روادید گروهی برای گردشگران ایرانی و روسی لغو شد

لغو روادید روسیه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خبر لغو روادید سفر برای گردشگرانی که به صورت گروهی و یا با تورهای مسافرتی به روسیه و ایران سفر میکنند را اعلام نمود.

علی رفیعی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اعلام کرد که: در چارچوب سیاست‌های کشورمان و باهدف تسهیل تردد اتباع ۲ کشور و تبادلات گردشگری میان کشورمان و جمهوری فدراسیون روسیه موافقت نامه لغو روادید گروهی در سال جاری به امضای مقامات ۲ کشور رسید. با استناد به این موافقت‌نامه از این پس شهروندان ایرانی و روسی درقالب گروه‌های گردشگری ۵ تا ۵۰ نفره نیاز به اخذ روادید برای سفر نداشته و می‌توانند در چارچوب برنامه ریزی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجاز از جاذبه‌های گردشگری ۲ کشور بازدید نمایند.

رفیعی در ادامه گفت: در این راستا ساز و کار اجرایی خاصی نیز پیش‌بینی شده که به موجب آن لازم است که در گام نخست ۲ طرف دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری مجاز و مورد تایید را از طریق مجاری رسمی به یکدیگر معرفی کنند.

معاون گردشگری استان تهران اظهار کرد: آن دسته از شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که قصد برگزاری تورهای گروهی به کشور روسیه را دارند نسبت به ارائه مدارک برگزاری تور طبق ضوابط و مقررات تا ۸ شهریور ماه به دبیرخانه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ارائه دهند.

به گفته رفیعی پس از زمان مشخص شده هیچ درخواستی قابل پذیرش و رسیدگی نخواهد بود.

لغو روادید روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search