمله آن‌ها میتوان به جداکردن قند از چغندر، کوره‌های انفجاری برای تولید آهن و در صنعت شیشه سازی اشاره نمود. مدت‌ها بود که کاری در این معدن انجام نمیشد، اما فعالیت آن پس از جنگ جهانی اول مجددا از سر گفته شد و حفره مورینا روز به روز عمیق‌تر و عمیق‌تر شد و این کار تا جایی پیش رفت که گرند کنیون بیش از ۱۰۰ متر عمق و بیش از ۸۰۰ متر طول پیدا کرد.

سرانجام در سال ۱۹۶۳ عملیات استخراج معدن به طور کامل متوقف شد و معدنچیان آنجا را ترک کردند. این کار باعث شد تا به مرور زمان آب باران در این حفره جمع شود و شکلی همانند یک دریاچه را به خود بگیرد و تبدیل به مکانی برای کمپ زدن شود.

گرند کنیون چک

پراگ جمهوری چک

پراگ جمهوری چک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search