سلامتی در سفر به اندونزی

سلامتی در سفر به اندونزی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

یکی از مهمترین مواردی که باید در سفر به آن توجه داشت، سلامتی است که در صورت به خطر افتادن آن، رسما سفرتان خراب میشود. در این مقاله قصد داریم تا سلامتی در سفر به اندونزی را مورد بررسی قرار دهیم تا سفر خوشی را هنگام عظیمت به این کشور جنوب شرق آسیا تجربه کنید. با آسان بگرد همراه باشید تا به این مقوله بسیار مهم بپردازیم.

سلامتی در سفر به اندونزی

اینکه کیفیت سلامتی و تجهیزات پزشکی در کشور اندونزی چگونه است، کاملا به محل اقامت شما بستگی دارد. اگر در شهرهای بزرگ مانند بانکوک جاکارتا اقامت داشته باشید، با مشکلی مواجه نخواهید شد، اما این قضیه در مناطق روستایی کاملا برعکس است. مسافران در سفر به اندونزی بیشتر مراقب‌اند تا هر چه بیشتر از بیماری‌های عفونی به دور باشند اما به ندرت دیده میشود که مسافری در این کشور دچار مریضی شود اما با این تفاسیر ما سعی میکنیم تا شما را آگاه کنیم.

حواستان باشد که بزرگترین خطری که شما را در اندونزی تهدید میکند، تصادف در خیابان‌های شلوغ آن به خصوص شهر جاکارتا است. تا حدی که گفته میشود با مریضی یک مشکل مشترک محسوب میشود. پس حفظ سلامتی در سفر به اندونزی به نوعی در گرو تصادف نکردن است.

اگر میخواهید در اندونزی سالم بمانید بخوانید

نکاتی که باید قبل از سفر رعایت کنید

انواع قرص‌ها و کمک‌های اولیه خود را در جعبه‌های استریل، نامگذاری و بسته بندی کنید.

از دکتر خود بخواهید تا توضیحاتی را راجع به شرایط پزشکی و داروهایتان، مکتوب کند.

اگر ملزم به حمل سرنگ و سوزن هستید، نامه‌ای به همراه داشته باشید که در آن لزوم استفاده از آن ذکر شده باشد.

چنانچه خدایی نکرده، مشکل قلبی دارید حتما یک کپی از آخرین ECG خود به همراه داشته باشید.

اگر مشکل قلبی خاصی دارید، یک کپی از آخرین ECG خود بیاورید.

بیمه سفر به اندونزی

چنانچه مشکل و بیماری خاصی هم ندارید، اکیدا پیشنهاد میکنیم که قبل از سفر به اندونزی حتما بیمه سفر خریداری کنید چون آینده خبر نمیکند و ممکن است هر اتفاقی برایتان بیافتاد. اگر هم بیمه شما داروهای گران را پشتیبانی نمیکند، بهتر است بیمه تکمیلی شوید.

واکسیناسیون سفر اندونزی

تنها واکسیناسیونی که با استناد به آیین نامه بین المللی ضرورت دارد، واکسن “تب زرد” است. زمانی باید این واکسن را بزنید که به کشورهای محدوده تب زرد سفری داشته باشید، مانند اندونزی! پیشنهاد میشود که ۴ تا ۸ هفته قبل از سفر به اندونزی این واکسن را استفاده کنید.

توصیه‌های واکسیناسیون در سفر به اندونزی

سازمان بهداشت جهانی WHO توصیه کرده که برای سفر به کشورهای جنوب شرقی آسیا حتما واکسیناسیون را در برنامه خود قرار دهید.

واکسن دیفتیری هم در این مورد میتواند به شما کمک کند، البته اگر در ده سال گذشته این واکسن را نزدید.

هپاتیت نوع  نیز میتواند تا ۱۰۰% برای یک سال شما را تضمین کند. یک تقویت کننده نیز بعد از ۱۲ ماه می تواند تا ۲۰ سال دیگر ایمنی بدن شما را تضمین کند.

هپاتیت نوع ۲ نیز برای مسافران پیشنهاد میشود و بعد از گذشت شش ماه ۳ شات تجویز خواهد شد. معمولا یک برنامه سریع قابل اجرا به عنوان واکسیناسیون ترکیبی نوع ۱ و ۲ مدت زمان محافظت از بدن در ۹۵% افراد جواب می دهد.

سرخک دو دوز از MMR ضروری است مگر اینکه شما قبلا این بیماری را گرفته باشید. بسیاری از جوانان از تقویت کننده در این مورد استفاده میکنند.

واکسن تیفوئید به شما توصیه میشود مگر اینکه سفر شما کمتر از یک هفته به طول بیانجامد و فقط به شهرهای توسعه یافته باشد. واکسن تیفوئید ۷۰% از بدن شما را در مقابل بیماری محافظت میکند و اثر آن تا ۲ یا ۳ سال باقی خواهد گذاشت.

چک لیست پزشکی مربوط به سفر اندونزی

مواردی که در پایین به آن اشاره شده تنها یک توصیه است و نه به طور جامع و در رابطه با کیت پزشکی شخصی است:

کرم آنتی باکتریال به عنوان مثال موپروسین

ضد حساسیت‌ها

داروی ضد حشرات

وسایل کمک‌های اولیه مثل قیچی، باند، گاز و موچین

ایبوبروفن برای درد

کرم استروئید

کرم ضد آفتاب

ضد قارچ

[/vc_column_text][vc_gallery type=”nivo” interval=”3″ images=”9919,9920,9921,9922,9923″ img_size=”full” css=”.vc_custom_1500232681820{margin-top: 15px !important;}”][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search