آیا حیوانات خانگی را باخود به مسافرت ببریم ؟

داشتن حیوان خانگی هر روز پرطرفدارتر می شود. در حالیکه انسان ها برای قرن ها از همراهی سگ ها و گربه ها لذت برده اند، روند مالکیت حیوانات در سال های اخیر بسیار شدت گرفته است. هر چه تعداد دارندگان حیوان خانگی بیشتر شود، افراد بیشتری هنگام رفتن به تعطیلات به درستی نمی دانند که با حیوانان عزیزکرده ی خانگی خود چه کنند! گاهی اوقات ممکن است وسوسه شده و به فکر همراه بردن حیوان خانگی خود در تعطیلات بیفتید، اما آیا این فکر، ایده ی خوبی است؟ بعضی وقت ها شاید، اما در کل این مسئله به متغیرهای زیادی بستگی دارد.

حیوانات خانگی در سفر

چه نوع حیوان خانگی دارید؟

‏این سوال به طور حتم مهم ترین سوالی است که با آن مواجه هستید. اگر شما یک ماهی قرمز کوچک دارید، مسلما همراه بردن تنگ آن به نقاط مختلف کره ی زمین ایده ی جالبی به نظر نمی رسد. اما اگر شما یک سگ خدمت رسان service dog دارید، به طور حتم همراه بردن آن منطقی است. حیوانات خانگی ارزش زیادی برای ما داشته و نگرانی در مورد ترک کردن آنها، باعث می شود که تعداد زیادی از مردم حتی فکر مسافرت و تعطیلات را به ذهن خود راه ندهند. بی شک حیوانات همراهان شگفت انگیزی بوده و به سلامت جسم و روح ما کمک می کنند. بنابراین دور از ادب و نزاکت است که خودمان برای تفریح رفته و آنها تنها باقی گذاریم. البته فراموش نکنیم که بیشتر حیوانات خانگی تمایل دارند که در محیط آشنای خانه باقی بمانند تا اینکه با شما به مکان های جدید سفر کنند! ناگفته نماند تعدادی از حیوانات مانند گربه ها، پرندگان، خزندگان و جوندگان در سفر دچار استرس زیادی نیز می شوند.

حیوانات خانگی در سفر

به همین منظور، بهترین کار این است که از شخص قابل اعتمادی خواهش کنید در محیط آشنای منزل شما از حیوان خانگی تان نگهداری کند. همراه بردن حیوان خانگی در سفرهایی که فقط باعث استرس بیشتر آنها می شود، بسیار خودخواهانه به نظر می رسد. گرچه استثناهایی نیز در این مورد وجود دارد که از آن جمله می توان به سگ ها اشاره نمود. سگ ها نسبت به حیوانات دیگر، بیشتر خود را در خانواده ادغام می کنند و به طور قابل توجهی با اعضای خانواده پیوند می خورند. همچنان که بعضی از سگ ها در سفر دچار استرس می شوند ( شما سگ خود را بهتر می شناسید و می دانید که چگونه واکنش نشان خواهد داد)، برای تعدادی دیگر جدایی از صاحبانشان اضطراب شدیدی به همراه خواهد آورد. بعضی دیگر نیز با آغوش باز از این فرصت استقبال کرده و از سفر به همراه خانواده لذت می برند.

آیا گذران تعطیلات به همراه حیوان خانگی امکان پذیر است؟

بیایید با پیامدهای قانونی شروع کنیم. اقدامات اجرا شده برای کنترل گسترش بیماری ها و شرایط زیست محیطی به این معنی است که ممکن است محدودیت هایی برای عبور و مرور حیوانات در مقاصد خاصی وجود داشته باشد. ما همگی ویدئوی امبر هرد و جانی دپ را به خاطر می آوریم که از دولت و مردم استرالیا به خاطر قاچاق سگ های خود به این کشور عذرخواهی کردند. مسلما ما نمی خواهیم به این مرحله رسیده و از یک دولت عصبانی پوزش بخواهیم!

حیوانات خانگی در سفر

به طور کلی، وارد کردن سگ ها به سایر کشور ها از حرکت دادن آنها در سطح شهر و مکان های مختلف آسان تر است، اما با تمام این احوال باز هم باید فرایندی را برای همراه بردن و وارد کردن سگ خود به کشورهای دیگر طی کنید. اول از همه اینکه سگ شما به یک گذرنامه نیاز دارد که بتواند به کشورهایی که در طرح گذرنامه حیوانات خانگی سهیم هستند سفر کند. بدون گذرنامه، حیوان خانگی مورد علاقه ی شما در قرنطینه توقیف خواهد شد، مسلما این امر برای شما غیر قابل تصور است! بنابراین در این مورد تحقیق کنید و قبل از اینکه عازم سفر شوید تمام کاغذبازی های لازم را انجام دهید. در مرحله ی بعد شما باید بدانید که آیا مقصد مسافرتی شما سگ ها را قبول می کند یا خیر. در حقیقت مقاصد تعطیلات دوستدار حیوان خانگی روز به روز در حال افزایش هستند اما بهتر است که زمانی را صرف تحقیق در مورد محل اقامتی کنید که سگ ها را نیز پذیرا باشد. گاهی وقت ها این موضوع ارزش دنبال کردن را دارد چرا که برخی از اقامتگاه هایی که در ظاهر ممانعت هایی برای ورود سگ ها دارند، ممکن است با پرداخت هزینه ی اضافه استثنا قائل شوند!

آیا تعطیلات شما مناسب حال حیوان خانگی تان می باشد؟

‏‏‏بهتر است کمی بیشتر در مورد سفر خود بیندیشید. بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر شما و سگتان علاقمند به سپری کردن تعطیلات با هم هستید، به این موضوع فکر کنید که آیا فعالیت هایی که شما برای سفرتان برنامه ریزی نموده اید مناسب حال سگتان نیز می باشد یا خیر. اگر سگ شما یک سگ خدمت رسان نیست، باید بدانید که بسیاری از اماکن به روی او بسته خواهد بود. آیا شما تصمیم دارید که سگ خود را بیرون مغازه های مختلف جا بگذارید؟ یا می خواهید هنگام بازدید از موزه ها و گالری های هنری او را تنها در هتل رها کنید؟ آیا رستوران ها و کافه های مقصد سفرتان دوستدار سگ هستند؟ اگر شما به تعطیلاتی از نوع گردش و پیاده روی در مکانی که سگ ها اجازه ی عبور دارند می روید، بنابراین تردید نکنید و به همراه سگ خود از تعطیلات لذت ببرید! اما اگر ناگزیر از ترک سگ خود به مدت طولانی در مکان های ناآشنا هستید، بهتر است که او را به یک پرستار سگ بسپرید تا در محیط آشنای خانه و تا زمان بازگشت شما از او نگهداری کند.

حیوانات خانگی در سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search