سیرتاپیاز دعوتنامه انگلیس

دعوت نامه کاری انگلیس

همانطور که می‌دانید اخذ ویزای انگلیس چندان کار راحتی نیست اما در صورت داشتن دعوتنامه تاثیر شانس‌تان برای موفقیت بسیار بیشتر خواهد شد. اما شرایط و مراحل گرفتن دعوتنامه انگلیس چگونه است؟ چه کسانی می‌توانند دعوت نامه خویشاوندی انگلستان را دریافت کنند؟

اعطای دعوتنامه انگلستان منحصرا برای خویشاوندان نیست و با توجه به نوع سفر شما که می‌تواند تجاری، کاری و فرصت مطالعاتی یا درمانی باشد تعیین شود. البته برای سفرهای توریستی چنانچه دوست، خویشاوند، همکار یا… در این کشور دارید که می‌توانند برایتان دعوتنامه ارسال کنند شانس زیادی برای دریافت ویزای انگلیس خواهید داشت.

مواردی که در دعوت نامه انگلیس ذکر می‌شود از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و فردی که دعوت‌نامه را برایتان ارسال می‌کند باید تمامی موارد ذکر شده در آن را رعایت و تضمین کند. به طور مثال چنانچه تقبل مخارج‌تان توسط میزبان در آن نوشته شده، فرد دعوت کننده باید برای اثبات مبلغی در حساب خود داشته باشد و یا فیش حقوقی خود را ارائه کند.

دعوتنامه انگلیس

نمونه دعوتنامه انگلیس

کسی که قصد ارسال دعوتنامه را دارد باید در فرم مربوطه تمامی اطلاعات شناسایی فرد و انگیزه آن از سفر به انگلستان را دقیق اعلام کند. اگر قصد دارید تا هزینه‌های سفر میهمان را نیز متقبل شوید حتما باید در دعوتنامه نوشته شود. اطلاعات دیگری مانند مدت زمان اقامت و زمان خروج نیز باید ذکر شود. به طورکلی نباید ابهامی در دعوتنامه وجود داشته باشد تا روند دریافت ویزا سریع‌تر و آسان‌تر پیش برود.

تاثیر دعوتنامه در روند اخذ ویزا

بسیاری بر این باورند که اخذ دعوتنامه انگلستان پایان کار است و با آن قادر خواهند بود ویزا دریافت کنند که چنین تصوری کاملا اشتباه است. به طبع داشتن دعوتنامه به پرونده ویزای‌تان کمک شایانی خواهد کرد اما به معنای اخذ قطعی ویزا نخواهد بود.

دعوت نامه خویشاوندی انگلیس

انواع دعوت نامه انگلیس

دعوت نامه انگلستان انواع مختلفی دارد که پرطرفدارترین آن‌ها توریستی و دیدار با خویشاوند می‌باشد.

  • توریستی و گردشگری
  • دیدار با خانواده یا خویشاوند
  • کار و یا همکاری در پروژه
  • تجاری
  • شرکت در نمایشگاه
  • تحصیلی
  • پزشکی و درمانی

دعوتنامه توریستی و گردشگری

این نوع دعوتنامه برای کسانی مناسب است که به قصد تفریح و گردش به این کشور سفر می‌کنند. توجه داشته باشید که این نوع دعوتنامه با دعوتنامه خانوادگی و خویشاوندی به کلی متفاوت است.

دانلود نمونه فرم دعوتنامه توریستی >

دعوت نامه خویشاوندی

اگر خویشاوند نزدیکی در انگلستان دارید که می‌تواند برای‌تان دعوتنامه ارسال کند می‌توانید به راحتی به این کشور سفر کنید. البته در نظر داشته باشید که شخص دعوت کننده باید تمامی هزینه‌های اسکان و سایر هزینه‌هایتان را در طول سفر برعهده بگیرد. ضمنا منظور خویشاوند درجه یک مانند پدر، مادر، برادر و… است.

دعوتنامه نمایشگاهی

در طول سال نمایشگاه‌های بسیاری در انگلستان برپزار می‌شود که فعالان اقتصادی می‌توانند با اخذ دعوتنامه در آن‌ها شرکت نمایند. این نوع دعوتنامه معمولا به سرعت و بسیار راحت ویزای را در اختیار شما قرار خواهد داد. البته در نظر داشته باشید که اخذ چنین دعوتنامه‌ای نیز چندان کار آسانی نیست و باید دلایل خود را برای شرکت در نمایشگاه اعلام کنید تا آفیسر قانع شود.

دعوت نامه کاری

یکی از روش های مهاجرت پیدا کردن کار در این کشور است. متقاضیان کار در این کشور باید این دعوتنامه را دریافت کنند تا بتوانند برای ویزای کاری اقدام کنند. اما مهمترین پیش زمینه آن حداقل یک دوره تحصیل در انگلستان است و اگر آن را ندارید در ابتدا باید یک ویزای تحصیلی انگلیس بگیرید و پس از گذراندن دوره تحصیل برای کار اقدام نمایید.

برای اخذ دعوتنامه کاری انگلیس باید یک پیشنهاد شغلی از کارفرمای انگلیسی داشته باشید که اخذ آن چندان کار آسانی نیست. چراکه یک کارفرما در ابتدا آگهی استخدام خود را منتشر می‌کند و اگر در طول ۳ ماه متقاضی پیدا نشد آگهی برای کشورهای اتحادیه اروپا فرستاده می‌شود و باز هم در صورت نبود متقاضی نهایتا برای تمامی کشورها انتشار خواهد یافت.

۴ سال پس از کار در انگلستان این اجازه را خواهید داشت که برای اقامت دائم انگلستان اقدام کنید. در واقع سخت‌ترین نوع دعوتنامه از نوی کاری است چراکه شخصی که برایتان دعوتنامه ارسال می‌کند باید تمام مسئولیت شما را در قبال اشتباهات شما برعهده گرفته و پاسخگو باشد. شما باید کارفرما را متقاعد کنید که برای این شغل صلاحیت لازم را دارید و وجود شما برای آن شرکت مفید است.

دعوت نامه کاری انگلیس

دعوتنامه تجاری

زمانی که یک شرکت قصد عقد قرارداد با شرکت شما را دارد یا حتی برای برگزاری جلسه یا همایشی از شما دعوت به عمل میآورد یک دعوتنامه تجاری برایتان ارسال خواهد کرد که با در اختیار داشتن آن می‌توانید نسبت به اخذ ویزای انگلستان اقدام کنید.

دعوتنامه تحصیلی

دانشجویان ایرانی بسیاری تمایل به تحصیل در دانشگاه‌های اروپا و خصوصا انگلیس را دارند که اولین قدم اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های این کشور و سپس دعوتنامه است. متقاضی باید حداقل ۱۶ سال سن داشته باشد و سفارت را قانع کند که از پس هزینه‌های مربوط به اقامت و شهریه دانشگاه بر خواهید آمد و ضمنا دارای مدرک آیلتس یا مشابه نیز باشید.

دعوت نامه تحصیلی انگلیس

14 پاسخ

  1. خواهر من در انگلیس است و می‌خواهد دعوت‌نامه برای من بفرسته. تنها دعوت نامه خودشان لازم است که بنویسند و یا کدام مرجع قانونی هم باید ارسال بشه؟
    تشکر از جواب‌تون پیش از پیش.

  2. با سلام. من مدرک فوق لیسانس برق قدرت از دانشگاه نیوکاسل انگلستان رو دارم و سال ۲۰۱۴ به ایران برگشتم و خواهرم در انگلستان ساکن هستن و دوره دکتری رو گذروندن. آیا امکان اینکه برای من دعوت نامه بفرستن هست؟

  3. سلام. من با همسرم که در انگلیس هست و من در ایران غیابی عقد کردم آیا همسرم میتونه واسه دخترام که بیست سال به بالا هستن هم مثل خودم دعوتنامه بفرسته؟ و آیا میتونن دخترام به محض رسیدن به اونجا تقاضای اقامت بگیرن چون من نمیتونم از بچه هام دور باشم.

    1. درود. برای ارسال دعوتنامه محدودیت خاصی وجود ندارد و حتی یک فرد می‌تواند برای دوست خود نیز دعوتنامه انگلیس را ارسال کند. اما برای بحث اقامت، بهتر است تا با یک وکیل مهاجرت مشورت کنید تا بهترین مسیر را پیش بروید.

  4. با سلام. آیا امکان ارسال دعوتنامه توریستی برای دوستان از طرف کسی که با ویزای کار در انگلستان زندگی میکند هست؟ یا فرستنده دعوتنامه حتما باید اقامت انگلیس داشته باشند؟

    1. وقت بخیر. احیانا اگر هم امکان ارسال دعوتنامه باشد شانس زیادی وجود نخواهد داشت مگر برای اقوام درجه یک؛ اما ارسال دعوتنامه انگلستان از طرف کسی که شهروندی این کشور را دارد با شانس بیشتری برای دریافت ویزا روبرو خواهد شد.

  5. سلام من صاحب کارم در انگلیس زندگی میکنه و اون ایرانی هست ولی ما افغانستانی. من میخواستم بدونم که آیا میتواند واسه تمام خانواده ما دعوت نامه ارسال کنه شرایط دعوت نامه خانوادگی چطوری است و اینکه اگر دعوت نامه تونست بده ما در انگلیس چطور میتوانیم پاسپورت انگلیسی بگیرم و در آنجا شروع به کار و زندگی کنیم؟

    1. درود. اگر کارفرمای شما دعوتنامه کاری ارسال کنه شما می‌توانید با اقامت موقتی که دریافت می‌کنید می‌توانید در انگلستان مشغول بکار شوید و خودتان نسبت به ارسال دعوتنامه خانوادگی اقدام کنید. اما بحث پاسپورت کمی پیچیده است و بهتره تا موضوع را با یک مشاور مهاجرت مطرح کنید.

  6. سلام مادر من انگلیسی اصل هست و میخواد برای من من دعوتنامه بفرسته ولی نمیدونه که چطور باید رسمی بشه و آیا تایید یا مهر نیاز داره یا نه و اگر نیاز هست کجا باید انجام بده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search