راهنمای سفر به کازان روسیه

راهنمای سفر به کازان روسیه

شاید خیلی‌ها اسم کازان را تا پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه زیاد نشنیده بودند اما اهمیت این شهر برای ایرانیان زمانی زیاد شد که این شهر میزبان بازی ایران و اسپانیا شد. فارق از تمام این تفاسیر اگر قصد سفر به این شهر شرقی مسکو را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا راهنمای سفر به کازان را بررسی کنیم.

راهنمای سفر به کازان روسیه

آشنایی با کازان

پیش از هر چیز لازم است تا با شهر کازان روسیه بیشتر آشنا شوید.

کازان به عنوان بزرگترین شهر جمهوری تاتارستان روسیه شناخته می‌شود که ۱.۱۴۳.۵۳۵ نفر جمعیت دارد و در میان شهرهای پرجمعیت روسیه، رتبه ششم را دارد. فاصله کازان تا مسکو ۸۰۰ کیلومتر به سمت شرق مسکو است. این شهر محل تلاقی رودهای وُلگا و کازانکا است که در بخش اروپایی قرار گرفته.

شهر کازان به واسطه تیم قدرتمند سردار آزمون به عنوان یک شهر فوتبالی شناخته می‌شود که در سال ۲۰۰۹ نیز پایتخت ورزشی روسیه شد. کازان در سال ۲۰۱۳ میزبان المپیاد تابستانی دانشجویی، ۲۰۱۵ میزبان مسابقات جهانی ورزش‌های آبی، ۲۰۱۷ میزبان جام کنفدراسیون‌ها و در ۲۰۱۸ نیز میزبان مهمترین رخداد فوتبالی جهان یعنی جام جهانی بوده است. به همین دلیل در شهر که پرسه بزنید، رنگ و بوی ورزش را به وضوح می‌توانید استشمام کنید.

کازان یکی از شهرهای گردشگرپذیر روسیه است که توانست در سال ۲۰۱۵ بیش از ۲ میلیون مسافر جذب کند. این شهر جاذبه‌های فراوانی دارد که نمونه بارز آن “کاخ کرملین کازان” و پارک آبی مشهور “ریویرا کازان” است که سالانه بیش از یک میلیون نفر آز آن‌ها بازدید می‌کنند. در ادامه به معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری کازان خواهیم پرداخت.

دسترسی به کازان

راه‌های دسترسی بسیاری برای رسیدن به این شهر وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.

فرودگاه بین المللی کازان (Kazan International Airport)

این فرودگاه در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی کازان قرار گرفته و به طور منظم و روزانه تعداد بسیاری پرواز میان این شهر و سنت‌پترزبورگ و مسکو انجام می‌شود. در حال حاضر پرواز مستقیمی میان ایران و کازان برقرار نمی‌باشد اما شما می‌توانید از طریق استانبول یا دبی مستقیما به این شهر سفر کنید.

پیش به سوی کازان با قطار

روسیه جزو کشورهایی است که از نظر حمل و نقل ریلی بسیار پیشرفته است و با قطار به تمامی شهرهای مهم یا حتی کوچک دسترسی خواهید داشت. کازان در میانه راه‌آهن سراسری سیبری که غرب را به شرق متصب می‌کند قرار گرفته و به راحتی می‌توانید از مسکو تا کازان را ظرف مدت ۱۲ ساعت بپیمایید. همچنین می‌توانید از سنت‌پترزبورگ نیز به کازان برسید که باید ۲۵ ساعت در راه باشید.

با اتوبوس به سمت کازان

کازان دو ایستگاه بزرگ اتوبوس دارد که یکی در مرکز و دیگری در جنوب این شهر واقع شده و روزانه به صورت منظم اتوبوس‌های از مسکو و شهرهای منطقه تاتارستان به کازان و بالعکس انجام می‌شود. سفر با اتوبوس نیز یکی درگر از روش‌های ارزان سفر به کازان می‌باشد.

ار مسیر آبی به کازان

بله منم اولش متعجب شدن چون شهر کازان اصلا به دریایی راه ندارد که بشه با کشتی به این شهر سفر کرد. اما واقعیت آن است که این رود وُلگا که از مسکو به کازان حرکت می‌کند به قدری پرآب و عمیق است که کشتی‌های بزرگ و مسافربری براحتی می‌توانند در آن حرکت کنند و در اسکله پهلو بگیرند.

رفت و آمد کشتی‌های تفریحی مسکو به کازان در فصل تابستان بیشتر هم می‌شود و بسیاری از مسافرانی که مشتاق دیدن طبیعت هستند این روش را برای رسیدن به کازان انتخاب می‌کنند.

جاهای دیدنی کازان

سفرهای درون شهری کازان

در ادامه مقاله راهنمای سفر به کازان روسیه به بخش رفت و آمد درون شهری میرسیم. شهر کازان برای پیاده‌روی عالی است؛ از هر جاذبه گردشگری که بخواهید دیدن کنید می‌توانید با پای پیاده به آن‌ها برسید. دلیل آن نیز به متمرکز بودن جاذبه‌ها مربوط است. راستی پیاده‌روی باعث میشه تا بیشتر با فرهنگ و خلق و خوی مردم این شهر آشنا بشید.

اتوبوس شهری

سیستم اتوبوسرانی این شهر به قدری خوب است که هرجای شهر که بخواهید بروید حداقل یک اتوبوس برای آن وجود دارد. این شهر ۱۴۴۴ دستگاه اتوبوس قرمز رنگ دارد که ۱۹۸۱ کلیومتر را تحت پوشش خود قرار داده است. قیمت بلیط آن نیز ۲۵ روبل روسیه است. لازم بذکر است که راهنمای بسیار دقیقی به زبان انگلیسی وجود ندارد و ممکن است دست به دامان Google Translate شوید.

مترو

اصلا روسیه و به خصوص مسکو متروهای بسیار زیبا و معروفی دارد. کازان نیز از این قائده مستثتی نیست و ۱۰ ایستگاه مترو در این شهر قرار دارد که در سال ۲۰۰۵ راه‌اندازی شده و آماده جابجایی مسافران است. بلیط هر مسیر کامل نیز ۲۵ روبل می‌باشد.

تراموا

چنین چیزی را در ایران ندیده‌اید و پیشنهاد می‌کنم برای امتحان هم که شده یکبار با تراموا سفر کنید. این سیستم حمل و نقل در ایران سایقه بسیار طولانی دارد و افتتاح آن به سال ۱۸۹۹ بازمی‌گردد. در حال حاضر ۱۹۷ واگن تراموا در این شهر فعال است که ۱۸۷ کیلومتر را تحت پوشش خود دارد. بلیط تراموا همانند اتوبوس و مترو ۲۵ روبل می‌باشد.

اتوبوس برقی

یادم هست قدیم‌ترها در تهران اتوبوس برقی وجود داشت ولی امروزه دیگر اثری از آن نیست اما کازان از سال ۱۹۴۷ آن را حفظ کرده و این وسایل نقلیه ۳۵۵ کیلومتر از شهر را تحت پوشش خود قرار دارند و قیمت بلیط آن نیز ۲۵ روبل می‌باشد.

تاکسی

تاکسی نیز یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی شمرده می‌شود که به دلیل هزینه بالای آن چندان به صرفه نیست. تاکسی‌ها در این شهر پرسه نمی‌زنند و برای رزرو یکی از آن‌ها باید به صورت اینترنتی یا تلفنی اقدام کنید. البته در جوار مراکز خرید یا ایستگاه‌های قطار و اتوبوس می‌توانید تاکسی پیدا کنید.

فاصله (کیلومتر) هزینه
۵ کیلومتر ۱۲۵ روبل
۱۰ کیلومتر ۱۹۰ روبل
۲۰ کیلومتر ۳۲۰ روبل
۳۰ کیلومتر ۴۵۰ روبل

دوچرخه

به نظرم بهترین سیستم حمل و نقل شهری همین است. چراکه در کنار بازدید از جاذبه‌های شهری، کمی هم ورزش کرده‌اید. ۷ ایستگاه دوچرخه در این شهر راه‌اندازی شده که به افراد بالای ۱۶ سال دوچرخه کرایه می‌دهد، البته کرایه‌ای که ۳۰ دقیقه اولیه آن رایگان است و پس از آن باید مبلغ کمی را بپردازید. برای استفاده از این سرویس ابتدا باید در سایت Veli-k.ru ثبت‌نام کنید.

آب و هوای کازان

در ادامه راهنمای سفر به کازان به بررسی آب و هوای این شهر میرسیم. هوای این شهر اصولا در طول سال خنک و معتدل است. در فصل زمستان، کازان بارش‌های بسیاری را به خود می‌بیندو میانگین بارش این شهر ۴۵۲ میلی‌متر و میانگین دما ۱۱ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. ماه‌های تیر، مرداد و شهریور بهترین زمان برای سفر به کازان می‌باشد چراکه هوای مطبوع و دلپذیری منتظر شماست.

فاصله مسکو تا کازان

اقامت در کازان

با توجه به اینکه کازان یک شهر توریستی است به طبع اماکن اقامتی بسیاری در این شهر وجود دارد که از قیمت خوبی برخوردار هستند. در این شهر تعداد زیادی هتل ۵ ستاره یا پایین‌تر، آپارتمان و هاستل وجود دارد که هر مسافر با هر سلیقه‌ای می‌تواند در این شهر اقامت خوبی را پشت سر بگذارد.

هتل

نوع هتل قیمت حداقلی حدودی (روبل روسیه)
۲ ستاره ۵۰۰
۳ ستاره ۶۳۰
۴ ستاره ۲۵۶۰
۵ ستاره ۶۱۲۰

آپارتمان

اقامت در آپارتمان نیز یکی دیگر از گزینه‌هاست که تعرفه‌ای کاملا متغیر دارند و از ۱۰۰۰ روبل شده شده و نهایتا تا ۸۰۰۰ روبل میرسد که بستگی به متراژ و امکاناتی دارد که در اختیار شما قرار می‌دهند.

هاستل

بک پکرها و عاشقان سفر با هاستل‌ها آشنایی بسیاری دارند و احتمالا تجربه اقامت در آن را دارند. بیش از ۳۰۰ هاستل در کازان وجود دارد که هزینه اقامت در آن‌ها بسیار پایین‌تر از هتل بوده و از شبی ۲۰۰ روبل شروع شده و نهایتان به ۶۰۰ روبل میرسد.

مردم کازان

خود و خوراک در کازان

در ادامه راهنمای سفر به کازان به یکی از مهمترین مباحث هر سفری یعنی خورد و خوراک میرسیم. در این شهر گزینه‌های بسیاری برای غذا خوردن و البته با قیمت‌های متنوع پیش روی خود دارید. می‌توانید از غذاهای فست‌فودی یا سنتی روسیه خریداری کنید یا اگر می‌خواهید هزینه کمتری متحمل شوید مواد اولیه تهیه کنید و برای خودتان یک غذا بپزید.

رستوران و فست‌فود

رستوران ارزان قیمت حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ روبل
رستوران متوسط حدود ۶۰۰ تا ۱۱۰۰ روبل
رستوران لوکس از ۱۰۰۰ روبل
فست فودهای زنجیره‌ای (مک دونالد و…) حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ روبل

مایحتاج روزانه

ماده غذایی قیمت حدودی (روبل روسیه)
نان ۵۰۰ گرمی ۳۰
شیر یک لیتری ۵۵
برنج سفید کیلویی ۶۷
جوجه بی‌استخوان یک کیلو ۲۵۰
گوشت قرمز یک کیلو ۴۳۶
تخم مرغ ۱۲ عددی ۶۷
بطری آب ۱.۵ لیتری ۳۳
گوجه فرنگی ۱۰۰
پیاز ۲۴
سیب‌زمینی ۳۰
کاهو ۶۶
سیب ۷۶
موز ۶۱
پرتقال ۷۲

تفریح در کازان

مگر می‌شود به شهری سفر کرد و بدون در نظر گرفتن تفریحات آن پا به شهر دیگه‌ای گذاشت؟ شهر کازان نیز مانند بسیاری از شهرهای دنیا تفریحات و جاذبه‌های گردشگری مختص به خود را دارد که در ادامه راهنمای سفر به کازان به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

در لیست زیر قیمت بلیط جاذبه‌های گردشگری و برخی تفریحات این شهر مشخص شده:

نوع جاذبه قیمت حدودی (روبل روسیه)
کاخ کرملین کازان ۷۰۰
پارک آبی ریوریا ۱۰۵۰ تا ۱۲۵۰
مسجد قل شریف کازان رایگان
معبد همه ادیان کازان رایگان
موزه تاریخ طبیعی ۲۰۰
موزه سالگرد هزار سالگی کازان ۷۵
موزه سبک زندگی شوروی ۲۵۰
موزه کودکی شاد ۲۵۰
موزه تاریخ کازان ۲۰۰
تور قایق‌سواری کازان از ۶۵۰ تا ۵۰.۰۰۰
تورهای گشت شهری با اتوبوس هاپ آن هاپ آف از ۱۲ دلار

سوغاتی‌های کازان

به هیجان‌انگیزترین قسمت راهنمای سفر به کازان رسیدیم. شخصا وقتی به هر شهری سفر می‌کنم یک یادگاری از آن شهر خریداری میکنم تا همیشه یادم باشد که به کجا سفر کردم و چه اتفاقاتی در سفرم افتاد شاید همین سفرهاست که آدم را بزرگ می‌کند. خرید سوغاتی از جایی که شاید دیگر به آن بازنگردید می‌تواند دلگیر هم باشد.

از جمله سوغاتی‌های شهر کازان و روسیه می‌توان به سنگ کهربا، تخم‌مرغ‌های تزئینی، عروسک‌های معروف به ماتریوشکا، کلاه‌های پشمی اوشانکا، جعبه‌های لاکی، شکلات، لوازم آرایش و… نام برد.

این سوغات قیمت مشخصی ندارد و ممکن است که قیمت هر فروشنده با فروشنده دیگری متفاوت باشد. در اینجور مواقع حواستان باشد که جنسی را گران‌تر از حدی که هست خریداری نکنید و نکته آخر این که چانه زندن هم فراموش نشود.

سفر به کازان روسیه

امنیت کازان

با توجه به توریستی بودن شهر کازان به طبع پلیس سعی می‌کند تا امنیت این شهر را در بالاترین حد ممکن نگه دارد. آن‌ها در این امر بسیار موفق بودند به طوریکه آمار جرم و جنایت در این شهر بسیار پایین است ولی توجه کنید که این دلیل نمی‌شود که نصف شب به تنهایی در خیابان‌ها پرسه بزنید.

همانطور که گفته شد آمار جیب بری، دزدی، ماشین دزدی و… در این شهر پایین است ولی شما به عنوان یک توریست باید کاملا مراقب مدارک، پول و اشیای قیمتی خود باشید تا مبادا بر اثر سهل‌انگاری آن را از دست بدهید. در هر صورت توصیه می‌شود که در هنگام تاریکی هوا به مکان اقامتی خود بازگردید.

نکات سفر به کازان

  • در آخرین بخش مقاله اهنمای سفر به کازان به توصیه چند نکته بسنده می‌کنیم:
  • پرواز مستقیمی از ایران به کازان وجود ندارد و می‌توانید ابتدا به شهر مسکو رفته و از آنجا به سمت کازان حرکت کنید.
  • در طول سفر مراقب مدارک و اشیای قیمتی خود باشید.
  • به هنگام سفر حتما از نرم‌افزارهای مترجم مانند Google Translate استفاده کنید.
  • نقشه کازان و حمل و نقل عمومی را می‌توانید از هتل محل اقامت خود به رایگان تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search