کار در عمان؛ تجربه یک درآمد عالی

ویزای کار عمان برای ایرانیان

کار در کشوری دیگر به خصوص کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به شرط داشتن تجربه یا مهارت می‌تواند درآمد بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. کار در عمان گزینه‌ای است که این روزها در میان اهل فن باب شده و دلیل آن نیز به رفتار مناسب و دوستانه اعراب عمان با ایرانیان مربوط می‌شود.

کار در عمان

مهمترین چالشی که شما برای شروع کار در عمان با آن روبرو هستید، یافتن یک کارفرمای عمانی است که از طرف او حمایت شوید. پس از ارسال رزومه و تایید آن توسط کارفرما شما چندان با کار مشکلی روبرو نخواهید بود. پس از پیدا کردن کار و تایید کارفرما امور مربوط به ویزای کار عمان به عهده کارفرما خواهد بود.

کار در عمان

خودتان به هیچ عنوان نمی‌توانید ویزای کاری عمان را دریافت کنید و تمام مراحل آن باید توسط یک کارفرمای عمانی محلی صورت گیرد. در واقع کارفرمای شما به نوعی اسپانسرتان در عمان محسوب می‌شود.

ویزای کاری عمان برای ایرانیان

همانطور که گفته شد مراحل پیگیری و صدور ویزای کاری باید از طرف کارفرمای عمانی صورت گیرد و شخص کارجو بدون داشتن پیشنهاد کاری به هیچ عنوان نمی‌تواند آن را دریافت کند. این ویزا برای افراد بالای ۲۱ سال و حداکثر ۶۰ ساله صادر می‌گردد. مدت زمان اعتبار این ویزا ۳ ماهه بوده که پس از پایان آن امکان تمدید وجود خواهد داشت.

بیش از یک چهارم جمعیت عمان را مهاجرینی تشکیل می‌دهند که برای کار به این کشور سفر کرده‌اند. حقوق بالا در کنار حداقل مالیات و تشکیل یک زندگی مناسب باعث می‌شود تا بسیاری این کشور را برای کار کردن انتخاب کنند. گفتنی است که درآمد دلاری این کشور باعث می‌شود تا اگر پول خود را به ایران بفرستید بسیار مقرون بصرفه باشد.

پیدا کردن کار در عمان چندان کار سختی نیست و می‌توانید پیش از آنکه به عمان سفر کنید از طریق سایت‌های اینترنتی به دنبال کار مدنظرتان باشید. پس از آنکه کارفرما امور مربوط به ویزای شما را انجام داد کافی است تا بار خود را ببندید و به عمان سفر کنید. بدون پیداکردن یک اسپانسر عمانی، کار در این کشور غیرقانونی خواهد بود.

ویزای کار عمان برای ایرانیان

از آنجایی که کارفرمای عمانی برای جذب شما و مهاجرت به عمان تلاش و هزینه‌های بسیاری را صرف می‌کند چنانچه موقعیت شغلی را رها کنید باید ۲ سال این کشور را ترک کنید و پس از آن حق بازگشت و کار در این کشور را خواهید داشت. البته چنانچه یک گواهی عدم اعتراض (NOC) از کارفرمای خود بگیرید نیازی به ترک عمان نخواهید داشت. گرچه اخذ چنین نامه‌ای کار چندان راحتی نخواهد بود.

مهاجرت به عمان

پیدا کردن کار در عمان یکی از روش‌های کشورها به این کشور می‌باشد. در واقع شما با پیدا کردن یک شغل در این کشور، اقامت عمان خود را دریافت خواهید کرد.

200 پاسخ

  1. با سلام. بنده تولید گیاهان دارویی دارم برای تولید در عمان نیاز به کارفرما دارم کسانی مایل به همکاری دارند.

  2. با سلام. لیسانس برق دارم و کار فنی برق رو بلدم. اما سابقه کاری ندارم. انگلیسی هم بدک نیستم. آیا پذیرش میشم؟ کاری در رشته برق وجود داره؟ ممنون

  3. با عرض سلام و تشکر بابت پاسخگویی شما. من لیسانس فیزیک هسته‌ای و همچنین مدرک مربیگری دفاع شخصی از آلمان دارم. بنظر شما در امر این ورزش می‌شود جویای کار در کشورهای عربی ازجمله عمان و قطربود؟ ممنون.

  4. سلام. والا من همه سایتهارو زیرو رو کردم اصلا راجب کار رانندگی ماشین آلات سنگین، لیفتراک، بیل، لودر، ریچ استاکر و… هیچ اطلاعاتی به دست نیاوردم. اگه سایتی سراغ دارید که بتونم از طریق اون توی عمان کار پیدا کنم راهنماییم کنید.

    1. باید در میان سایت‌های کاریابی خارجی که در عمان نیز فعالیت دارند بگردید و رزومه خود را برای کارفرمایان مرتبط با کار خود ارسال نمایید تا در صورت تایید دعوتنامه کاری برایتان ارسال گردد.

  5. من مدرک دریانوردی کاربری دارم از کسانی که مقیم عمان هستند در بخش دریایی یا فنی در شهر نیاز به یک نیروی با تجربه دارند. درخدمتم

  6. سلام من ۲۶ سالمه و پرستار هستم و چهارسال سابقه کاری و دنبال شغلی در رابطه با رشته‌ام هستم. لطفا راهنمایی کنید.

    1. سلام. کاملا در متن مشخص است که برای کار در این کشور ابتدا باید یک پیشنهاد شغلی از کارفرمای عمانی دریافت کنید. به نظر میرسد که رشته شما جزو نیازهای کشور عمان باشد و احتمالا شانس این را خواهید داشت که با داشتن پیشنهاد شغلی در این کشور مشغول به کار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search