راهنمای سفر استانبول؛ سوپرکاپ اروپا ۲۰۱۹ برآورد هزینه‌ها

به عقیده من هیچ پدیده‌ای در دنیا به اندازه فوتبال هیجان‌انگیز نیست. فوتبال دقیقا محل تلاقی اشک‌ها و لبخندهاست. خوش شانس بودیم که استانبول میزبان سوپرکاپ ۲۰۱۹ اروپا شده تا بتوانیم دیدار جذاب میان لیورپول و چلسی را از نزدیک شاهد باشیم.

بعد از تجربه خوبی که از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برایمان به جا ماند، حالا مسابقه‌ای دیگر انتظارمان را می‌کشد تا آن حس رقابت‌جویی را دوباره تجربه کنیم.

به استانبول میرویم تا شاهد مدیریت خط دفاع لیورپول توسط فندایک باشیم. به ورزشگاه ودافون میروین چون تکنیک‌های نابی محمدصلاح چشم‌هایمان را نوازش کند و به استانبول خواهیم رفت تا شاهد شکست آبی‌های لندنی باشیم (فهمیدید طرفدار لیورپول هستم یا نیاز به توضیح بیشتر هست؟)

تماشای سوپرکاپ اروپا ۲۰۱۹ چقدر هزینه دارد؟

اینکه در ورزشگاه خانگی بشیکتاش به تماشای بازی لیورپول و چلسی بنشینید چقدر برایتان آب خواهد خود کاملا بستگی به خودتان و نوع سفرتان دارد. ما سعی کردیم تا در ادامه دو نوع سفر اقتصادی و معمولی را مورد بررسی قرار دهیم تا با توجه به بودجه‌ای که دارید یکی را برگزینید.

عوارض خروج از کشور

عوارض خروج مشخص و بستگی به دفعات خروج دارد بدین منظور برای اولین خروج در سال شمسی مبلغ ۲۲۰ هزار تومان، بار دوم ۳۳۰ هزار تومان و بار سوم ۴۴۰ هزار تومان تعیین شده است.

بلیط بازی سوپرکاپ اروپا

اقتصادی: اگر بخواهید سفر اقتصادی را تجربه کنید به طبع قادر به رزرو صندلی در جایگاه‌های میانه استادیوم نخواهید بود و باید بازی را از پشت یکی از دروازه‌ها تماشا کنید.

معمولی: نشستن در جایگاه‌های میانی به طبع هزینه بالاتری برایتان همراه خواهد داشت اما دید بهتری نسبت به بازی خواهید داشت. در پایین قیمت و جایگاه‌ها به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

Category 1: 130 یورو

Category 2: 90 یورو

Category3: 50 یورو

هزینه تعیین شده بدون احتساب مالیات و کارمزد شرکتی است که بلیط را از آن تهیه می‌نمایید.

بلیط بازی سوپرکاپ را از کجا خریداری کنیم؟

اگر مستر یا ویزاکارت دارید میتوانید به صورت مستقیم از سایت رسمی یوفا اقدام نمایید. در غیر اینصورت آسان بگرد برای خرید بلیط سوپرکاپ اروپا بلیط۹۸ را پیشنهاد می‌کند. این سایت مجری فروش بسیاری از رویدادهای ورزشی خارجی در ایران است که از جمله آن‌ها میتوان به جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات اشاره کرد.

هزینه رفت و برگشت به استانبول

اقتصادی: خوشبختانه با توجه به اینکه مسافران ایرانی زیادی هرساله به استانبول سفر می‌کنند راه‌های متعددی برای رسیدن به استانبول دارید. اگرچه سفر هوایی سریع‌ترین مسیر رسیدن به استانبول است اما اگر به فکر صرفه‌جویی هستید اتوبوس و البته قطار که به به تازگی افتتاح شده هم نیم نگاهی داشته باشید.

سفر با اتوبوس به استانبول ارزان‌ترین راهی است که میتوان به آن چشم داشت. همه روزه اتوبوس‌های VIP از ترمینال غرب (آزادی) به سمت استانبول حرکت می‌کند که هزینه ۳۶۰ هزار تومان برای مسیر یکطرفه تعیین شده است. حرکت همه روزه امکان برنامه‌ریزی منعطف‌تری را برایتان فراهم خواهد کرد.

و اما قطار تهران به آنکارا که در اول تیرماه ۱۳۹۸ افتتاح شد نیز راه مقرون به صرفه دیگری است که البته با توجه زمان بسیار زیادی که برای رسیدن به مقصد طی خواهید کرد چندان پیشنهاد نمی‌شود مگر آنکه به دنبال تجربه جدیدی باشید.

هزینه قطار تهران به آنکارا ۴۰ یورو برآورد شده که هزینه ۷۰ لیر را نیز باید برای آنکارا به استانبول بپردازید. گفتنی است که قطار آنکارا به استانبول سریع‌السیر بوده و زمان کمتری را در قطار سپری خواهید کرد.

معمولی: اگر خوش شانس باشید و بتوانید بلیط لحظه آخری استانبول پیدا کنید حتی ممکن است هزینه کمتری را نسبت به سفر زمینی بپردازید اما در حالت معمول نیز هزینه‌ای که باید برای پرواز تهران استانبول بپردازید چندان تفاوت فاحشی با طرق دیگر ندارد.

نکته‌ای که حتما باید به آن توجه داشته باشید رزرو زودتر پرواز است. مطمئنا افراد زیادی برای تماشای سوپرکاپ اروپا از ایران به این شهر سفر می‌کنند و توصیه میشود رزرو پرواز را به روزهای منتهی به بازی موکول نکنید.

هزینه‌های اقامت در استانبول

پیش از بررسی هتل و هاستل‌های استانبول فرض میگیرم که قصد اقامت ۳ روزه در این شهر را خواهید داشت. بدین صورت که ۲ روز پیش از بازی و یک روز پس از برگزاری سوپرکاپ اروپا در استانبول باشید یعنی تاریخ ۲۱ تا ۲۳ آگوست.

هزینه هتل کاملا بستگی به تعداد نفرات و سبک سفر شما دارد اما فرض را بر این میگیریم که در سفر معمولی دو نفر هستید که به دنبال هتل ۳ یا ۴ ستاره با امکانات خوب هستید و در نوع صقر اقتصادی کسی هستید که هاستل را به عنوان محل اقامت انخاب خواهید کرد.

معمولی: با بررسی سایت بوکینگ برای رزرو هتل استانبول به مدت ۳ شب و برای دو نفر به نتایج بسیار زیادی دست پیدا می‌کنیم اما اگر جستجوها را کمی محدود و سعی کنیم تا در مرکز شهر اقامت داشته باشیم باید هزینه‌ای مابین ۱۰۰ تا ۲۵۰ یورو برای ۳ شب بپردازید.

اقتصادی: رزرو هاستل مناسب در این شهر برای یک نفر و به طول مدت زمان ۳ روز هزینه‌ای معادل ۱۰ تا ۴۰ یورو را برایتان در پی خواهد داشت که ای تفاوت بستگی به نزدیکی به مرکز شهر و امکانات آن دارد.

خود و خوراک در استانبول

معمولی: هزینه عذا در استانیول چندان بالا نیست و حجم بالای گردشگر در این شهر باعث شده تا رستوران‌های بسیار زیاد با تنوع غذایی بالا وجود داشته باشد اما شما هزینه ۲۰ تا ۶۰ لیر را برای هر وعده در نظر بگیرید.

اقتصادی: استانبول میداند که گردشگران زیاد با روحیه و بودجه‌های مختلفی را به خود می‌بیند پس غذاهای با قیمت مناسب در این کشور اصلا کم نیست. به نظرم نگرانی چندانی برای خورد و خوراک نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search