مهاجرت به استرالیا؛ پیش به سوی کشوری با موقعیت‌های جذاب

طی این سال‌ها یکی دیگر از کشورهای محبوب و پرطرفدار برای متقاضیان مهاجرت خصوصاً ایرانیان، استرالیا بوده است. مسلماً به کشوری با فرصت‌های بیشمار شغلی، دانشگاه‌های معتبر، رفاه ملی و سطح کیفی سیستم آموزشی نمی‌شود فکر نکرد. در حقیقت مهاجرت به استرالیا برای آن دسته از عزیزانی که به فکر ساختن یک زندگی ایده آل برای خود و فرزندانشان هستند، فرصتی طلایی محسوب می‌شود. به‌هرروی با هر دلیلی که تصمیم به مهاجرت گرفته‌اید، بی‌شک استرالیا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد.

جایی برای تعجب نیست اگر کشوری برای پیشرفت و رونق اقتصادی در تلاش باشد که زمینه‌هایی را برای جذب نیروی متخصص و استعدادهای درخشان فراهم کند. پس یقین حاصل کنید که راه مناسبی را برای تضمین آینده‌تان انتخاب کرده‌اید. خوشبختانه دولت استرالیا به‌نوعی توانسته با تعریف کردن یک سری از ویزاها گام بزرگی در رشد و پیشرفت این کشور بردارد.

به‌طورکلی استرالیا دارای روش‌ها و ویزاهای مختلفی است که هرکدام دارای مشخصات و شرایط خاص خودش است که شما می‌توانید بسته به نیاز خود و شرایط هرکدام از آن‌ها می‌توانید اقدام کنید. مسلماً اولین چیزی که در این مسیر نیاز دارید، داشتن اطلاعات در خصوص شرایط و روند اخذ ویزاهای استرالیا و جزییات مربوط به آن است.

ما هم قصد داریم در این مبحث به دو ویزای پرطرفدار و محبوب استرالیا، ویزای تلنت استرالیا و ویزای ۴۷۶ استرالیا اشاره مختصری داشته باشیم. پس با ما همراه باشید.

ویزای ۴۷۶ استرالیا؛ فرصت کاری برای نخبگان

از اول سپتامبر ۲۰۰۷ دولت استرالیا ویزایی را تحت عنوان ویزای ۴۷۶ استرالیا را برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویان ممتاز در دانشگاه‌ها معرفی کرد. درواقع هدف از ارائه این ویزا، دادن فرصت‌های شغلی به فارغ‌التحصیلان نخبه در استرالیا است. ازاین‌رو اداره مهاجرت استرالیا نام ۳۶ دانشگاه را برای این ویزا اعلام کرد که خوشبختانه نام دو دانشگاه تهران و صنعتی امیرکبیر نیز در این لیست ذکرشده است.

همان‌طور که اشاره شد ویزای۴۷۶ استرالیا مخصوص مهندسین فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های اعلام‌شده از طرف اداره مهاجرت استرالیا است. با دریافت ویزای ۴۷۶ استرالیا می‌توانید خانواده (همسر و فرزندان) خود را نیز به همراه خود به استرالیا بیاورید و علاوه بر متقاضی اصلی، نفر همراه نیز بدون هیچ شرایطی می‌تواند به تحصیل و کار مشغول باشد.

مدت این ویزا ۱۸ ماه است و برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های امیرکبیر و تهران فرصت مناسبی است که بتوانند با حضور در استرالیا به شرایط خود برای دریافت ویزای کار استرالیا بهبود ببخشند. با توجه به شرایط هر متقاضی مثل تحصیل در استرالیا، تحصیل در مناطق کم‌جمعیت استرالیا، آزمون ناتی در استرالیا، تحصیل در دوره‌های حرفه‌ای در استرالیا، سابقه کار در استرالیا و مواردی از این قبیل امتیاز متقاضی امکان کسب امتیاز بالاتر را برای دریافت ویزای اقامت استرالیا افزایش دهند. در ضمن اگر بتوانید بعد از مدتی که برای کارفرمایی کارکردید، او را مجاب به ارسال درخواست شغلی به اداره مهاجرت استرالیا کنید می‌توانید موفق به اخذ ویزای اقامت شوید.

خوب. اگر موافق باشید بریم شرایط اخذ ویزای ۴۷۶ استرالیا را باهم بررسی کنیم. پس این شما و این هم شرایط اخذ ویزای ۴۷۶ استرالیا.

شرایط اخذ ویزای ۴۷۶ استرالیا

مسلماً برای گرفتن ویزای ۴۷۶ استرالیا مانند هر ویزای دیگری باید یک سری شرایط را دارا باشید که به شرح زیر است:

  • داشتن سن زیر ۳۱ سال
  • از پایان فارغ‌التحصیلی تا ثبت پرونده بیش از ۲ سال نگذشته باشد.
  • داشتن مدرک لیسانس، فوق‌لیسانس یا دکتری مهندسی از دانشگاه تهران یا امیرکبیر
  • داشتن مدرک زبان معتبر (آیلتس حداقل با نمره ۶)

نکته:

باید در هنگام ارسال پرونده و به‌موقع شرایط فوق‌الذکر احراز شود. در غیر این صورت فرصت دریافت این ویزا را از دست خواهید داد. پس بهتر است برای جلوگیری از اتلاف زمان از سال آخر فارغ‌التحصیلی‌تان برای گرفتن این ویزا اقدام کنید.

خوب. حالا نوبت می‌رسد به مراحل اخذ ویزای ۴۷۶ استرالیا. باهم ببینیم برای گرفتن ویزای ۴۷۶ باید چه مراحلی را پشت سر بگذاریم.

مراحل اخذ ویزای ۴۷۶ استرالیا

برای دریافت ویزای ۴۶۷ استرالیا، دانشجویان دانشگاه تهران و امیرکبیر ابتدا باید وارد سایت اداره مهاجرت استرالیا شوند و برای خود ایمیل اکانت بسازند. سپس مرحله‌به‌مرحله فرم را ثبت کنند و درنهایت آن فرم را سابمیت کنند. ضمناً می‌توانند به‌صورت آنلاین هزینه‌های ویزا را پرداخت کنند. همچنین باید وارد قسمت بارگذاری شوند و مدارک مربوطه را یک‌به‌یک بارگذاری کنند.

ویزای تلنت استرالیا؛ شانس دیگری برای دریافت اقامت دائم

می‌توان گفت ویزای تلنت استرالیا یا همان ویزای نخبگان استرالیا، از بهترین ویزاهای مهاجرتی است که از بدو ورود می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. البته این برنامه طوری طراحی‌شده که مهاجران کارآزموده را به بخش‌های کلیدی استرالیا جذب کند.

با دریافت این ویزا راه ورود به خاک استرالیا برای تمامی متخصصین در زمینه‌های علمی، هنر، ورزش و همچنین افراد سرآمد از سراسر دنیا بازشده تا با ایجاد نوآوری و اشتغال، زمینه‌های رشد و پیشرفت اقتصادی این کشور را فراهم کنند.

همان‌طور که می‌دانید ویزای تلنت استرالیا هم مانند هر ویزای دیگر یک سری شرایط خاص خود را دارد که در ادامه برایتان به شرح مختصری از آن می‌پردازیم.

شرایط اخذ ویزای تلنت استرالیا

دریافت ویزای تلنت استرالیا از یک سری شرایط برخوردار است که شامل:

  1. تحصیل و کار دریکی از زمینه‌های تکنولوژی کشاورزی، تکنولوژی فایننس، تکنولوژی داروسازی و پزشکی، اطلاعات کوانتوم، هوانوردی، تکنولوژی معادن و امنیت سایبری
  2. داشتن رزومه تحصیلی مناسب
  3. داشتن مقاله‌هایی که از قبل چاپ‌شده
  4. داشتن یک معرف در استرالیا که درزمینهٔ شما کارکرده باشد و بتواند شمارا تائید کند.

خوب. حالا که با شرایط اخذ ویزای تلنت استرالیا آشنا شدیم، بد نیست یک گریزی هم به مراحل اخذ این ویزا داشته باشیم.

مراحل گرفتن ویزای تلنت استرالیا

متقاضیان ویزای ساب کلاس ۸۵۸ استرالیا باید ابتدا به وب‌سایت اداره مهاجرت استرالیا جهت ایجاد پروفایل و تشکیل پرونده برای ویزای تلنت استرالیا اقدام کنند. مدارک برای تشکیل پرونده موردنیاز است.

  • ثبت رزومه تحصیلی و علمی
  • ثبت و ارائه حقوق سالیانه و مدارک مربوطه
  • ثبت و ارائه مدارک شغلی
  • ارائه نامه احراز شرایط تلنت بودن متقاضی (داشتن دستاوردهای علمی و حرفه‌ای متناسب با رشته‌ها و مشاغل موردنظر ویزای تلنت)
  • ارائه مشخصات معرف از قبیل شغل، تحصیلات و غیره
  • ارائه نامه حمایت معرف
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی متقاضی

پس از مورد تأیید قرار گرفتن پرونده متقاضی، یک شماره کد دعوت‌نامه (refrence identifier and invitation code) به او ارسال می‌شود.

چنانچه حین تشکیل پرونده، معرف یا نامیناتور معرفی نکرده است، در این مرحله باید مدارک نامیناتور را به همراه دیگر مدارک موردنیاز ارسال کند. این مدارک به شرح زیر است:

  1. ارائه مدارک هویتی متقاضی از قبیل کارت پایان خدمت، نامه سوءپیشینه و غیره
  2. در صورت داشتن همراه، ارائه مدارک موردنیاز همراه
  3. ارائه مدرک زبان و در غیر این صورت پرداخت هزینه‌ای به مبلغ ۴۸۹۰ دلار
  4. پرداخت هزینه ویزا
  5. ارائه مدارک و فرم مخصوص نامینیتور
  6. مدارک اضافی مورد درخواست افیسر

و کلام آخر

با همه این تفاسیر اگر با آگاهی و شناخت دقیق‌تر راه‌های مهاجرت و قوانین مربوط به آن در این مسیر گام بردارید، مسلماً به موفقیت نزدیک‌تر خواهید بود. البته بد نیست بدانید که می‌توانید از یک روش مطمئن در این پروسه کمک بگیرید. یکی از این روش‌هایی که شمارا صد در صد به مقصد می‌رساند، داشتن مشاوره با یک وکیل مهاجرت به استرالیا است. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم از مشاورین و وکلای زبردست مجموعه ویزاپیک کمک بگیرید.

موسسه مهاجرتی ویزاپیک باافتخار یکی از وکلای زبده مهاجرت به استرالیا را به شما معرفی می‌کند. آقای مصطفی هما پور از معدود وکلای مهاجرت استرالیا در ایران هستند که در هر دو کشور به‌طور مستمر فعالیت دارند. ایشان وکیل ایرانی در استرالیا، عضو سازمان مارا و انجمن وکلای حرفه‌ای مهاجرت به استرالیا هستند.

پس برای بهره‌مندی از کمک کارشناسان و مشاورین مجموعه، می‌توانید وارد سایت شده و فرم ارزیابی اولیه را تکمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search