نکاتی که باید پیش از سفر به روسیه بدانید

نکاتی که باید پیش از سفر به روسیه بدانید

روسیه اما کشوری پهناور که جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که دیدن آن‌ها شما را با سبک معماری جدیدی آشنا می‌کند یا حتی شما را به دنیای جنگ جهنی دوم خواهد بود. دیدن کاخ کرملین که با زیبایی خاصی ساخته شده شما را به وجد میآورد و در کنار آن جنازه لنین که مومیایی شده و پس از سال‌ها به خاک سپرده نشده و مردم همچنان می‌توانند از آن بازدید کنند.

این کشور رشد بسیار زیادی در جذب گردشگران ایرانی داشته و درحال حاضر آژانس‌های مسافرتی بسیاری تورهای مختلفی را برای شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ برگزار می‌کنند. اما پیش از سفر به روسیه نکاتی است که باید بدانید تا در این کشور دچار مشکل نشوید.

نکاتی که باید پیش از سفر به روسیه بدانید

دریافت ویزای روسیه

صدور ویزای روسیه اصلا پیچیدگی خاصی ندارد البته اگر آن را به آژانس‌های مسافرتی بسپارید در غیراینصورت اخذ آن توسط خودتان مدارک خاصی را می‌طلبد. کافی است تا گذرنامه خود را به یکی از آژانس‌های مسافرتی که در این زمینه فعالیت می‌کنند را به همراه مبلغی حدود ۱۰۰ دلار بدهید و بدون استرس تا ظرف مدت یک هفته برچسب ویزای روسیه در پاسپورت‌تان زده شود.

اخذ ویزای روسیه توسط آژانس‌های مسافرتی

بیخیال شایعات شوید

شاید از کسانی شنیده باشید که روسیه جای امنی برای گردشگران نیست و همواره خطری آن‌ها را تهدید می‌کند، بنده به عنوان کسی که بیش از یک ماه در این کشور به گشت و گذار می‌پرداختم چیزی جز صفا، صمیمیت و امنیت ندیدم و به شما هم توصیه می‌کنم که اصلا گول چنین حرف‌هایی را نخورید و سفرتان لذت ببرید.

مردمان روسیه

بررسی هتل‌ها

چنانچه خودتان قصد دارید تا به روسیه سفر کنید و تور را انتخاب نمی‌کنید حتما هتل‌ها را به خوبی مورد بررسی قرار دهید چراکه برخی از آن‌ها در بازه زمانی مشخص تخفیفات خوبی دارند. امکانات، نزدیکی به مرکز شهر و قیمت‌ها را بررسی و با یکدیگر مقایسه کنید تا در نهایت بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

بررسی هتل های روسیه

اطلاع از زمان بازدید جاذبه‌ها

پس از آنکه لیستی از جاذبه‌های گردشگری را که قصد بازدید دارید را نوشتید حتما و حتما به ساعات بازدید نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید تا با در بسته مواجه نشوید. توجه داشته باشید که ساعات بازدید جاذبه‌های این کشور بعضا با کشورهای دیگر اروپایی متفاوت است.

ساعات بازدید از جاذبه های گردشگری روسیه

داستان کیف قاپ‌ها

مطمئنا داستان‌هایی از کیف‌قاپی و دزدی از توریست‌ها در روسیه شینیده‌اید اما من و دوستانم اصلا چنین چیزی را ندیدم. اگرچه توصیه می‌شود که همواره مراقب کیف و وسایل خود باشید اما این تنها منوط به روسیه نیست بلکه کلا در هر سفری باید مراقب اشیای گرانقیمت و مدارک شناسایی خود بود.

مراقب اشیای قیمتی خود باشید

به فرهنگ روسیه احترام بگذارید

 بسیار در روابط‌تان دقت کنید که مبادی خواسته یا ناخواسته به فرهنگ یا زبان روسی بی‌احترامی کنید که روس‌ها بسیار روی این موضوع حساس هستند. به خصوص زمانی که وارد کلیسا می‌شوید دست به جیب نباشید.

احترام به فرهنگ روسیه

تحقیق درباره حمل و نقل عمومی

به جرات می‌تونم بگم که بدون تحقیق درباره حمل و نقل عمومی روسیه پیش از سفر ممکن نخواهد بود که راه خود را پیدا کنید، به خصوص اینکه علام انگلیسی بسیار کمی در شهر وجود دارد. به شدت توصیه می‌کنم که پیش از سفر دو اپلیکیشن Yandex Metro و Yandex Transport را بر روی گوشی خود نصب کنید.

به عنوان مثال شهر مسکو بیش از ۲۵۰ ایستگاه مترو و ۱۴ خط دارد که به خاطر سپردن آن‌‌ها حتی برای خود مردم بومی این شهر هم سخت است، پس تنها راهی که دارید استفاده از اپلیکیشن است که علاوه بر دسترسی به متروها، نقشه اتوبوس‌ها را نیز در اختیارتان قرار خواهد داد.

حمل و نقل عمومی در روسیه

کپی از تمامی مدارکتان داشته باشید

با توجه به اینکه در کشوری دیگر هستید ممکن است بنا به دلایلی پلیس تقاضای پاسپورت یا کارت شناسایی شما را کند. از طرفی برای آنکه مدارک هویتی خود را گم نکنید بهتر است تا یک نسخه کپی از تمامی آن‌ها بگیرید و همیشه همراه خود داشته باشید و در عوض اصل آن‌ها را در جایی امن در هتل بگذارید.

مراقب اسناد هویتی خود باشید

آب و هوای پیش‌بینی نشده

این مورد دقیقا درست است. یادمه تیرماه که در مسکو بودم، هوا آفتابی، گرم با یه نسیم خنک بود. با یک تیشرت رفتم بیرون و داشتم از هوا لذت می‌بردم که ابرها پس از آنکه مطمئن شدند من به اندازه کافی از هتل دور شدم چنان باریدند و هوا سرد شد که احساس کردم مثلا در پاییز به این کشور سفر کردم. سعی کنید همواره ژاکتی به همراه خود داشته باشید.

آب و هوای پیش‌بینی نشده روسیه

روبل همراه داشته باشید

پیش ازآنکه سفر خود را آغاز کنید سعی کنید تا مقداری روبل تهیه نمایید تا حداقل بتوانید از فرودگاه تا مرکز شهر با وسایل نقلیه عمومی بروید تا بعد از آن دلار یا یوروتان را با نرخ مناسبی تبدیل کنید. گفتنی است که معمولا هتل‌ها هم غیر از روبل چیز دیگری تهیه نمی‌کنند.

روبل روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search